וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד אפל: בת 5 נהרגה בגלל פיצ'ר שהיה אפשרי אבל לא זמין

אילן גלר

1.1.2017 / 10:10

מוריה וויליאמס נהרגה בהתנגשות מכונית ברכב של הוריה. לטענת ההורים, דעתו של הנהג הפוגע הוסחה בשם אפליקציית המסרים של אפל, למרות שהחברה רשמה בשנת 2008 פטנט על טכנולוגיה שמכבה אפליקציות בהתאם למהירות הנסיעה

צילום מסך

גארט וויליאמס, בן 22 מקליפורניה, נהג במהירות גבוהה בערב השנה החדשה של 2014 והתנגש ברכבם של ג'יימס ובטאני מודיסטה. בתם בת החמש, מוריה, נהרגה במקום כתוצאה מהפגיעה. כעת מנסים בני הזוג לתבוע פיצויים מאפל. לדעת בני הזוג, חברת הטכנולוגיה היא זו שלמעשה אשמה בתאונה מפני שלא נקטה באמצעים מספיקים בכדי למנוע מנהגים לעשות שימוש באפליקציית המסרים שלה Facetime בזמן הנסיעה.

גארט אמנם מואשם בהריגה וצפוי לכמה שנות מאסר, אולם בני הזוג סבורים כי אפליקציית Facetime שבה השתמש תרמה באופן משמעותי להרג בתם. לטענתם, אפל רשמה כבר בשנת 2008 פטנט על טכנולוגיה שאמורה לאפשר לה לכבות אפליקציות מסוימות במכשיר, לפי מהירות הנסיעה הנמדדת ב-GPS המובנה של האייפון. "אפל כשלה באופן עקבי ביישום התכנון הבטיחותי שהיה נועל את השימוש ב-Facetime בזמן נהיגה", נכתב בתביעה.

עורכי הדין של בני הזוג סבורים כי קיים קשר ישיר בין העובדה שאפל כשלה בחסימת אפליקציית שיחות הווידאו ובין עצם התרחשות התאונה. החברה טרם הגיבה להאשמות, אם כי ראוי לציין כי במדינת טקסס, שבה התרחשה התאונה, החוק איננו אוסר על שימוש במכשיר סמארטפון בזמן הנהיגה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מוריה וויליאמס. צילום מסך
מוריה וויליאמס בת החמש שנהרגה./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully