וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מוכנים לשנות": הכחשת השואה בחסות גוגל

אילן גלר

15.12.2016 / 9:29

התוצאה הראשונה בחיפוש Did the Holocaust happen היא קישור לדיון מלא סילופי עובדות ושקרים באתר החדשות הניאו-נאצי, Stormfront, הנחשב בעיני רבים כאתר השנאה והאנטישמיות הגדול ברשת. ענקית החיפוש לא מוכנה להתערב

צילום מסך

אם תחפשו באנגלית בשורת החיפוש של גוגל "האם השואה באמת קרתה?" (Did the Holocaust happen), מצפה לכם הפתעה לא-נעימה - התוצאה הראשונה בחיפוש זה היא קישור לדיון באתר החדשות הניאו-נאצי הסופר-פופולרי, Stormfront, הנחשב בעיני רבים כאתר השנאה והאנטישמיות הגדול ברשת. הדיון כולל טיעונים שונים המעידים, כך לדעת חבריו, שהשמדת היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה היא בדיה מוחלטת.

כך, לדוגמה, קובעת בפסקנות ההודעה הראשונה בדיון כי השואה לא הייתה יכולה להתרחש, שכן אחרת "היו מתגלות טונות של חלקי גופות" (שלמרבה הצער אכן נתגלו). טענה נוספת, חסרת בסיס לחלוטין, קובעת כי מחנה אושוויץ היה למעשה "מפעל לייצור גומי סינטטי", וכי דוחות המודיעין האמריקנים לא ייחסו לו שום תפקיד אחר (שוב שקר מוחלט).

לפי טענות נוספות שהועלו כנגד גוגל, בתחום הזה, מערכת השלמת מילות החיפוש האוטומטית מציעה לאנשים לתהות האם "יהודים הם הרשע?" והתוצאות הראשונות, אגב, אומרות שכן. בעקבות הפרסומים, דווח כי גוגל אכן הסירה חלק מההצעות האוטומטיות.

הכחשת שואה בגוגל. צילום מסך
היי גוגל, לא הבנתם שאתם מייצרים את המציאות?/צילום מסך

אבל חוץ מהאופן בו האתר, שלכאורה שומר על ניטרליות אבל בפועל מפעיל אלגוריתמים שונים של סינון וקידום תכנים, ממסגר את המציאות ולא רק משקף אותה, מטרידה לא פחות תגובתה הרשמית של גוגל בעניין.

החברה מסרבת להתערב בתוצאות החיפוש האנטישמיות ולהסיר את הקישור (וקישורים דומים, או לפחות לא לתת להם במה בראש העמוד), זאת מפני שלטענתה "הסרת תכנים לא מתבצעת בשום דרך, למעט מקרים מסוימים מאוד של תוכן בלתי-חוקי או מסוכן". בגוגל דאגו להבהיר, כמובן, כי עצם הופעת הקישור אינו מייצג בשום דרך כי החברה מאמצת עמדות אלו, אך נכון לעכשיו אין היא מוכנה לקחת אחריות על סינון תכנים שכאלה ממאגר המידע שלה, למרות שברור כי הם שקריים ופוגעניים.


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully