וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערות ונערי ליווי מציגים חיים זוהרים ולוהטים ברשת - מה המציאות?

15.1.2017 / 9:11

לילדים העשירים של אינסטגרם יש מתחרים חדשים: נערי ונערות ליווי משוויצים בתמונות של חיי זוהר מעוררי קנאה - שמסתירים את האמת על בחירת המקצוע המפוקפק שלהם

צילום מסך

חשבונות האינסטגרם שלהם מוצפים בתמונות מחופים אקזוטיים, טבילות בג'קוזי, מלונות יוקרה, שופינג בחנויות מעצבים, אקססוריז יוקרתים ובוכטות של מזומנים. אם נשפוט לפיהן, הצעירים הלוהטים האלה יכולים בקלות להשתייך לקבוצת "הילדים העשירים של אינסטגרם" שתפסה תאוצה בשנה האחרונה - אך למעשה יש דבר אחד שמבדיל אותם מהם. הם למעשה משמשים כנערי ונערות ליווי יוקרתיים שמנצלים את כספם של לקוחותיהם העשירים להנאות החיים ומשוויצים בחיי הזוהר שלהם באינסטגרם. הם גם לא מסתירים מהעוקבים מאיפה הכסף כשהם רושמים במפורש בחשבונות האינסטגרם שלהם פירוט מלא של תחום העיסוק שלהם.

במקום לקרוא לעצמם עובדים בזנות או נערי ונערות ליווי, רוב עובדי תעשיית המין בעלי לקוחות עשירים מעדיפים את שם האליטה "קורטיזנה". קורטיזנות הן סוג של אמניות, מארחות וזונות צמרת שהיו נפוצות במהלך המאה ה-16 ואחריה באירופה בקרב החוגים החברתיים הגבוהים. הקורטיזנות היו פילגשיהם של גברים רבי השפעה וממון שסיפקו להן מותרות וסטטוס חברתי בתמורה לחברתן, בדומה לנערי ונערות הלווי של אינסטגרם שלא חוששים להשוויץ במתנות היקרות ובטיפים הגבוהים שהם מקבלים מהלקוחות ה"טחונים" שלהם.

עוד ב"אסור לפספס":

חשוב לדעת!

אמנם המוצגים פה בכתבה הם נערי ונערות ליווי יוקרתיים, אולם עדיין מדובר באנשים שעובדים בזנות – עולם שברובו המוחלט מורכב מנשים שסובלות מחיים נוראיים והן חלק מהסחר האכזרי בבני אדם.

באתר של עמותת "תודעה", שפועלת להעלאת המודעות בציבור ובקרב קובעי המדיניות להיקף העצום ותוצאותיה החמורות של תופעת הזנות נכתב –

"קשה להבין את מהות החיים בזנות. הזנות אינה רעיון מופשט, מהות הזנות היא שימוש בגוף של נשים על ידי גברים לצורכי מין; הפה, הנרתיק, ופי הטבעת נחדרים על ידי פין, ידיים וחפצים, על ידי גבר אחד ועוד אחד ועוד אחד. זנות היא חשיפה לאלימות ולתקיפות מיניות תכופות, הכנעה לפלישה לתוך הגוף (שהיא שוות ערך לעינויים גופניים), עבדות כלכלית, הפלייה, חסך בחינוך ויצירת שכבות של שליטה ומעמדות. הפרות מרובות של זכויות האדם הבסיסיות הן אינהרנטיות לזנות, אם לא מרכיבים דומיננטיים, ולא ניתן להפריד בין הזנות לבין אלימות. לפי ניסיוננו ועל פי מחקרים אקדמאים עולה כי אין כלל הבדל אם האישה או הנערה "עובדות" ברחוב או בדירה; האלימות קיימת בכל סוגי הזנות: בבתי בושת, במכוני ליווי, בבתי מלון, ברחוב או בדירות דיסקרטיות. להיות בזנות אומר להיות נאנסת, ניצודה, נרדפת, מוטרדת מינית, נשלטת, מוכה, נתקפת הן מילולית והן פיזית.

עובדת בזנות בתל אביב, ישראל, 2009. AP
אלה החיים היותר מציאותיים של עובדת בזנות/AP

להלן מספר ממצאים קליניים לגבי הסטטיסטיקה של האלימות בזנות:
• עד 95% עברו התעללות פיזית בזנות
• 90% מהנשים הותקפו פיזית בזמן היותן בזנות
• 83% היו מאוימות פיזית עם נשקים
• 82% דיווחו כי הן הותקפו פיזית מזמן כניסתן לזנות, 55% מהתקיפות נעשו ע"י הלקוחות
• 80% דיווחו על תקיפות אלימות מסרסורים ולקוחות שהסתיימו בפציעות קשות (כמו פגיעות מירי, סכין, מניסיונות בריחה ועוד הרבה)
• רוב הנשים בזנות נופלות קורבן למעשי שוד חמושים, או לתקיפות של סוטים סדיסטים, חולי נפש ופאנאטים דתיים
• 95% מאלה בזנות הותקפו מינית, תקיפה שבכל קונטקסט אחר הייתה עילה לתביעה משפטית.
• נשים בזנות נאנסות אונס אלים ובכפייה בערך אחת לשבוע.

זו בעצם קבוצת הנשים הנאנסות ביותר בהיסטוריה של היקום. רוב מעשי האונס מבוצעים על ידי לקוחות, שליש מתקיפותיהן המיניות נגרמות על ידי אדם אחד – הסרסור.

למרות שנתונים אלו מציגים באופן סטטיסטי את האלימות שבזנות, אין הם מסוגלים להמחיש את הוויית האלימות שבזנות, את חומרתה, ואת האימה שבה נמצאת האישה או הנערה; את משיכות השיער, האונס האנאלי והאוראלי, הדיבורים האלימים בעת האקט על השחתת גוף האישה, כינויי הגנאי, ההשפלות ועוד. לדוגמא – אישה שהייתה בזנות סיפרה על קליינט שאיים אליה בעת האקט המיני כי כאשר יסיים איתה הוא יחתוך לה את הפטמות. דוגמא זו, עד כמה שהיא בוטה – הינה בגדר נורמה מקובלת למי שנמצא בזנות. האלימות המתרחשת תחת חסות הזנות הינה לחלוטין נורמטיבית לנשים החוות אותה ברמה קבועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully