וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה סמארטפון נטען הכי מהר ולאיזה חיי הסוללה הארוכים ביותר?

19.1.2017 / 9:27

יש פרמטרים רבים לפיהם ניתן לתת ציון לסמארטפון אבל אם מתמקדים רק בתוחלת החיים שלהם בין טעינה לטעינה, מגלים שדווקא המכשירים הזולים הם אלו שמעניקים את התמורה הטובה ביותר לכסף. בהנחה שכל מה שמעניין אתכם זה מכשיר עם סוללה שמחזיקה מעמד כמה שיותר זמן

צילום מסך

(בסרטון: LG X Power עם חיי הסוללה המרשימים ביותר)

רכיבים רבים בסמארטפונים שלנו נשחקים עם הזמן, אבל הסוללה היא אולי הרכיב ששחיקתו פוגעת בנו הכי הרבה. קיצור חיי הסוללה והארכת זמן הטעינה עלולים להשאיר אותנו בקרבת מקור חשמל גם כשאנחנו רוצים לצאת מהבית או מהמשרד, ובשנים האחרונות גם לא ניתן להחליף את הסוללה בקלות במרבית המכשירים. אם פעם היינו יכולים פשוט לשלוף את הסוללה מגב המכשיר, כיום צריך להיעזר בטכנאי ברוב הסמארטפונים.

יש לא מעט פיתוחים בטכנולוגיה של טעינה מהירה וניצול יעיל יותר של אנרגיה אבל בסופו של דבר לכל מכשיר יש את פרק הזמן שהוא מסוגל לעבוד בשימוש רציף בין טעינות ואת פרק הזמן שלוקח לטעון אותו. חלק מהמכשירים מסוגלים לעבוד ללא טעינה יומיים שלמים וחלק לא יחזיקו יממה אחת אפילו. למרבה המזל, יש באינטרנט מומחים שבודקים את הדברים האלה ומעדכנים את הטבלאות עם כל סמארטפון חדש שיוצא לשוק. באתר Phonearena ערכו מבחן השוואתי גדול במסגרתו בדקו את תוחלת החיים של טעינה אחת בכל מכשיר. הם התקינו על הסמארטפונים סקריפט שמדמה שימוש ממוצע במשך יום שלם על בהירות מסך של 200 ניטים.

כבל טעינה אייפון. ShutterStock
איזה מכשיר יחזיק מעמד כמעט יומיים של שימוש סביר? זה שייתן חצי יממה בשימוש רציף./ShutterStock

במקום הראשון נמצא מכשיר ה-LG X Power, שנועד להחזיק זמן רב בין טעינות. מדובר במכשיר ביניים שגם נמכר בישראל תמורת 1,100 שקלים ובמבחנים הוא סיפק 15 שעות ו-18 דקות של עבודה. נתון מרשים למדי שמציב אותו כאמור במקום הראשון, הודות לסוללה בנפח המרשים של 4,100 מיליאמפר-שעה והעובדה שמדובר במכשיר דק בעובי של 7.9 מילימטרים בלבד.

במקום השני נמצא Blu Studio Energy, מכשיר שלא נמכר בישראל ועבד במשך 14 שעות ו-53 דקות. במקום השלישי נמצא Moto Z Play Droid של מוטורולה, שמקבל שבחים רבים בהמון מבחנים; הוא סיפק 13 שעות עבודה ו-43 דקות של עבודה רציפה. במקום הרביעי נמצא שיאומי רדמי 3S שנמכר בישראל תחת תג מחיר של 1,100 שקלים והוא סיפק 13 שעות עבודה ו-39 דקות. מיד אחריו במקום החמישי, גם של שיאומי, נמצא רדמי נוט 3 שסיפק 12 שעות ו-36 דקות עבודה רציפה. ואיפה מכשירי הדגל של היצרניות הגדולות? ממוקמים באופן מביך רק באמצע ברשימה.

גלקסי J7של סמסונג, לדוגמה, נמצא במקום ה-16 עם 10 שעות ו-59 דקות של עבודה, נתון שעל פי האתר נחשב למצוין. את אייפון 7 פלוס ניתן למצוא בטבלה במקום ה-53 עם 9 שעות ו-5 דקות, אייפון 7 הרגיל ממוקם במקום 76 עם 7 שעות ו-46 דקות. גלקסי 7 אדג' נמצא במקום ה-115 7 שעות ו-18 דקות ורק נציין שבבדיקה הזאת נבדקו יותר מ-250 סמארטפונים וטאבלטים.

G5 של חברת LG נמצא ממש בתחתית הרשימה עם 5 שעות ו-51 דקות שימוש ממוצע, נתון שנחשב לממוצע אך רק נציין שחצי שעה עבודה מפרידה בין הנתון הממוצע לבין חיי סוללה גרועים.

טעינה בשדה התעופה. ShutterStock
הרגעים האלה שמונעים מכם לזוז מהקיר./ShutterStock

אבל חיי סוללה זה רק מחצית מהתמונה, מאחר ומכשירים עם סוללה בנפח גדול (3,500 מיליאמפר-שעה ומעלה) לרוב מבלים זמן רב מחוברים לחשמל. יצרניות הסמארטפון, ובמיוחד חברות קוולקום, וואווי ו-OnePlus מנסות להוביל תקן טעינה מהירה משלהן אך למרות זאת, במקום הראשון מבחינת זמני טעינה נמצא ZenFone 2 של אסוס עם 58 דקות טעינה מ-0 ל-100, במקום השני V10 של LG עם 65 דקות, במקום השלישי Moto Z Droid עם 72 דקות, במקום הרביעי R5 של חברת Oppo עם 73 דקות ובמקום החמישי ה-OnePlus 3 עם 74 דקות.

במקום השישי Motorola X Pure עם 76 דקות, במקום השביעי G5 של LG, שאומנם הציג חיי סוללה ממוצעים אך זמן הטעינה שלו מהיר במיוחד עם 76 דקות בלבד. כמו כן, V20 של LG נמצא במיקום טוב עם 86 דקות טעינה בלבד, לגלקסי S7 אדג' ייקח 99 דקות ואייפון 7 פלוס נמצא כמעט בתחתית הטבלה עם 197 דקות טעינה לעומת 141 דקות לאייפון 7 הרגיל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הסמארטפונים עם חיי הסוללה הארוכים ביותר בין טעינות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסמארטפונים שנטענים הכי מהר בדקות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully