וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב באנדרואיד: להריץ אפליקציות מבלי להוריד אותן

אילן גלר

25.1.2017 / 9:28

הקונספט המהפכני כולל למעשה חלוקת האפליקציה למודולים קומפקטיים, בהם ניתן להשתמש בלחיצה על קישור ומבלי לעבור ב-Play Store. הרעיון דומה לאופן בו מתקיימת גלישה רגילה באמצעות הדפדפן, ששומר באופן זמני את הקבצים

צילום מסך

לפני כחצי שנה הכריזה גוגל, במסגרת כנס I/O השנתי, על תכונה חדשה בשם Instant Apps, המאפשרת הפעלת אפליקציות במכשירי אנדרואיד ללא הורדה והתקנה מראש. הקונספט המהפכני כולל למעשה חלוקת האפליקציה למודולים קומפקטיים, בהם ניתן להשתמש בלחיצה על קישור ומבלי לעבור ב-Play Store. עם סיום השימוש, מוזמן המשתמש לבחור האם הוא מעוניין להתקין את האפליקציה המלאה, או למחוק את המודול מזיכרון המכשיר. הרעיון דומה לאופן בו מתקיימת גלישה רגילה באמצעות הדפדפן, ששומר באופן זמני את הקבצים שאנחנו רואים על המסך.

כעת הטכנולוגיה מוכנה סוף-סוף לשלב הניסוי הציבורי, אם כי מדובר עדיין בכמות מצומצמת מאוד של אפליקציות התומכות בפיצ'ר: אפליקציית שידור הווידאו פריסקופ, האפליקציה הרשמית של Buzzfeed, מדריך הקניות Wish ושירות הווידאו הקוריאני Viki. משתמשים בעלי מכשיר המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 6 ומעלה יוזמנו בזמן הגלישה באתר לנסות ולהפעיל את האפליקציה מבלי להתקין אותה.

גוגל אינסטנט אפפס. צילום מסך
כרגע יש כמה אפליקציות בודדות בלבד שמשתתפות בניסוי./צילום מסך

עדיין לא ברור מתי יוכלו כל מפתחי האפליקציות לאנדרואיד לנצל את התכונה החדשה, ובינתיים גוגל מזמינה חברות ומפתחים להירשם לעדכונים בנושא. מדובר ללא ספק בשינוי דרמטי באופן שבו אנו תופסים את המושג אפליקציות, אם כי יעברו כנראה עוד כמה חודשים (או שנים) עד שיסתיים הניסוי וגוגל תהיה מוכנה להציע את התכונה הזו לכלל המשתמשים.

אם אופן השימוש הזה באפליקציות יהפוך לסטנדרט בתחום, אפל עלולה למצוא עצמה בתחרות קשה מול מודל עסקי חדש ומסקרן, שלבטח יוביל לפיתוח של טכנולוגיות חדשות וגם ימשוך משתמשים רבים לאנדרואיד. מצד שני, גוגל ידעה כבר כמה כישלונות מרשימים בעברה ואפשר לקוות שזה לא העמוד הבא בספר הפלופים, אחרי גוגל Wave, גוגל פלוס, הטלפון המודולרי וגוגל גלאס.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully