וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה אחראית לפריצה שפגעה במרוץ של קלינטון? ממש לא בטוח

אילן גלר

9.1.2017 / 7:09

מומחים בתחום מצביעים על כך שדוח המודיעין האמריקני שקבע כי פוטין עומד מאחורי הפריצה מלא בחורים, בנתונים חלקיים ובהשערות: "מסמך מאוד מבלבל שמסתיר המון ומספר מעט מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בסרטון: היועצת הבכירה של טראמפ לא מקבלת את טענות הפריצה וזיוף הבחירות)

במהלך השבועות האחרונים טענו ראשי מערכת הממשל האמריקנית, בהם גם הנשיא היוצא ברק אובמה, כי בהתאם למידע מודיעני שברשותם, רוסיה היא האחראית לפריצה לשרתי המייל של המפלגה הדמוקרטית. עקב זאת, היא למעשה התערבה באופן ישיר בתהליך הבחירות. אובמה אף הכריז על שורה של סנקציות נגד רוסיה, הכוללות גירוש של מספר עובדי שגרירות שחשודים בריגול. אולם אם לשפוט לפי המידע שפורסם עד כה, קשה להבין מדוע בבית הלבן בטוחים כל כך שפוטין הוא האחראי לפריצה.

הדוח שפורסם על ידי ה-FBI בכדי להצדיק את הסנקציות נגד רוסיה כולל, לדברי מומחים בתחום, פרטים רבים שעלולים להצביע על מעורבות רוסית, אך אינם בהכרח מוכיחים שהייתה כזו. כך, לדוגמא, במהלך הפריצה נעשה שימוש בתוכנה בשם P.A.S, הנפוצה בקרב האקרים ברוסיה ובאוקראינה, אך למעשה כל אחד בעולם יכול להשתמש בה. כמו כן, כתובות ה-IP של הפורצים עשויות להצביע על מיקומם ברוסיה, אך חלק גדול מהן מוסתר ומוצפן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכנת ה-P.A.S באצעותה נפרצו שרתי המייל של המפלגה הדמוקרטית./מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה מרגיש כמו דוח שחובר בחופזה על ידי צוותים רבים", טוען רוברט אם. לי, מנכ"ל חברת האבטחה Dragos שניתחה את הנתונים. רוברט איננו סבור שהבית הלבן פועל ללא הצדקה, אלא חושב כי הדוח שפורסם לציבור פשוט חלקי מאוד וכולל רק חלק קטן מהנתונים שנחשפו לעיני הנשיא. "תהליך הניקוי של המידע בטרם הצגתו לציבור הוציא ממנו את רוב הערך, והותיר דוח מאוד מבלבל שמסתיר המון ומספר מעט מאוד", הוא הסביר.


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הילרי קלינטון באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
לא בטוח שפוטין אחראי להפסד שלה./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully