וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניתם סמארטפון חדש? הפעולות שחובה לעשות כדי להגן עליו

18.1.2017 / 16:49

הסלולרי הוא כבר מזמן "ידידו הטוב של האדם" ואנחנו מחזיקים בו תמונות ומידע אישי רב. כשקונים מכשיר חדש יש כמה צעדים שיש לעשות מיד עם קבלתו, כדי לשמור על הפרטיות שלנו ולהשתמש בנייד בבטחה

מכשיר סמארטפון. ShutterStock
חובה להתקין קוד גישה באמצעות קוד בן ארבע ספרות או ציור תבנית מסוימת/ShutterStock

להפעיל קוד נעילה

הטלפון הנייד צמוד לנו ליד לאורך היום, אבל מכיוון שהוא הולך איתנו לכל מקום הוא גם יכול להיגנב בכל מקום. כדי למנוע מצב שבו לכל אחד יש גישה לתמונות ולמידע האישי שיש לכם במכשיר, חובה להתקין קוד גישה באמצעות קוד בן ארבע ספרות או ציור תבנית מסוימת.

אם אתם בוחרים בקוד ספרתי, נסו לא להיות בנאליים ולבחור בתאריך הלידה שלכם או מספרים אחרים מפרטים שקיימים בתעודת הזהות שלכם, אלה הראשונים שהגנב ינסה להקיש כדי לפרוץ למכשיר.

להוריד אפליקציות רק מ-App Store או Google Play

האפליקציות הופכות את חיינו לנוחים יותר ומעניינים יותר. היישומים השימושיים והמשחקים שאנחנו מורידים לטלפון הופכים את הסמארטפון להרבה יותר מרק טלפון ומשרתים אותנו כמעט בכל תחום בחיים.

אבל האפליקציות הן גם הדרך של ההאקרים לפרוץ למכשיר באמצעות תוכנות זדוניות ולהשתלט עליו. לכן, צריך להיזהר מאוד ולהקפיד להוריד למכשיר רק אפליקציות הקיימות ב-Google Play או ב-App Store וכאלה שמדורגות בחנויות אלה גבוה.

אל תאפשרו לאפליקציות לא מוכרות גישה למיקום, אנשי הקשר והגלריה שלכם, הקדישו כמה דקות לקריאת חוות הדעת על האפליקציה ואל תתקינו אפליקציות ממקור חוץ או מלינק שמישהו שולח לכם.

אפל סטור. ShutterStock
צריך להיזהר מאוד ולהקפיד להוריד למכשיר רק אפליקציות הקיימות ב-Google Play או ב-App Store/ShutterStock

להתקין תוכנת אנטי וירוס

נכון, חשבונות המייל, הפייסבוק ואתרים של בנקים, קופות חולים או מוסדות אחרים נהנים מרמת אבטחה גבוהה, אבל כשאנחנו מתחברים אליהם אנו פגיעים יותר – מחדירה לחשבון הפרטי בבנק ועד לשימוש בתמונות או בפרופיל שלנו ברשת החברתית.

הדרך להפחית סיכון ולהקשות על פריצה למכשיר היא דרך התקנת תוכנות של אנטי וירוס. חפשו את התוכנות החינמיות בעלות דירוג הגולשים הגבוה ביותר. אם הפעלתם אנטי-וירוס וקיבלתם דיווח שהמכשיר שלכם נקי, זה עדיין לא אומר שאינכם בסכנה ולכן מומלץ להמשיך את המעקב על צריכת הנתונים שלכם והשימוש במכשיר.

בנוסף לאנטי וירוס יש גם תוכנה מצוינת להחבאת קבצים - Smart Hide Calculator תאפשר לכם להסתיר אותם במקום שבו אין כמעט סיכוי שמישהו יחפש אותם או ימצא אותם - אפליקציית המחשבון.

אם התקנתם בעבר אפליקציה מחוץ לחנות הרשמית של גוגל, חזרו לתפריט ההגדרות והפעילו מחדש את המתג שמונע התקנה של אפליקציות צד שלישי. אם מעולם לא התקנתם אפליקציה מחוץ לחנות, ודאו שהמתג הזה פועל.

תמצאו את המתג נמצא בתפריט ההגדרות, תחת סעיף "אבטחה" ו-"מקורות לא ידועים". כעת הקפידו להתקין רק אפליקציות מוכרות מחנות האפליקציות הרשמית.

אילוסטרציה. ShutterStock
הדרך להפחית סיכון ולהקשות על פריצה למכשיר היא דרך התקנת תוכנות של אנטי וירוס./ShutterStock

לעדכן את התוכנה בכל הזדמנות שיש

הרשת מלאה בווירוסים, תוכנות זדוניות והאקרים שמנסים לפרוץ למכשירים, ועדכוני התוכנה של חברות הסלולר הן כלי הכרחי להילחם בהם.

עדכון מערכת ההפעלה היא חשובה ביותר שכן פרצות בה יאפשרו גישה לסמארטפון שלכם, וכשמתקבלת בקשה לעדכון תוכנה זו למעשה הדרך של אפל, גוגל או מיקרוסופט לסתום את הפרצות האלה.

גם עדכוני דפדפנים חשובים משום שהן מבטיחות גלישה בטוחה יותר באינטרנט. מומלץ לעבור על התוכנות והיישומים שמותקנים לכם על בסמארטפון כדי לסנן את אלה שאינן בשימוש ובכך גם לפנות מקום בזיכרון המכשיר וגם להפחית את כמות התוכנות שיהוו פרצת אבטחה פוטנציאלית.

לגבות את המידע החשוב בענן

בית המשפט העליון כבר פסק שגניבת מכשיר סלולרי אינה עבירת רכוש רגילה, שכן הסמארטפון הפך מזמן ל"ידידו הטוב של האדם". לכן את המידע האישי שלכם רצוי לא לשמור על המכשיר אלא בענן מאובטח המסונכרן אליו.

לאחר שאתם מעבירים את המידע לענן רצוי מאוד למחוק אותו ממכשירכם ובכך גם למנוע גישה לא רצויה לתוכן אישי וגם לפנות מקום בזיכרון המכשיר.

מומלץ גם לבדוק מהן אפשרויות האבטחה שמספק המפעיל הסלולרי באופן אוטומטי או בתשלום. חברת פלאפון, לדוגמה, מספקת בחינם מעטפת הגנה מתקדמת הכוללת חסימת גישה לאתרים זדוניים בזמן גלישה ברשת, אפליקציה עם המלצות וטיפים על גלישה בטוחה וגם התראות על מתקפות סייבר בזמן אמת.

וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully