וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אייפונים חדשים, גנובים - ונעולים - יציפו את השוק. כך לא תיפלו בפח

שי מזרחי

26.1.2017 / 8:36

לפני שלושה ימים פרצו שלושה שודדים לחנות של iDigital מול הקריה בתל אביב ונמלטו עם שלל בשווי של כמיליון שקלים. הם לקחו אייפונים, בעיקר אייפון 7, אייפדים ולפטופים וכל השלל הזה כנראה יגיע בקרוב לאתרי מכירות יד שנייה ברשת

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: תיעוד השוד)

בתקופה הקרובה יש סיכוי גבוה שיוצעו ברחבי הארץ מכשירי אייפון חדשים גנובים. המכשירים נגנבו ביום שני השבוע מחנות iDigital במתחם שרונה בתל אביב. לדברי החברה, במבצע פריצה מורכב, שהוציאו לפועל שלושה גנבים בחנות מול הקריה, "הצליחו הפורצים לגבור על סידורי האבטחה הקפדניים בחנות iDigital, הכוללים אזעקה, מצלמות אבטחה ומנעולים משוכללים". יש לציין כי הפורצים לא גברו על צלמות האבטחה והשוד תועד.

הצעד הראשון שעשתה היבואנית הרשמית הוותיקה של אפל בישראל, אחרי שהודיעה למשטרה, היא לחסום את המכשירים הגנובים לשימוש.

לדברי איילת צרפתי רוזן, מנכ"ל iDigital, "הפורצים גנבו מכשירים בשווי של יותר ממיליון שקלים, בהם אייפונים ובעיקר מכשירי אייפון 7, אייפדים, מחשבי מק ניידים ונייחים, שעוני אפל Watch וכל המוצרים שהיו בתצוגה בחנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראה אייפון נעול בעת ניסיון הפעלה./מערכת וואלה!, צילום מסך

חסימת אייפון יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים. הדרך המקובלת כיום היא חסימת המספר הסידורי של המכשיר (IMEI), המתבצעת משרת התקשורת על ידי חברות הסלולר. מכשיר שמספר ה-IMEI שלו נחסם, לא יכול להוציא שיחות ברחבי המדינה (חסימה טריטוריאלית בלבד). חסימה נוספת שאולי תבוצע, תלוי בחברת אפל, היא חסימה בשלב ההפעלה הראשונית (Activation). בהדלקה ראשונית של האייפון, תתבקשו להכניס כרטיס סים; במידה והמכשיר חסום, שלב ההפעלה הראשונית יציג לכם הודעת שגיאה והמכשיר לא ייפתח לשימוש.

המכשירים הללו ככל הנראה יוצעו למכירה ברשת, באתרי קניות יד שנייה או אולי אפילו בחנויות מפוקפקות. הם יוצעו במחירים אטרקטיביים ומפתים מאוד אך הם כנראה יהיו נעולים לשימוש, לפי הודעת iDigital. אם אתם עומדים לבצע רכישה משתלמת במיוחד של מכשיר אייפון 7 חדש, או יד שנייה "כמו חדש", אל תתביישו לבדוק אותו.

פתחו את האייפון או האייפד, הכניסו כרטיס SIM ונסו להוציא שיחה. למרות הודעת החברה, יכול להיות שהמכשירים הגנובים עדיין לא נחסמו כדי לאפשר למשטרת ישראל לנסות ולאתר את הגנבים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

פריצה לחנות איידיגיטל בשרונה.
רוקנו את התצוגה.
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גנבו מאות אייפונים, רובם אייפון 7./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקחו גם אייפדים ומקבוקים./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכנסו אפילו לכספת בחנות./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully