וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק תשדר פרסומות בסרטונים - ותחלוק איתנו את הרווחים

10.1.2017 / 11:24

בדומה למודל של יוטיוב, הגולשים שיברחו לשלב פרסומות 20 שניות לאחר תחילת הסרטון שלהם יזכו ב-55 אחוזים מהרווחים שיניבו הפרסומות. הפיצ'ר הזה עדיין לא קיים אך השמועות גורסות כי ניסוי שלו יתחיל בקרוב

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, ספטמבר 2015. AP
רוצים להרוויח עוד כסף . מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק./AP

אם עד היום המודל העסקי של פייסבוק התבסס על הצגת מודעות מותאמות אישית, נראה שכעת הרשת החברתית מתכוונת לגזור קופון גם ממאגר סרטוני הווידאו העצום שלה. כדי שלא נשנא אותה על זה, החברה מוכנה להתחלק ברווחים עם הגולשים שמפרסמים אותם.

מקורות בתעשייה אומרים כי הרשת החברתית עומדות להתחיל בדיקות של פורמט פרסומות חדש הנקרא "אמצע רול", שייתן למוציאים לאור בתחומי הווידאו הזדמנות להכניס פרסומות לסרטונים לאחר שהאנשים צפו בסרטון במשך 20 שניות לפחות, כך שהפרסומת לא תופיע בהתחלה אלא רק לאחר תחילתו. לפי התוכנית של פייסבוק, אם יבחרו לשלב את הפרסומות, הגולשים יזכו ל-55 אחוזים מהרווחים, בדומה למודל של יוטיוב.

בחברה החלו לקדם את נושא הסרטונים בצורה אגרסיבית כבר לפני כמה שנים, ובשנת 2016 דיווחה פיסבוק כי יותר ממיליארד משתמשיה צופים ביותר ממאה מיליון שעות של סרטונים מדי יום. אך בשונה מכל החברות האחרות שנמצאות בתחום הפרסומות, מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אסר על הצגת פרסומות לפני שהסרטון מתחיל.

עד כה הגולשים לא זכו לראות רווחים מהסרטונים שהוצגו בפייסבוק, אף על פי שיצרני תוכן רבים מבזבזים זמן רב ומשאבים בניסיון להשיג לייקים. בשנה שעברה אפשרה פייסבוק ליצרני תוכן ליצור סרטונים ממומנים על ידי מפרסמים, מה שאפשר לכמה עמודים חזקים, ובמיוחד חטיבת האוכל של Buzzfeed המוכרת בשם Tasty, להרוויח סכומים נאים. לפי השמועות בכירים ב-Buzzfeed התלוננו שלמרות זאת הם לא הרוויחו מספיק כסף מהסרטונים שלהם.

ברשת החברתית מגדירים את המונח "צפייה בסרטון", בכל פעם שמשתמש צופה בקליפ לפחות שלוש שניות, מה שהתברר כמחלוקת גדולה בעסקי התקשורת, במיוחד מאז שפייסבוק מפעילה את הסרטונים בצורה אוטומטית בפיד של המשתמשים. נראה שמודעות הפייסבוק החדשות יוצגו למשתמש אם יצפה לפחות במשך 20 שניות וזה יהיה רק בסרטונים שאורכם עולה על 90 שניות. במילים אחרות, פייסבוק אומרת ליצרני התוכן שאם הם ירצו להרוויח כסף מהסרטונים, הם יצטרכו לייצר קטעים ששווה לצפות בהם ולמשוך את תשומת הלב של המשתמשים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully