וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מחרימה את Clash Of Clans כי המשחק עלול להצית מלחמת שבטים

אילן גלר

29.12.2016 / 9:24

אחד המשחקים הפופולריים בעולם ייאלץ לוותר (באופן רשמי לפחות) על השוק האירני לאחר שמשרד המשפטים ברפובליקה האסלאמית קבע כי המלחמה הווירטואלית בין מאות מיליוני המשתמשים ברחבי העולם עלולה להצית אלימות בעולם האמיתי

צילום מסך

משחק האסטרטגיה Clash of Clans הוא אחד הפופולריים בחנויות האפליקציות, אך כנראה שמעתה יאלצו מפתחיו לוותר על השוק האירני. משרד המשפטים במדינה, השומר לעצמו את הזכות לצנזר תכנים דיגיטליים לפי ראות עיניו, קבע כי מדובר במשחק המסוכן לדור הצעיר, ועל כן ציווה כי האפשרות להוריד אותו באופן רשמי תיחסם לאלתר ממכשירי הסמארטפון ברפובליקה האסלאמית.

הנימוקים אותם מציג משרד המשפטים נגד המשחק, עם מאות מיליוני ההורדות ברחבי העולם, מגוונים למדי. בין השאר, טוענים הפקידים כי מדובר במשחק המעודד אלימות, ובעיקר עלול הצית מלחמה בן שבטית, והתמכרות קשה (לפחות לגבי הסעיף האחרון אין ספק כי רבים במערב יסכימו ללא כל סייגים). זהו לא המשחק הראשון שאותו חוסמת הממשלה האירנית בשל חשש להשפעה שלילית על צעירים, קדם לו הלהיט פוקימון גו שהפצתו נאסרה כבר בחודש אוגוסט בשל החשש שהוא משמש ככלי ריגול אמריקני.

>> הצד האפל של פוקימון גו.
>> הקשר בין פוקימון גו ל-CIA.

ראוי לציין שאוכלוסייתה הצעירה של איראן נדרשת להתמודד לעתים קרובות עם חרמות של השלטון, ובפעמים רבות התוצאה היא יצירתם של מנגנונים עוקפי-צנזורה. גם במקרה זה, סביר להניח כי למכורים תמצא הדרך להמשיך ולשחק ב-Clash of Clans גם לאחר שהחסימה הממשלתית תופעל, אולי באמצעות הורדה ישירה של קובץ ההתקנה או שירותים המסווים את מיקומו הגיאוגרפי של המכשיר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

קלאש אוב קלאנס. צילום מסך
אחד המשחקים הפופולריים בעולם./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully