וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית של ניסאן שמסתדרת בעצמה בפקקים תגיע לישראל תוך שנתיים

מייקי לוי

11.12.2016 / 9:28

אמנם מכונית אוטונומית לחלוטין, שנוהגת בעצמה ברכב, לא תעלה על הכבישים בעשור הקרוב, אך בחברה ממשיכים במלוא המרץ להטמיע ברכבים מערכת שמאפשרת ניווט עצמי חלקי. במקביל, מכריזים בחברה על מגוון סוללות חכמות סולאריות למכשירי חשמל ביתיים

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: עתיד עולם הרכב ע"פ ניסאן)

בשנים האחרונות אנחנו לא מפסיקים לשמוע על רכבים אוטונומיים, אלה שנוהגים את עצמם, וצפויים לחולל מהפכה בכביש. החלום הזה קיים כבר עשרות שנים אך עד כה פערי טכנולוגיה מנעו ממנו להתגשם. זאת בעיקר מאחר שרכב כזה נדרש לעשות שימוש באינספור חיישנים, מצלמות וגם מעבדים שיוכלו לעבד את כל המידע בזמן שיא. שינוי כזה מצריך היערכות אדירה של תעשיית הרכב כולה. תחומים שלמים עומדים לשנות פניהם, כמו בטיחות המכוניות, זיהום האוויר, ניהול הפקקים שמוכרים לכולנו ואולי אפילו חשיבה מחדש על תעשיית מכירות הרכב כך שבמקום לקנות מכונית, נשכור אחת שבסיום השימוש תסיע את עצמה ללקוח הבא ותחסוך לכולנו כאבי ראש במציאת חניה.

בשבוע שעבר חברת ניסאן ערכה את האירוע השני שלה שמתמקד בחשיבה העתידית של הטכנולוגיות שקשורות ברכבים האוטונומיים. באותו מעמד הכריזה גם על סדרת סוללות חכמות ביתיות שאולי ישמשו בעתיד גם את הרכבים של החברה – ועל כך בהמשך. באירוע עצמו ניסו לענות בחברה בעיקר על השאלה המהותית - כיצד הטכנולוגיה הזאת תשנה ותבנה את פני העשור הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת ה-ProPilot ברכבי ניסאן סרנה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לניסאן עדיין קשה להעריך מתי יושק הרכב האוטונומי שלה. הפיתוח של רכב כזה דורש לא מעט אישורים ושיתוף פעולה הדוק עם הממשלות השונות עד כדי שינוי חוקי תעבורה. ייצור של רכב כזה מצריך מענה לסוגיות חשובות. למשל, כיצד יזהה הרכב הולכי רגל במעבר חציה ואיך הוא יתקשר איתם. מי יהיה אחראי במקרה של תאונה – החברה המייצרת או המפעיל? למרות השאלות בחברה מבהרים כי המכוניות האוטונומיות הן העתיד אך להערכתם יעלו על הכביש רק בעוד עשור, לפחות.

אבל בניסאן לא מחכים ופועלים להטמעת מערכת ה-ProPilot של החברה שנמצאת בשימוש כבר ברכבים ביפן ובשנה הבאה תגיע לאירופה ושנה לאחר מכן גם לישראל. המערכת הזאת יודעת לנווט בפקקים, לשמור על הנתיב, בעלת בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. הגירסה שתגיע לאירופה תדע לעבור בין נתיבים ולעלות על כבישים מהירים בצורה אוטונומית. הגירסה השלישית, תאפשר כבר לרכבים לנווט בצורה אוטונומית במרחבים עירוניים.

בשונה מחברות כמו BMW שחתמו על שיתוף פעולה לפיתוח רכבים אוטונומיים עם אינטל ומובילאיי, בניסאן פועלים כרגע כמעט לבד, למעט שיתוף פעולה עם מיקרוסופט שכולל שימוש בענני החברה כדי לנתח את הנתונים שהמכונית מייצרת. בחברה הקימו מרכז מחקר ופיתוח בסן פרנסיסקו שם כבר ערכו ניסויים ברכב אוטונומי לחלוטין. על פי מחקר שהציגה החברה, עד שנת 2050, המכוניות האוטונומיות צפויות לגלגל הכנסות של 50 טריליון אירו לאיחוד האירופי. בחברה ערכו סקר שכלל 6,000 משתתפים מ-6 מדינות באירופה ממנו עלה, כי 52 אחוזים מאמינים שניתן יהיה להפחית את התאונות שמתרחשות בעקבות טעויות אנוש באמצעות מכוניות אוטונומיות ובהמשך הן גם יובילו לירידה ב-43 אחוזים של נהגים מסוכנים מהכביש.

ולא רק על הרכבים האוטונומיים דיברו באירוע. ניסאן הכריזה בהזדמנות הזאת גם על ה-xStorage - סוללות חכמות שנטענות באמצעות פאנלים סולאריים ביתיים שגם מתחברות בצורה פשוטה לפאנלים קיימים. הסוללות יעזרו לנצל את החשמל שהן אוגרות כדי להפעיל את מוצרי החשמל הביתיים בצורה חכמה ויעילה. ממש כמו הסוללה שטסלה הכריזה עליה. אך לעומת האחרונה, בניסאן מציעים מגוון של 6 סוללות בנפחים שונים שיהיו זמינות בשלב הראשון בגרמניה, אנגליה ונורבגיה.

במקביל, בניסאן יהכריזו על שיתוף פעולה עם האיצטדיון הגדול ביותר באמסטרדם, שכולל 55 אלף מושבים, שיופעל באמצעות הסוללות החדשות של החברה. לשם השוואה, כמות הסוללות שנדרשת להפעלת האיצטדיון שוות ערך ל-250 סוללות שנמצאות במכוניות החשמליות של החברה. כך שנראה שהחברה לא מעוניינת להישאר רק בעולם הרכב אלא גם להתרחב ולהפוך לספקית אנרגיה מובילה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully