וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה יותר, דק יותר: הטלוויזיות של 2017 לימדו אותנו שאיכות זה לא הכול

מייקי לוי, לאס וגאס

9.1.2017 / 9:57

לא מעט טרנדים סומנו לשנת 2017 בתערוכת האלקטרוניקה של לאס וגאס אבל נדמה שבתחום המסכים החכמים, דווקא להפוך אותם לחכמים יותר נמצא פחות על סדר העדיפויות של היצרניות הגדולות. לפי המוצרים שהושקו, השנה מילת המפתח - בכל הנוגע לטלוויזיות - היא אלגנטיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דק כמו טפט./מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות ביססו מסכי הטלוויזיה את עצמם כמוצרים חכמים ולא עוד מסך שמשדר את ההזנות שהוא מקבל ממירים ומכשירים אחרים. הטלוויזיות המתקדמות מסוגלות להתחבר לבד לאינטרנט, להציג תכנים בסטרימינג ולהיות חלק אינטגרלי ממערך המחשוב הביתי. ואחרי שביססנו את מעמדם כמחשבים ביתיים ייעודיים, תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בלאס וגאס, CES, מעידה שעברו לשלב הבא באבולוציה שלהם - אלגנטיות. המסך הפך מהרהיט המרכזי בסלון לחלק מהאלמנטים שמעצבים את המרחב. הוא צריך להיראות טוב, להשתלב עם שאר האלמנטים ובעיקר לא להפריע כשאף אחד לא רוצה לצפות בטלוויזיה.

בתחום הרזולוציה לא ראינו חידושים רבים, למעט סמסונג שהציגה בביתן שלה מסכים ברזולוציית 8K אך הם ברמת הקונספט בלבד והרזולוציה במסכי הדגל נותרה 4K. בעוד לא חלה התקדמות משמעותית בתחום, כן ניתן לשים לב לכך שהצבעים והגוונים עשירים יותר בדגמים החדשים. במסכים שצפינו בהם הצבעים היו חיים, התמונה הייתה חדה אבל החידוש האמיתי הוא במארז עצמו.

השקה LG CES 2017. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
חלק מהקיר ולא משהו שיושב על הקיר./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

פרס הטלוויזיה הדקה ביותר מגיע לחברת LG שחשפה את הטלוויזיה הדקה ביותר בתערוכה - בעובי של 2.57 מילימטרים בלבד. המסך החדש מסדרת W7 מגיע בעיצוב תמונה על הקיר עם מעמד מיוחד, המאפשר להצמיד את הטלוויזיה בצורה מושלמת. המסך כל כך דק שנדמה לעתים כאילו הוא מוטמע בתוך הקיר ולא יושב עליו. למסך רזולוציית 4K עם פאנל מסוג OLED והוא גם זכה בפרס החדשנות של תערוכת CES. כמו כן, הציגה LG סדרות מסכים נוספות כמו G7 ו-E7 שאומרות להיות נגישות יותר עבור הצרכנים בעלי הכיסים הפחות עמוקים. המסך צפוי להגיע לישראל ברבעון השני של שנת 2017. בנוסף, LG בדומה לסמסונג, הפכה את ספגטי הכבלים מאחורי הטלוויזיה להיסטוריה באמצעות כבל אחד הכולל גם חיבור לחשמל וגם חיבור לכל שאר ההתקנים שתהיו מעוניינים לחבר לטלוויזיה. LG הציגה אפשרות לכופף את המסך ולהפוך אותו לקעור, מה שגורם לנו לתהות - מדוע החברה לא הפכה את זה לפיצ'ר? מסך שיכול להיות גם שטוח וגם קעור זה אחלה גימיק.

חברת שיאומי, המוכרת בישראל בעיקר בתחום הסמארטפונים, הציגה בתערוכה טלוויזיה דקה במיוחד, בעובי של 4.9 מילימטרים בלבד עם מסך בגודל 65 אינץ' ברזולוציית 4K. דגם ה-65 אינץ' של ה-Mi TV 4 יהיה מודולרי, כלומר פאנל המסך מופרד מהמוח שיגיע בקופסה נפרדת ויכלול את כל החיבורים הנדרשים; כשהמערכת תתיישן, הלקוחות יוכלו פשוט לקנות מוח חדש וליהנות מיכולות מתקדמות מבלי להחליף את כל הטלוויזיה. לצדו, הציגה החברה גם מערכת רמקולים מרשימה הכוללת עשרה רמקולים בסאונדבר אליו מחובר גם סאב וופר. בשלב זה לא ברור האם "המילטון", יבאונית שיאומי בישראל תביא את המסך לארץ. חשוב לציין כי במסיבת העיתונאים, נציגי שיאומי לא ממש דיברו על איכות התמונה ועל המאפיינים הייחודיים של המסך, מה שגרם לנו לתהות האם הם מסתירים משהו? הטלוויזיה הזו תגיע בשלושה גדלים: 49, 55 ו-65 אינץ' כשמחיר ה-65 אינץ' יעמוד על פחות מ-2,000 דולרים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המסכים של סמסונג CES 2017. יח"צ סמסונג,
הטלוויזיה היא רהיט אלגנטי, ולא משהו שמסדרים את הרהיטים סביבו./יח"צ סמסונג

גם סמסונג חשפה בתערוכה את סדרת הטלוויזיות החדשה שלה לשנת 2017. המסכים האלה יגיעו לישראל עד חודש יוני השנה ולוואלה! TECH נמסר כי בסמסונג שואפים להשיק את הטלוויזיה כבר בתחילת הרבעון השני של השנה (חודש אפריל). ספינת הדגל של החברה בתחום המסכים החדשים הוא ה-Q9 QLED בגודל 88 אינץ'. בתוך המסך ניתן למצוא שימוש בטכנולוגיית קוונטום דוט לצד חומר מתכתי חדש בנקודות הקוונטום המוליכות, שיוכלו לטענת החברה לספק את המאזן המושלם של אור וצבע הזמין כיום בתעשיית הצגים. עוד אמרו נציגי החברה כי טלוויזיית ה-QLED החדשה, מציעה תמונה מדויקת שניתנת לצפייה מכל זווית ובכל סביבה. בנוסף החברה חשפה מסכים קעורים ושטוחים החל מגדלי 32 אינץ' ומעלה.

המסך של סמסונג יגיע עם כבל אופטי חדש בצבע לבן ודק במיוחד שיפתור את בעיית הכבלים מאחורי הטלוויזיה. בנוסף הציגה החברה מעמדי טלוויזיה חדשים, כשאחד מהם הוא מגנטי ומאפשר למעשה להצמיד את הטלוויזיה לקיר ללא מרווח. גם השנה ראינו עוד מסכים קעורים, אך נראה שהשנה בחרו להתמקד בעיקר במסכים השטוחים ואולי בשנה הבאה המסכים הקעורים יזכו ליחס של גימיק בלבד.

המסכים של סמסונג CES 2017. יח"צ סמסונג,
אחרי שני עשורים בהם הלפטופ דחק באיטיות את הטלוויזיה הצידה - טלוויזיות חכמות חוזרות למרכז הסלון./יח"צ סמסונג

גם חברת פנסוניק הפגינה נוכחות בתערוכה עם מסך ה-EZ1000, שלטענתה מסוגל לספק עוצמת הארה של 800 ניטים - מה שמציב אותו כמסך בעל רמת ההארה הגבוהה ביותר. החברה הציגה קטגוריה חדשה של מסכי 4K עם פאנל מסוג OLED ותמיכה בפורמט HDR, וטווח דינמי גבוה של צבעים, המאפשר להביא את איכות תמונת הסרט כפי שצולם גם לסלון הביתי. EZ1000 של פנסוניק תומך בהצגת פרופיל תמונה Hybrid Log Gamma כפי שצולם ונערך במקור באולפני הוליווד, עומד בתקן Ultra HD Premium החדש ותומך בסטנדרט HDR10 כך שיש לו את היכולת להציג תכני HDR ברמה הגבוהה ביותר. EZ1000 יוצע בגודל 65 אינץ' וישווק באירופה החל מחודש יוני הקרוב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully