וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקסקון מתכננת להחליף את מאות אלפי העובדים שלה ברובוטים

אילן גלר

3.1.2017 / 6:05

פוקסקון מעסיקה יותר מ-1.2 מיליון עובדים בכל מפעליה בסין ובטאיוואן, המייצרים את מוצרי הדגל של המותגים האמריקניים הנחשבים, בראשם האייפונים של אפל. התכנית כוללת שלושה שלבים בסופה יישארו רק עובדים מעטים שיפקחו על האוטומציה

צילום מסך

(בסרטון: הרובוט "ליאם" של אפל מפרק אייפונים ב-11 שניות)

חברת פוקסקון, שמפעליה בסין ובטאיוואן מיוצרים רבים מהמחשבים והגאדג'טים הנחשקים של המותגים האמריקניים המוכרים (בהם כמובן אפל), הכריזה כי בכוונתה להחליף את רוב העובדים במפעליה ברובוטים בתום תכנית תלת-שלבית. החברה מפתחת את הרובוטים בעצמה, וכבר התקינה קרוב ל-60,000 מהם בפסי הייצור שלה.

תכניות החברה כוללות החלפתם בטווח המידי של עובדים המטפלים בחומרים מסוכנים, או עוסקים במטלות משעממות שחוזרות על עצמן ואינן מתאימות לבני-אדם. בשלב השני, הצפוי להימשך כמה שנים, יהפכו כל קווי הייצור של החברה לממוחשבים ואוטומטיים יותר, ובשלב השלישי והאחרון יוותרו במפעלים עובדים מעטים בלבד, שכל תפקידם יהיה לפקח על המערכות הרובוטיות ולהבטיח שלא מתרחשות תקלות.

פוקסקון מעסיקה יותר מ-1.2 מיליון עובדים בכל מפעליה, והממשלה הסינית מעניקה לחברה תמריצים רבים לספק תעסוקה לאוכלוסייה זו, בעיקר באזורים כפריים הנמצאים הרחק מהערים הגדולות. עם זאת, שיקולי חיסכון, כמו גם רצון החברה להתמודד עם האשמות בדבר תנאי העסקה ירודים לעובדים (שאף גרמו לחלק מהם להתאבד בשנים האחרונות) גורמות לה להשקיע מאמצים רבים בתכנית האוטומציה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

משרדי חברת פוקסקון. רויטרס
פוקסקון - מעסיקה יותר ממיליון בני אדם./רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully