וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואווי נובה הוא מכשיר טוב, אבל יקר יותר ממה שהוא שווה. סקירה

23.1.2017 / 8:11

כמכשיר ביניים הוא לא רע בכלל - הנובה מצויד בשבב סנאפדרגון 625, 3 גיגה זיכרון RAM, עיצוב נעים למגע וממשק מעודכן. אבל המסך שלו לא משוריין והמחיר שלו מעט גבוה מדי ביחס למתחרים המציעים מפרט דומה. בסוף החודש המחיר צפוי לרדת קצת

צלמים זמניים מורשים

שנת 2016 הייתה שנה מצוינת עבור חברת וואווי, גם בעולם וגם בישראל. החברה השיקה את מכשיר הדגל P9 בחודש אפריל, בשיתוף פעולה עם חברת Leica, יצרנית עדשות מוערכת בתחום. המכשיר הפך ללהיט במכירות, גם בישראל, מה שגרם לחברות לשתף פעולה גם בפאבלט של וואווי, ה-Mate 9. בחודש ספטמבר במסגרת תערוכת IFA, השיקה וואווי בעולם את Nova ואתNova Plus - צמד מכשירי ביניים שנועדו בעיקר לקהל הצעיר. לקחנו לבדיקה את ה-Nova, שהחל להימכר לפני כשבועיים בארץ תחת הכותרת "סמארטפון הסלפי של ישראל".

וואווי נובה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
עיצוב נקי./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

נראה שמעצבי חברת וואווי מאוד אהבו את נקסוס 6P מתוצרת וואווי, שהושק במסגרת שיתוף פעולה עם גוגל, מאחר והם אימצו את הפס השחור שנמתח לכל אורך חלקו העליון של המכשיר ומזכיר את הנקסוס המשוכלל שהושק לפני כשנה וחצי. אורכו 14.2 סנטימטרים בלבד והוא מצויד במסך בגודל 5 אינץ', מה שהופך אותו למכשיר קומפקטי וממש לא כבד במיוחד (144 גרמים). מסגרת הסמארטפון מגיעה בעיצוב אלומיניום מוברש המעניקה תחושה ומראה יוקרתיים. בצד ימין ניתן למצוא את לחצן הכיבוי עם פס אדום, כדי שלא תתבלבלו, מעליו לחצן שליטת הווליום ומאחורה קורא טביעות אצבע. למסך גימור 2.5.D אך בשל העובדה שהוא מוגבה, ונמצא מעל המסגרת בצורה ניכרת, המסך לא משתלב עם המסגרת ואין כאן תחושת אחידות. מעבר לכך, מדובר במכשיר שנראה טוב, קצת כמו גרסה משופרת של נקסוס 6P.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
וואווי נובה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסך 5 אינץ' נוח./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

למכשיר מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית Full HD עם פאנל מסוג IPS. למסך של הנובה בהירות מעט נמוכה כך שגם בבהירות המקסימלית תתקשו להסתדר איתו תחת שמש ישירה, ואילו אם תרצו להשתמש בו כשאתם נמצאים בחדר חשוך, הוא יציע בהירות מינימלית של 3.3 ניטים, בהירות נמוכה במיוחד שתאפשר לכם להשתמש בסמארטפון מבלי לאמץ את העיניים. הצבעים שהמסך מספק טובים, אם כי לא הכי מדויקים אך כיול קצר בהגדרות, והעברת הגוונים לחמים יותר, שיפר את הצבעים בצורה משמעותית והפך את הצפייה לנעימה הרבה יותר. החיסרון היחידי שמצאנו במסך הוא העובדה שהזכוכית עצמה לא מוגנת מפני שריטות ולא מפני נפילות כדוגמת זכוכית גורילה, ובסכום של 1,849 שקלים, היינו מצפים לראות מסך עמיד יותר.

וואווי נובה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
יום שלם ללא טעינה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חומרה וממשק

לנובה ערכת השבבים סנאפדרגון 625 המצוינת של חברת קוולקום. ערכת השבבים הזו למכשירי הביניים עושה עבודה מצוינת, ואידיאלית לצד 3 גיגה זיכרון RAM. מדובר בצ'יפ המיוצר בארכיטקטורת 14 ננומטר, זהה לערכת הדגל, סנאפדראגון 820 והיתרון המרכזי הוא שהמכשיר כמעט ולא מתחמם, גם במאמץ. הסוללה בנפח 3,040 מיליאמפר-שעה מאפשרת עבודה רציפה לאורך זמן ארוך, ובבדיקה שלנו הצלחנו להשתמש לאורך יום שלם ללא טעינה.

בגב המכשיר ממוקם קורא טביעות האצבע המהיר במיוחד של חברת וואווי. לצערנו המכשיר מציע קישורית אינטרנט אלחוטי 2.4 גיגה-הרץ ולא 5.0 גיגה-הרץ בשל המודם. בפועל אין לכך הרבה השלכות אלא אם כן אתם מתכוונים להעביר נתונים ממכשיר למכשיר על גבי הרשת האלחוטית, אבל אם תדר ה-5.0 גיגה-הרץ משולב במכשירים ישנים יותר, אין סיבה שגם לנובה לא יהיה אותו. המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0 עליו מולבש ממשק ה-EMUI 4.1 של החברה. מדובר בממשק מהיר במיוחד, וכזה שלא מעמיס על הסמארטפון אך מבדל את מערכת ההפעלה מהתקנות אנדרואיד נקיות. אומרים שזה ממשק האנדרואיד הדומה ביותר לאייפון, ומי שעובר לראשונה לאנדרואיד מ-iOS יזכה לנחיתה רכה.

וואווי נובה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מזכיר בעיצוב את נקסוס 6P./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

לנובה מצלמה אחורית של 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2 ופיקסלים בגודל 1.25 מיקרון. המצלמה האחורית מעולה, הפוקוס מהיר אך החשוב ביותר הוא שעוצמת החשיפה של החיישן הייתה כל הזמן נכונה ומהירה במיוחד. גם בעת צילומי מאקרו המצלמה הצטיינה והפיקה תמונות מעולות. אבל האם המצלמה הקדמית גם משובחת מספיק להצדיק את התואר "סמארטפון הסלפי של ישראל"? למצלמה הקדמית חיישן של 8 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 - לא נתונים מלהיבים במיוחד.

המצלמה הקדמית בהחלט טובה, גם בתנאי תאורה חשוכים, אך כאן בהירות המסך משחקת תפקיד חשוב. מכיוון שאין במכשיר פלאש קדמי, בעת צילום בתנאי חשכה, אנחנו לפעמים מגבירים את עוצמת הבהירות למקסימלית, אך כאן מאחר והבהירות גם ככה נמוכה, הדבר לא עוזר במיוחד לקבל תמונות טובות יותר בתנאי תאורה חשוכים. חשוב לציין שהמצלמה הקדמית בהחלט טובה, מדויקת ומהירה אך נראה שההגדרה "סמארטפון הסלפי של ישראל" היא קצת מוגזמת. משום מה ממשק המצלמה של וואווי היה שונה בכל המכשירים לרבות ה-P9 וה-Mate 9 ואילו בנובה החליטו להעתיק מהממשק של אייפון, שהזכיר לנו גם את הממשק של Nubia שסקרנו לפני כמה חודשים.

לא ברור מדוע החברה בחרה להעתיק מאפל, שכן הממשק של וואווי עד כה די מוצלח. אז מה הופך אותו ל"סמארטפון הסלפי של ישראל"? החברה הוסיפה פונקציות כמו איפור, כך שכשתצלמו סלפי תוכלו לאפר את עצמכם באפליקציה במקום במציאות, ובבדיקה קצרה שלנו מצאנו כי חלק מהפונקציות לא עבדו בצורה חלקה כמו שציפינו ומנגנון עיבוד התמונה לא הצליח לזהות את העיניים בצורה מושלמת או להתאים את הריסים. פונקציות אחרות עבדו בצורה די טובה כמו הממשק שמציע מצב "יופי" שמעלים קמטים ופצעים ולמעשה מחליק את הפנים. הפונקציה הזו, אגב, קיימת במכשירים רבים אחרים ועובדת בצורה מצוינת בנובה.

וואווי נובה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מצלמות טובות, אבל לא בצורה חריגה ביחס למתחרים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

סמארטפון הביניים החדש של וואווי מגיע בגודל קומפקטי ועיצוב שנראה ומרגיש מצוין ביד. הוא כולל חומרה מעולה של קוולקום לצד 3 גיגה זיכרון RAM, את קורא טביעות האצבע המדויק של וואווי וחיי סוללה ארוכים. המסך בגודל 5 אינץ' מספק צבעים מדויקים וחדים אך נעדר ממנו ציפוי זכוכית עמיד למכות ובסכום כזה לא היינו מצפים שיחסכו מאיתנו. מערך הצילום גם מעולה אך נראה שמיהרו לקרוא למכשיר "סמארטפון הסלפי של ישראל".

ראוי לציין שתוכנת הצילום כוללת פיצ'רים רבים לשיפוץ התמונות אבל לא כאלה שיגרמו לכם לרכוש את המכשיר בשבילם. מחירו של נובה בישראל עומד על 1,849 שקלים, ולטעמנו זה מחיר מעט גבוה מדי ביחס למה שהוא מציע. לוואלה! TECH נודע כי בסוף החודש אמור מחירו של הנובה לרדת ל-1,599 שקלים, מה שהופך אותו למעט יותר משתלם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully