וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החידושים הטכנולוגיים שהופכים את הבית למוגן ובטוח יותר

עמית שחם בשיתוף בזק

13.2.2017 / 7:34

כלב? סורגים? הטכנולוגיה מייצרת פתרונות מותאמים אישית, שהופכים את הבית לבטוח ומאובטח יותר. מדלתות שנפתחות על ידי טביעת אצבע, דרך בית חכם שמאפשר שליטה מלאה ועד חומרים ננו-טכנולוגיים שמפחיתים קרינה ומעכבים בעירה – החידושים שאתם חייבים להכיר

בזק בית חכם. מערכת וואלה!
הטכנולוגיה יכולה לעזור איפה שאמצעי ההגנה הרגילים לא. כלב מתועד בבית שבו מותקנת מערכת בית חכם/מערכת וואלה!

"ביתי הוא מבצרי", אומר הביטוי האנגלי והוא נכון לכל אחד ואחת מאיתנו. בית הוא המקום שבו אנחנו אוהבים להיות, מרגישים בנוח ומתנהגים באופן טבעי ומשוחרר. איש לא רוצה לחוש בו מאוים, אבל המציאות כופה עלינו להיזהר.

ישנם פתרונות ישנים ומוכרים כדי להגן על הבית. סורגים הם אמצעי יעיל מאוד למניעת פריצה, בעיקר עבור אלה הגרים בקומות נמוכות או בבתים פרטיים. רבים גם מגדלים כלב, שבנוסף להיותו ידידו הטוב של האדם הוא גם שומר על הבית בנוכחותו ומרתיע. דרך אחרת להרחיק גנבים היא חיבור למוקד אבטחה, שמזעיק חברת אבטחה לבית במקרה של ניסיון פריצה. אולם סורגים גם מפריעים לנוף מהחלון, כלב דורש הוצאה כספית שלא כולם יכולים להרשות לעצמם וכך גם השירות של מוקד אבטחה, כך שפתרונות מסוגם לא מתאימים לכולם.

בנוסף לאמצעי הבטיחות הרגילים והמוכרים ישנו אמצעי נוסף שמבחינת עלות מול תועלת יכול לסייע לנו – טכנולוגיה. החידושים הטכנולוגיים בשנים האחרונות מאפשרות לרבים ליהנות מבית בטוח יותר תוך יישום פתרונות אבטחה שמתאימים לצרכים האישיים. אז איך הטכנולוגיה באה לעזרתנו?

הבית החכם כולל גם חיישני תנועה וקול המתריעים על כל כניסה; חיישני טמפרטורה, לחות ותאורה; מערכות אזעקה וכריזה; בקרה על פתיחה ואו סגירה של חלון או דלת; שליטה במוצרי חשמל למיניהם ומערכת התראה לגבי כל תקלה או בעיה

טביעת אצבע במקום מפתח וניהול המערכות באמצעות בית חכם

אם בעבר היה מלהיב לראות בסרטי מדע בדיוני אדם הפותח דלת באמצעות טביעת אצבע או סריקת רשתית העין, הרי שכיום זו כבר המציאות. ישנן סוגים רבים של דלתות עם מנעולים מתוחכמים - מהקשת קוד ועד הנחת אצבע על משטח - כדי להבטיח שרק מי שמורשה לעבור דרכה אכן יעבור. כך אפשר להגדיר במערכת הממוחשבת של הדלת את מורשי הכניסה, ולא לחפש יותר את המפתחות לבית או להחליף מנעול משום שהילד איבד את המפתח.

אמצעי טכנולוגי נוסף שצובר פופולריות הוא הבית החכם של בזק. מדובר במערכת ניהול ובקרה מלאה על מגוון מכשירים. המערכת כוללת מצלמת HD שמתעדת כל מה שקורה בבית ומספקת תמונה מרחבית ביום ובלילה, כולל אפשרויות זום והטיה הנשלטים מרחוק. הבית החכם כולל גם חיישני תנועה וקול המתריעים על כל כניסה; חיישני טמפרטורה, לחות ותאורה; מערכות אזעקה וכריזה; בקרה על פתיחה ואו סגירה של חלון או דלת; שליטה במוצרי חשמל למיניהם ומערכת התראה לגבי כל תקלה או בעיה. בעזרת מערכת זו הבית מפוקח על ידינו ב-100 אחוז, בין אם אנו נמצאים בו ובין אם אנחנו מחוצה לו.

אבל הבית החכם של בזק הוא הרבה יותר ממצלמה, הוא מערכת. למצלמת ה-HD מתלווים מגוון חיישנים ומערכות אזעקה וכריזה, שמקנים לבית החכם את תכונותיו - לדוגמה, ניהול מדדים של טמפרטורה ולחות והפעלה מרחוק של גלאי דלת וחלון - כך שהשליטה באבטחת הבית היא בידינו.

ניהול המערכת מתבצע באפליקציה פשוטה ביותר המאפשרת לצפות בבית ובילדים בזמן אמיתי ולקבל התראות של האפליקציה - בכל זמן ובכל מקום. התוצאה – אפשרות למנוע תאונות ביתיות או נזקים לתכולה, יכולת להרתיע פורצים פוטנציאליים או קבלת תיעוד מלא במקרה של פריצה, תיעוד המסייע בהתנהלות מול המשטרה וחברות הביטוח. אגב חברות ביטוח, מערכת הבית החכם עשויה לסייע להשיג תנאים טובים יותר בפוליסה עקב יכולותיה לשיפור רמת הביטחון והאבטחה של הבית.

שומרים על הביטחון והאבטחה בבית עם מערכת בית חכם של בזק. החל מ-29.90 שקל בחודש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מנעול דלת שנפתח על ידי טביעת אצבע. ShutterStock
איפה שמתי את המפתח? נו, תתקדמו/ShutterStock

הגנת סייבר וחומרים ננו-טכנולוגיים

הגנה על הבית אינה כוללת רק מניעה של פריצה פיזית אליו. כיום, בעידן הסמארטפון ומצלמות הרשת, הפרטיות שלנו אינה תחומה לקירות הבית בלבד. הגנה על הבית היא גם הגנה מקוונת, שמטרתה למנוע פריצה למחשב וגניבת מידע או חדירה למצלמת הרשת ופגיעה בפרטיות שלנו. את ההגנה משיגים באמצעות שילוב בין תוכנות אנטי וירוס, חומות אש והטמעת הרגלי שימוש נכונים בקרב בני המשפחה.

אחד הרגעים המתסכלים עבור מישהו שחווה פריצה הוא לגלות שהמחשב שלו נלקח. במחשב שלנו נמצא כל עולמנו - תמונות משפחתיות, סרטונים מחופשות, מידע שקשור לעבודה, עבודות לאוניברסיטה, ספר שהתחלנו לכתוב ועוד. ענן מידע מאובטח הוא דרך טכנולוגית מצוינת לשמור את כל הדברים האלה שיקרים ללבנו, כך שבמקרה של גניבה או אובדן, לא ייגרם נזק ממשי.

טכנולוגיה היא לא רק סייבר ו-WiFi אלא גם חומרים חדשים מסוגים שונים שהופכים את הבית לבטוח יותר. מערכות גילוי אש ועשן מיועדות לתת התרעה מוקדמת במקרה של שריפה במקום מערכות גילוי אש ועשן מיועדות לתת התרעה מוקדמת במקרה של שריפה, מומלץ גם להשתמש בחומרים מעכבי בעירה בציפוי הדלתות או במזרנים. המילה האחרונה בתחום היא מתחום הננו-טכנולוגיה - שכבת מולקולות דקיקה המבוססת על מולקולות Sio2, שמורחים על משטחים והיא מגינה עליהם מפני נזקי הסביבה ומסייעת לתחזוקה חסכונית וקלה.

מכשירי החשמל בבית פולטים קרינה בלתי מייננת וישנם חומרים ששילובם בבית יכול לסייע בהפחתת הנזקים. רשתות אלומיניום ומתכת, משטחי מתכת, צבעים מוליכים, ציפויים לחלונות, מארזי מתכת וטפטים על הקירות שעשויים מחומרים מיוחדים יהפכו את הבית למוגן יותר מפני קרינה. אלה שגרים ליד קו מתח גבוה יכולים להצטייד בהגנה אקטיבית - מכשיר מיגון שיוצרים התנגדות לקרינה שנפלטת מקו המתח.

מעוניינים לשמוע עוד על הבית החכם? השאירו פרטים כאן ובזק תחזור אליכם

בית חכם. ShutterStock
ישנן לא מעט דרכים מודרניות שעוזרות לשפר את הביטחון והבטיחות בבית/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully