וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אתם חכמים יותר מבינה מלאכותית? בחנו את עצמכם

אילן גלר

22.1.2017 / 9:56

מבחן האינטליגנציה מציג קבוצות של ציורים מפושטים, והנבחן נדרש לבחור את הצורה החסרה ברצף. הצלחה במבחן מעידה על יכולת חשיבה מופשטת, והיא תנאי מוקדם ליכולת לפתור בעיות, לנהל מערכות יחסים מורכבות ולהתמודד עם שאלות של מוסר. המחשב הצליח יותר מהממוצע

וואלה! כיף

קפיצת מדרגה נוספת בפיתוח בינה מלאכותית: צוות מאוניברסיטת נורת'ווסטרן האמריקנית הצליח ליצור תוכנה הפותרת מבחן אינטליגנציה סטנדרטי באחוזי הצלחה גבוהים משמעותית מהממוצע בארה"ב, כלומר, התוכנה הזו אינטליגנטית יותר מרוב הנבחנים האנושיים.

מבחן האינטליגנציה מציג קבוצות של ציורים מפושטים, והנבחן נדרש לבחור את הצורה החסרה ברצף. מחקרי פסיכולוגיה מעידים כי הצלחה במבחן מעידה על יכולת חשיבה מופשטת, והיא תנאי מוקדם ליכולת לפתור בעיות, לנהל מערכות יחסים מורכבות ולהתמודד עם שאלות של מוסר. את כל זה מערכת המחשב עדיין לא מסוגלת לעשות, אך נראה כי מדובר בצעד משמעותי בדרך למחשבים המסוגלים לפתח ראיית עולם עצמאית מדויקת.

רובוט מהורהר. ShutterStock
בחנו את עצמכם, האם אתם מצליחים לזהות את הצורות החסרות./ShutterStock

"רוב מחקר האינטליגנציה המלאכותית כיום מתמקד בזיהוי ויזואלי של תמונות, ותיוג של האובייקטים המופיעים בהם במקום ניסיון להבין למה בעצם הם שם", מסביר קן פורבוס האחראי לפרויקט. "המחקר שלנו מציג צעד משמעותי קדימה בהבנה מופשטת יותר של העולם".

המבחן המלא אמנם כולל עשרות שאלות, אבל מספיקות כמה שאלות בודדות כדי להבין האם הראש שלכם עובד בצורה כזאת או שאתם מתקשים לפענח מה הצורה החסרה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully