וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WiFi פתוח הוא גם בטוח? איך לאתר רשתות מסוכנות לגלישה בסמארטפון

וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון

29.1.2017 / 8:27

בכל מקום אנחנו מחפשים חיבור לרשת אלחוטית פתוחה וחינמית, אך התחברות לכזאת חושפת את הסמארטפון לפריצה על ידי האקרים ו"הזמנה" לשאוב מידע פרטי עלינו. איך אפשר לגלוש באופן בטוח יותר במקומות ציבוריים ומהם הסימנים שימנעו מאיתנו לקפוץ על כל WiFi פתוח?

אדם מחזיק סמארטפון בבית קפה. ShutterStock
התחברות לרשת WiFi חושפת את הסמארטפון לפריצה/ShutterStock

"מה הסיסמה של ה-WiFi?" הפכה בשנים האחרונות לשאלה שגורה. החיפוש אחר חיבור לרשת בכל מקום ציבורי או כשמתארחים אצל משפחה וחברים הפך להכרח עבורנו. הסמארטפונים ממפים את נקודות ה-WiFi שהן מזהות באופן אוטומטי, ולפעמים המידע הזה משמש גם לאיתור המיקום של בעל המכשיר. מעבר לגלישה ברשת, התחברות לרשת WiFi היא גם חשיפת הטלפון שלנו לפריצה על ידי האקרים ו"הזמנה" לשאוב מידע פרטי עלינו.

נמלי תעופה, לדוגמה, הם מרחב ציבורי שמסוכן מאוד לסלולרי שלנו. מבחינת אבטחת מידע, רשתות בנמלי תעופה מוגדרות בסיכון גבוה מאוד. לכן רצוי לבדוק מראש באמצעות מפת רשתות ה-WiFi מהי הסיסמה לשדה התעופה שבו תבקרו, וגם לאתר את הרשת הרשמית שלו, בניגוד לרשתות פתוחות שמקימים האקרים כדי לגנוב מידע ולהתחבר מרחוק לסמארטפונים של תיירים תמימים הצמאים לכמה דקות חיבור.

אז איך אנחנו יכולים לאתר רשתות מסוכנות ולהימנע מהתחברות אליהן במרחב הציבורי?

לעוד בנושא:

קניתם סמארטפון חדש? הפעולות שחובה לעשות כדי להגן עליו
מתקפה חדשה: הצלילים המפחידים האלה יפרצו לכם לסמארטפון. האזינו
משתמשים באחת הסיסמאות האלה? תחליפו דחוף
עיניים ביוניות ורגליים רובוטיות: הטכנולוגיות שהופכות אותנו לאנדרואידים

סמארטפון. ShutterStock
יושבים במקום ציבורי? בקשו לדעת אם יש רשת אלחוטית למקום ומהי הסיסמה שלה/ShutterStock

רשת WiFi שלא דורשת אימות היא הזדמנות גדולה עבור ההאקר לקבל גישה בלתי מוגבלת למכשיר. האיום במקרה כזה הוא ביכולת של ההאקר למקם את עצמו בין הנייד לבין נקודת החיבור, ואז במקום להתחבר לרשת הציבורית הפרטים שלנו נשלחים להאקר, ויש לו למעשה שליטה על כל מאגר המידע שלנו: טלפונים, תמונות, מיילים, גישה לחשבונות בנק או רשתות חברתיות ועוד. דרך החיבור ההאקר יכול גם להשתמש בנייד כדי להפיץ תוכנות זדוניות.

יש כמה כללים שחובה להקפיד עליהם במקומות ציבוריים כדי לא לגלוש דרך רשתות WiFi מסוכנות. ראשית, רצוי לא להיכנס לכל רשת WiFi פתוחה וחינמית. אם אתם יושבים בבית קפה או מקום פרטי אחר, תבקשו לדעת אם יש רשת אלחוטית למקום ומהי הסיסמה שלה. זה עדיף מלהיכנס לרשת פתוחה ופרוצה. מקומות ציבוריים דוגמת מרכזי קניות או מרכזי תרבות בדרך כלל מחזיקים ברשת אלחוטית מקומית חינמית, אך שימו לב שאתם מתחברים לכזאת ששמה תואם את שם המקום, או לפחות לוודא שזו אכן הרשת הרשמית שלו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אל תבצעו רכישות או פעולות בנקאיות ברשת WiFi חינמית

מומלץ מאוד לא להיכנס לחשבונות בנק ואתרי מסחר מרשת WIFI זמינה ולא מוכרת או ציבורית. כניסה שכזאת וביצוע פעולות בנקאיות או רכישה של מוצרים, תחשוף את המידע בקלות ותסכן אתכם. אם אתם חייבים מכל סיבה שהיא להזין את מספרי כרטיסי אשראי במהלך שימוש ברשת ציבורית, ודאו שאתם רואים סמל של מנעול נעול בפינה של חלון הדפדפן, וגם ודאו שכתובת האינטרנט מתחילה ב- https: (האות "s" מייצגת את המילה secured, כלומר מאובטח).

אם אתם מאלה שגולשים הרבה באינטרנט דרך הסמארטפון, כדי מאוד להשתמש בשירות מגה-פרוקסי, המאפשר לך לגלוש באינטרנט בצורה מאובטחת יותר ובאופן פרטי בכל מקום ובכל עת מכל מקום בעל חיבור לאינטרנט ללא המורכבות של התקנות תוכנה או תוספי דפדפן. טכנולוגיה זו מסייעת לגלוש באינטרנט מבלי לחשוף פרטים אישיים או מידע על יעדי הגלישה ומגנה על הדפדפן מפני פריצה.

הקפידו להשאיר את הטלפון הסלולרי תמיד במצב של לוח מקשים נעול עם סיסמה. כמו כן, עם סיום השימוש רצוי מאוד להתנתק מהאפליקציה בצורה מסודרת. דרך נוספת כדי למנוע פריצה וגניבה של מידע מהסמארטפון היא לכבות את היכולת לשתף קבצים. נכנסים ללוח הבקרה, ממשיכים לרשתות ואינטרנט, לוחצים על מרכז הרשתות והשיתוף ואז תחת שינוי הגדרות מסמנים ב"אורח או ציבורי" את "כבה שיתוף קבצים ומדפסות". רק אל תשכחו בהמשך להפעיל זאת מחדש בעת הצורך. ישנן אפליקציות דוגמת InstaWiFi, שמאפשרות להתחבר בקלות לרשת WiFi מוגנת בלי צורך לשאול מהי הסיסמה, אך מבלי לפתוח אותה לחלוטין ולאפשר לגורמים בלתי רצויים להתחבר אליה.

כשמתחברים דרך רשת ציבורית פתוחה הסיכון גדול פי כמה מאשר ברשת המאובטחת עם סיסמה. לכן ברשת פתוחה עדיף כמה שפחות לפתוח לינקים או לשוטט ברשתות החברתיות, שכן האקרים יכולים לשתול תוכנות זדוניות דרך הודעות תמימות לכאורה מאנשי הקשר שלכם. אפליקציה שעוזרת לאתר את נקודות ה-WiFi הקרובה ולהתחבר אליה מבלי לבקש סיסמה היא אפליקציית WiFi Map שתספק לכם את השירות כל עוד מדובר ברשת פתוחה או תלוית סיסמה הניתנת לקהל בחינם.

אפליקציות אייפון. ShutterStock
עם סיום השימוש רצוי מאוד להתנתק מהאפליקציה בצורה מסודרת/ShutterStock

רשת פתוחה אחת בלבד? ייתכן שזו מלכודת דבש

אם אתם נמצאים במקום ציבורי ובו רק רשת פתוחה אחת כשהאחרות סגורות צריכה להידלק נורה אדומה, שכן ייתכן כי מדובר במלכודת דבש של האקרים. רצוי גם בשימושים שונים של הטלפון כמו התחברות למייל או לחשבון ברשת חברתית להשתמש באימות דו-שלבי הדורש סיסמה או קוד, אשר מספקים שכבת הגנה נוספת לא רק בעת שימוש ב-WiFi אלא בכלל.

אם אתם משתמשים במחשב נייד ומתחברים באמצעות Windows מומלץ להפעיל את חומת האש בעת התחברות לרשת ציבורית. הגדרות אלה מצויים גם לוח הבקרה> חומת האש של Windows. ב-Windows אפשר לבטל את תיבת הסימון "להתחבר אוטומטית" ליד שם הרשת דרך לוח הבקרה> מרכז הרשת והשיתוף>שם הרשת. לחץ על "מאפיינים אלחוטיים" ולאחר מכן בטל "להתחבר אוטומטית כאשר רשת זו נמצאת בטווח". מומלץ גם לבדוק מהן אפשרויות האבטחה שמספק המפעיל הסלולרי באופן אוטומטי או בתשלום. חברת פלאפון, לדוגמה, מספקת בחינם מעטפת הגנה מתקדמת הכוללת חסימת גישה לאתרים זדוניים בזמן גלישה ברשת, אפליקציה עם המלצות וטיפים על גלישה בטוחה וגם התראות על מתקפות סייבר בזמן אמת.

המפה שמראה איך למצוא WiFi בחינם בכל שדה תעופה בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully