וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייסטיישן 4 פרו - קונסולה מושלמת אבל לא בהכרח משתלמת. ביקורת

אילן גלר

14.12.2016 / 8:40

הדגם המשודרג מבית סוני מציע מעבד ראשי מהיר יותר בכ-30 אחוזים, מעבד גרפי מהיר פי שניים, וגם יותר זיכרון עבודה. תוכלו לשחק באיכות 4K, אבל כיום יש רק 40 משחקים שתומכים בטכנולוגיה. אם אינכם מכורים, אולי שווה להמתין קצת

צילום מסך

קונסולת פלייסטיישן 4 פרו החדשה לא נראית מבחוץ כמו חידוש מסעיר, אך למעשה מדובר ברעידת אדמה של ממש למעריצי המותג מבית סוני. זו הפעם הראשונה שבה החברה מציגה ריענון לקונסולה קיימת שאיננו רק קומפקטי, מעוצב או בעל אמינות משופרת, אלא כולל חומרה חדשה לגמרי וחזקה הרבה יותר. סוני מנסה להרגיל את חובבי הפלייסטיישן למה שגיימרי המחשבים והסמארטפונים כבר מכירים ממזמן - המרוץ המתמיד אחר הגרסה העדכנית והמשוכללת ביותר בשוק.

מאחר וזו הפעם הראשונה, נוקטת סוני בגישה עדינה ככל האפשר למהפכה. נכון לעתיד הנראה לעין, כל משחק פלייסטיישן חדש אמור לפעול ללא בעיות גם על דגם ה-4 הרגיל וגם על גרסת הפרו, וחל איסור ליצור שלבים או מצבי משחק שלא יפעלו כלל בקונסולה הישנה יותר. שתי הקונסולות יוסיפו לחלוק ביניהן את המדף, ובעלי הפרו פשוט ייהנו מחוויית משחק משופרת, בעיקר בכל הקשור לתצוגה הוויזואלית. מבחינתה של סוני, השדרוג איננו הכרחי אלא עניין של בחירה. מי שמעוניין להשקיע מעט יותר מוזמן לעשות זאת כדי להרוויח חוויה משודרגת, אך מי שלא - לא ננטש מאחור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההבדל בין הקונסולות ניכר./מערכת וואלה!, צילום מסך

חגיגה של פיקסלים

אז מה בעצם יכולה פלייסטיישן 4 פרו לעשות שקודמתה לא? מבלי לחפור בפרטים הטכניים, כוללת החומרה של הפרו מעבד ראשי (CPU) מהיר יותר בכ-30 אחוזים, מעבד גרפי (GPU) מהיר פי שניים, וגם יותר זיכרון עבודה. אלו מסוגלים להריץ משחקים באיכות 4K, שהיא רזולוציית תצוגה גבוהה במיוחד, אם כי בכדי לצפות בה תדרשו להצטייד במסך טלוויזיה תואם. אם אין לכם טלוויזיה כזו, עדיין תוכלו להתרשם מאיכות תצוגה משופרת בזכות טקסטורות חדות יותר, מודלים תלת-ממדיים מפורטים, אפקטים משופרים של תאורה וצל, ולפעמים גם קצב מהיר יותר.

חשוב להדגיש שכדי ליהנות מכל התכונות הללו, נדרשים מפתחי המשחקים לעדכן אותם לצורך תמיכה בחומרת הפרו החדשה. ללא עדכון שכזה, המשחק עדיין יפעל, אך יראה זהה לחלוטין לפלייסטיישן 4 הרגילה. רשימת המשחקים שעודכנו כוללת כ-40 כותרים, וכל משחק חדש שיגיע לחנויות מחודש זה והלאה צפוי לתמוך בחידושי הפרו מהרגע הראשון. אולם יש גם לא מעט משחקים אהובים שאינם צפויים לזכות לשדרוג, אחד מהם הוא Overwatch הפופולרי של בליזארד.

כדי לבחון את השדרוג, הרצנו כמה משחקים תומכי פרו על הקונסולה הרגילה, ואז על הדגם החדש. ההבדל היה משמעותי, אם כי תלוי מאוד במשחק עצמו: Titanfall 2 נראה נהדר ב-4K, התצוגה הייתה חדה ומפורטת להפליא והחוויה השתפרה באופן ניכר. ב-Call of Duty: Infinite Warfare ההבדל קיים, אך לא דרמטי באותה מידה, וב-Battlefield 1 בקושי שמנו לב לתצוגה המשופרת, אם כי זמני הטעינה התקצרו. אפשר להניח שככל שהמפתחים יצברו ניסיון עם החומרה החדשה כך יידעו לנצל אותה טוב יותר, אם כי דרישתה של סוני לתמיכה גם בפלייסטיישן 4 הרגילה בהחלט מגבילה את הפוטנציאל, לפחות לעת עתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם יש לכם כבר פלייסטיישן 4, לא בטוח שמשתלם להחליף לפרו בלי טרייד-אין./מערכת וואלה!, צילום מסך

שווה לקנות? כן - שווה לשדרג? לא כל-כך

גם אפליקציות הווידאו של הפרו תומכות ב-4K, בהן אפליקציית נטפליקס שבה תוכלו ליהנות מסדרות וסרטים באיכות מעולה (פועל מצוין גם בישראל). דווקא בתקליטורי בלו-ריי באיכות 4K הקונסולה לא תומכת, מפתיע מאחר וסוני עצמה היא הכוח המניע העיקרי מאחורי הטכנולוגיה. זה כנראה לא יפריע לרוב המשתמשים, שבכל מקרה יעדיפו לשחק במשחקים או לצפות בתכני סטרימינג במקום לקנות סרטים וסדרות על תקליטורים.

אם יש לכם טלוויזיית 4K, אין לכם קונסולת משחקים ואתם רוצים אחת, ההחלטה בעניין הפרו קלה למדי - זו הקונסולה היחידה בשוק, בינתיים, שבאמת תוציא מהמסך שלכם את המרב (מיקרוסופט צפויה להשיק קונסולת אקס-בוקס התומכת ב-4K רק לקראת סוף השנה הבאה). גם אם אין לכם עדיין טלוויזיית 4K ואתם רוצים לקנות פלייסטיישן, עדיין עדיף שתבחרו בדגם הפרו לטובת הבטחת התמיכה העתידית והפער בביצועים. הפרש המחיר לעומת הפלייסטיישן 4 הרגילה זניח לעומת השדרוג המשמעותי בחוויית המשחק.

גיימרים שכבר מחזיקים בפלייסטיישן 4 מהדגם הרגיל הם למעשה היחידים שעבורם ההחלטה אינה טריוויאלית, בייחוד אם אין להם ציוד תואם 4K. מבחר המשחקים הנוכחי שתומך בתכונות הפרו אינו יכול להצדיק לבדו רכישת קונסולה חדשה, בהתחשב בכך שתוכלו לשחק בכל המשחקים הללו גם עם הקונסולה שכבר ברשותכם. הבחירה ההגיונית תהיה כנראה להמתין כמה חודשים עד שמגוון המשחקים המשופרים יגדל, או עד שיופיעו בשוק הצעות טרייד-אין אטרקטיביות על הקונסולה שכבר רכשתם.

מחירה המומלץ לצרכן של הקונסולה עומד על 2,399 שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully