וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתיע לטובה: בלקברי DTEK50 - נוח, מאובטח ומשתלם

מייקי לוי

22.12.2016 / 13:06

מכשיר הביניים החדש של יצרנית הסמארטפונים הקנדית מצליח לממש את חזון החברה, ולכלול מאפייני אבטחה ברמת התוכנה והחומרה, ועדיין לשמור על תג מחיר נמוך של מכשיר ביניים. ביצועי המכשיר והמצלמה סבירים והוא נראה ומרגיש לא רע בכלל

מערכת וואלה!

כבר כמה שנים שחברת בלקברי הקנדית מדשדשת בשוק הסמארטפונים. קצב הבכירים שם מתחלף במהירות ומדיניות החברה, שפעם הייתה מזוהה עם חדשנות סלולרית, היא לעבור לפיתוח תוכנה מאובטחת ושירותים. הניסיון הקודם של החברה לחדור לשוק האנדרואיד - בלקברי Priv - אותו סקרנו כבר בעבר ניסה לחדש אבל לא זכה להצלחה, גם בגלל מחירו הגבוה וגם בגלל סוגיות נוספות כמו סוללה שמתחממת מהר מדי.

אבל בבלקברי לא אמרו נואש והחליטו לוותר על פיתוח החומרה לטובת שיתוף פעולה עם חברת TCL הסינית (שעומדת מאחורי המותג Alcatel). TCL ייצרה את המכשיר החדש של בלקברי DTEK50. הפעם המכשיר מגיע עם תג מחיר אטרקטיבי בהרבה אך עדיין מנסה לשמר את יכולות האבטחה הגבוהות של בלקברי.

בלקברי DTEK50. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
בלקברי DTEK50./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

יצרנית המכשיר, TCL, הצליחה להפתיע ולהביא בתקציב דל מכשיר שנראה מצוין, מרגיש טוב ביד ובעיקר - קל משקל. כשהוצאנו אותו מהקופסה חשבנו שהוא הגיע ללא סוללה מאחר ומשקלו עומד על 135 גרמים בלבד (כולל סוללה, כן?). הגב מחוספס ועליו מתנוסס הלוגו המוכר של בלקברי. החספוס נעים למגע למרות שמדובר במארז פלסטיק ולא מתכת. המכשיר נותן תחושה יציבה ביד וגם כשמניחים אותו על משטחים חלקים. מקדימה ומאחורה תמצאו מסגרת גומי ושני החלקים נתפרים יחד באמצעות מסגרת מתכתית. השילוב של כל החומרים דווקא מרגיש פחות יוקרתי אבל למעט מיקום הכפתורים המוזר, העיצוב סך הכול מוצלח מאוד. בצדו הימני של המכשיר, בדיוק באמצע, נמצא כפתור הנוחות, אותו אפשר להגדיר לפי העדפת המשתמש ועליו האצבע יושבת בטבעיות, מעליו לחצני השליטה בווליום ודווקא בצד שמאל למעלה, במיקום הכי לא נוח שיש - כפתור הכיבוי וההדלקה. נכון שמדובר בעניין של העדפה אבל ביחס למכשירים אחרים, מיקום כפתורים מאוד לא נוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מסך

DTEK50 הוא מכשיר קומפקטי עם מסך בגודל של 5.2 אינץ' מסוג LCD ברזולוציית Full HD. המסך אומנם לא משוכלל כמו ב-Priv, המצויד במסך Amoled ברזולוציית QHD, אך עדיין מדובר במסך מצוין, חד שמציג צבעים מדויקים ואף קיימת אפשרות לשנות את טמפרטורת הצבעים בהתאם לטעמכם. את המסך מכסה שכבה נגד שריטות אך לא תמצאו כאן זכוכית גורילה משוריינת נגד נפילות ומכות, כך שמדובר עדיין במסך שביר למדי.

בלקברי DTEK50. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסך לא משוכלל אבל מצוין./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ביצועים

בלבו של המכשיר פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 617 של קוולקום המיועדת למכשירי ביניים ו-3 גיגה זיכרון RAM. הביצועים שהמכשיר מספק הם מצוינים לשימושים שוטפים כמו פייסבוק, ווטסאפ ואימיילים אך תחת מאמץ רב המכשיר מתחיל לגמגם. לבלקברי DTEK50 זיכרון פנימי לאחסון בנפח 16 גיגה בלבד אך ניתן להרחיבו באמצעות כרטיס זיכרון microSD. בקצוות המכשיר ממוקמים רמקולים סטריאופוניים עוצמתיים, המספקים סאונד נקי להפליא. בחברה השקיעו עוד יותר וצירפו תוכנה ייעודית של חברת Waves, המפתחת טכנולוגיות סאונד ואף זכתה בפרס גראמי בשל תרומתה לתעשיית ההקלטות. בפועל הסאונד השאיר אותנו פעורי פה ובהחלט התרשמנו לטובה. הדבר היחידי שאכזב אותנו הוא היעדר חיישן קורא טביעות אצבע, שמצד אחד תורם מאוד לנוחות אבל חשוף לפריצות. במכשיר שמנסה לשמור על אבטחה גבוהה, זו בהחלט סיבה מוצדקת להשאיר אותו בחוץ.

ממשק

אם יש משהו שיודעים לעשות בבלקברי בהצטיינות זה ממשק הפעלה. המכשיר מבוסס על אנדרואיד 6.0.1 מרשמלו והממשק של בלקברי סך הכול נקי וכולל רק כמה שיפורים כמו BlackBerry Hub, המנהל את ההתראות מכל האפליקציות שזמין עבור כל משתמשי האנדרואיד, או אפליקציית DTEK הנותנת ציון לרמת אבטחת המכשיר על פי פרמטרים שהמשתמש הגדיר. הממשק מהיר, חלק ונעים ואליו צורפו גם מאפייני אבטחה גבוהה, הן ברמת התוכנה והן ברמת החומרה; משהו שרוב יצרניות הסמארטפונים לא טורחות לעשות. מה שכן הפריע לנו זוהי דווקא המקלדת, שתמיד הייתה נקודת החוזק של בלקברי. בחברה טוענים כי מדובר במקלדת חכמה עם אלגוריתם מתוחכם אך בפועל אופן החלפת השפה הוא לא נוח ומסורבל. המקלדת במערכת ההפעלה הגיעה ללא אפשרות מעבר מהיר בין השפות על ידי לחיצה על כדור הארץ או החלקה של מקש הרווח. על מנת להפעיל את האפשרות, צריך להיכנס להגדרות המקלדת ולשנות אותן. פעולה מעיקה שצורכת מהמשתמשים לנבור במערכת ההפעלה. אך כמובן שניתן גם להחליף למקלדת של גוגל אם התייאשתם.

בלקברי DTEK50. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הפעם דווקא המקלדת מאכזבת./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

ממשק המצלמה פשוט למדי אך כולל גם יכולות מתקדמות לצלמים שאוהבים לשלוט על כל פרט במערך הצילום. עם זאת, גם בצילום האוטומטי ניתן לשלוט ברמת החשיפה בצורה פשוטה, באמצעות סליידר הנמצא על יד כפתור הצילום; הזזה שלו למטה או למעלה תגביר או תנמיך את עוצמת החשיפה. מערך הצילום מורכב ממצלמה אחורית של 13 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0, העושה עבודה נהדרת באור יום. התמונות יצאו מפורטות והצבעים מדויקים ומאוזנים. בתנאי תאורה קשים התמונות יוצאות מגורענות ובאיכות נמוכה יחסית. המצלמה הקדמית של 8 מגה-פיקסל מוצלחת במיוחד ותספק לכם סלפי מצוין ומדויק כך שיראו כל פרט ופרט בפנים שלכם, לטובה או לרעה. עם זאת בשל מפתח הצמצם היחסית-גבוה (f/2.2) המצלמה לא ממש הצטיינה בחשכה. בסופו של דבר ביצועי המצלמה הם סבירים וממוצעים, ויחסית לבלקברי הם הפתיעו אותנו לטובה.

בלקברי DTEK50. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המצלמה האחורית עם ביצועים מפתיעים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

אחרי שהמוניטין העסקי המשובח של בלקברי דעך לטובת יצרניות אחרות, החברה הורידה את רף המחיר ממכשירה החדש, תוך הקפדה לשמור על מאפייני אבטחה גבוהים יותר ממכשירים אחרים בשוק. יכולות ההצפנה הגבוהות באות לטענת החברה לידי ביטוי בתוכנה ובחומרה של ה-DTEK50 בעל תג המחיר האטרקטיבי של 1,490 שקלים בלבד. המכשיר מעוצב בצורה ייחודית, הוא קל במיוחד, מצליח לעמוד בשימוש סביר (מגמגם קצת כשמעמיסים עליו) ואפילו המצלמה הפתיעה אותנו לטובה, למרות שהיא ממוצעת. DTEK50 הוא מכשיר ביניים מוצלח של בלקברי שמצליח להפתיע לטובה ואולי בעזרתו בלקברי תוכל להתחיל לשוב ללב המשתמשים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully