וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טק ניישן: האפליקציה שתציל אתכם כשהרכב נתקע וכדורגל שהופך למוזיקה

9.12.2016 / 8:30

וגם: הטכנולוגיה הישראלית שזכתה באישור ה-FDA, רחפן למיפוי בתים והמשחק שיהפוך ילדים לחקלאים. הפיתוחים, הגיוסים וכל מה שמעניין בשבוע החולף בהיי-טק הישראלי

אתר רשמי

ממשיכים להתגלגל

אפליקציית "גלגלים" מציעה שני שירותי SOS חדשים למי שנתקע עם מכוניתו: גרירת רכב והחלפת מצבר בלחיצת כפתור. השירות החדש מאפשר לנהגים לשלוח בקשה לשירות המבוקש ולקבל מנותני השירותים מענה מפורט שכולל גם הצעות מחיר וכך יכול הנהג לבחור במי שהציע לו את ההצעה הטובה ביותר. בנוסף, באפליקציה מאפשרים לנהגים לצפות בחוות דעת על הגרריסט או מחליף המצבר ולתאם את קבלת השירות במועד שנוח להם. כמו כן, מציעים באפליקציה פירוט נרחב על המצברים כולל יצרן, דגם ושנות אחריות. לאחר הבחירה יוכל הנהג להגדיר מתי הוא נזקק לשירות – מיידית, תוך 12 שעות או ב-24 השעות הקרובות. להורדת האפליקציה לאנדרואיד ול- iOS.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שהגרר ירדוף אחריך. אפליקציית גלגלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיפוי מבנים ברחפן

פיתוח טכנולוגי ישראלי חדש של חברת פלקסי-ג'ט מיפוי אדריכלי מאפשר למפות מבנים בעזרת צילומי וידאו מרחפן בדיוק של עד 10 ס"מ. צילומי הרחפן עוברים עיבוד מיוחד, מאומתים על בסיס מדידות בשטח, ומפיקים מודל תלת-מימדי של המבנה כולו, לרבות כל הקירות והקומות. השיטה מאפשרת חיסכון ניכר במשך המדידות והיא מיועדת לסייע לאדריכלים, מפקחי בניה ומהנדסים, יוזמות תמ"א 38 וכן מיפוי לצורך שימור מבנים עתיקים.

השיטה מבוססת על שימוש במדידות ובאלגוריתם שמשתמש בנתונים של מדידות לייזר והשוואתן לשאר הגופים במרחב לצורך מיפוי פנימי. במסגרת המדידות מופעלים בשטח מספר צוותים המבצעים מדידה סימולטנית ובסופו של היום עובדים הנתונים עיבוד לקובץ יחיד. נתונים אלה מאפשרים את אימות המדידות שמבצע הרחפן המצלם מחוץ למבנה, ומקצרים באופן ניכר את זמן ההגשה של הפרויקט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרחפן שממפה בניינים./מערכת וואלה!, צילום מסך

מלחמה בפיראטים

ארגון BSA, שחברות בו מיקרוסופט, סימנטק, אדובי ועוד, הודיע על הגברת האכיפה נגד חברות ובתי עסק שמשתמשים בתוכנות ללא רישיון במהלך חודשים ינואר-פברואר 2017. מהארגון נמסר שבמסגרת פעילות האכיפה יוגשו תביעות נגד חברות ומנהליהן, המשתמשים בתוכנות ללא רישוי מתאים, כולל אלה המשתמשים ביישומים המיועדים לשימוש אקדמי בלבד בעוד הם גוף מסחרי, או הממשיכים להשתמש בתוכנות שנועדו לתקופת ניסיון בלבד. בחודשים האחרונים הוגשו תביעות מטעם הארגון נגד עיריית רהט, חברת AVS, וכן נגד משרדי אדריכלים.

לפי סקר התוכנות האחרון שנערך ב-2015 על ידי BSA ו-IDC, אחוז התקנות התוכנה ללא רישוי בישראל בשנה הקודמת עמד על 29%, ירידה מתונה מ-33% בשנת 2009. זאת, כאשר בעולם שיעור התקנת התוכנות ללא רישוי על מחשבים ברחבי העולם עמד על 39%.

כשכדורגל הופך למוזיקה אלקטרונית

פרויקט טכנולוגי חדש ומעניין הופך משחק כדורגל של ילדי ואדי ניסנס בחיפה למוזיקה בעזרת חיישני תנועה ואור רגישים שביחד יוצרים קומפוזיציה מעניינת. הפרויקט, שנקרא תזמורת-רגל, נעשה ביוזמת בית הגפן ובתהליך עבודה משותף עם קבוצת כדורגל הנוער של המרכז הקהילתי "אחווה" בוואדי. הוא יוצג החל מהיום (ו') במסגרת תערוכת "עיר משחק" בפסטיבל החג של החגים בעיר.

הצלילים המופקים מן המשחק בוואדי ישודרו בזמן אמת בחלל גלריית בית הגפן, והמבקרים בה יוכלו להאזין להם ואף להתערב בהם בעזרת תנועת גופם. המיצב שיעמוד במרכז החלל יגיב לתנועתם באמצעות סאונד ותאורה וייצור מלודיה משותפת חדשה. נשמע מסקרן? אתם מוזמנים לבקר ולנסות.

הופכים לחקלאים במשחק חדש

משחק חדש של מכון התורה והארץ שהושק לאחרונה, מציע לשחקנים להתנסות בעולם החקלאות. השחקן הוא חקלאי שזורע מיני ירקות שונים ומספק תוצרת חקלאית לשוק המקומי. הזריעה נעשית באמצעות מכונה אוטומטית, ועל החקלאי להקפיד שהזרעים השונים נזרעים במרחק הנדרש כדי שלא יווצרו כלאיים. בנוסף יש לחקלאי כלים שונים לעקירת כלאיים, בניית גדרות הפרדה ועוד. המשחק זמין באתר הילדים של המכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך הולכים השותלים./מערכת וואלה!, צילום מסך

גאווה ישראלית

חברת Gordian Surgical הישראלית שפיתחה את TroClose1200, מכשיר שמאפשר השלמת פרוצדורה ניתוחית בבטן, קיבלה את אישור ה-FDA. האישור יאפשר לחברה לשווק את המוצר בארה"ב. זאת, בהמשך לאישור ה-CE שקיבלה החברה לאחרונה, שמאפשר את שיווק המוצר באירופה ובשווקים נוספים. חלק ניכר מהניתוחים בתחומי הכירורגיה השונים מבוצעים כיום בשיטה לפרוסקופית, בה חודרים לגופו של המנותח באמצעות חתכים זעירים בדופן הבטן, דבר שמאפשר החלמה מהירה יותר מניתוח פתוח. אך בשיטות הקיימות כיום, קיים קושי לסגור את החתכים הפנימיים בדופן הבטן. כאן בדיוק נכנס לפעולה ה-TroClose1200, שמאפשר סגירה יעילה, מהירה ופשוטה של החתך הפנימי בדופן הבטן מיד בסיום הניתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully