וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטלס הרובוט ממש משתפר במרדף אחרי בני-אדם

אילן גלר

7.12.2016 / 8:10

טוב נו, הוא עדיין לא רודף אחרי בני-אדם בניסיון להשתלט על העולם אבל הוא השתפר בצורה משמעותית בהליכה באזורים מסוכנים בתנאי שטח קשים - כמו על ערימת לבנים שהונחו על הרצפה במהלך הניסוי

צילום מסך

בניגוד למה שסרטי המדע הבדיוני מנסים לשכנע אותנו, הליכה על שתיים - אותו תרגיל מופלא שבני-אדם מסוגלים לבצע החל מגיל שנה בערך - הוא תמרון מסובך עד בלתי אפשרי עבור רובוטים. הרובוט אטלס של חברת Boston Dynamics, אחד המתוחכמים (והיקרים) מסוגו, מצליח אומנם לצעוד על פני משטח ישר, אך גם מכשולים קלים גרמו לו, בגרסתו הראשונה, להתחלק וליפול כמעט מיד.

כעת מציגים החוקרים במכון המחקר בפלורידה גרסת תוכנה חדשה עבור אטלס, באמצעותה מצליח הרובוט לשמור על שיווי משקל ולנוע גם בשטח סלעי, או כפי שתוכלו לראות בסרטון ההדגמה על פני משטח ניסויים העשוי לבנים - כמו באזורי אסון. הרובוט מסוגל לזהות את המכשולים, לחשב את זווית ההליכה הרצויה, ולאזן את משקלו באמצעות תנועת הידיים ופלג גופו העליון.

מהירות ההליכה של אטלס על פני המכשולים עדיין איטית מאוד, מאחר והחוקרים לא מעוניינים לסכן ציוד בשווי מיליוני דולרים. גם במהירות זו, מדובר בשדרוג דרמטי שעשוי לאפשר לרובוטים מסוג זה לנוע בתוך סביבות מסוכנות לצרכי חילוץ או נשיאת מטענים במקומות שאליהם בני-אדם לא יכולים להגיע בשל סכנת קרינה למשל.

הרובוט, שגובהו 1.88 מטרים ומשקלו 150 קילוגרמים, פותח במסגרת מכרז שהוציא משרד ההגנה במטרה למצוא פתרונות לטיפול בזירות מורכבות המהוות סיכון לבני אדם דוגמת זירה שנפגעה מנשק כימי, שריפה או נשורת גרעינית. אטלס מצויד במפרקי ידיים רגישים המאפשרים לו להשתמש בכלים המיועדים לידיים אנושיות. בראשו מותקנים אמצעי חישה מיוחדים, שתי מצלמות המדמות עיניים ומד טווח לייזר באמצעותו ניתן לסרוק אובייקטים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הרובוט אטלס. צילום מסך
הרובוט אטלס בפעולה./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully