וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים על מק לראשונה: זו המשמעות של כל הסמלים במקלדת

אילן גלר

3.2.2017 / 7:52

המקלדת של המחשבים מבית אפל דומה מאוד למקלדות המוכרות של מחשבי הפי.סי מבוססי ווינדוס, אבל יש בהם כמה שינויים שעלולים להפוך את העבודה השוטפת למתסכלת. קבלו מיליון קצר לסמלים של אפל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דומה, אבל לא זהה./מערכת וואלה!, צילום מסך

עברתם למק, או שאתם נאלצים להשתמש במחשב מבית אפל בעל כורחכם? בעוד שרוב מקשי המקלדת במחשב זהים לאלו המופיעים במחשבי פי.סי, מבוססי מערכת ההפעלה ווינדוס, ישנם כמה סימנים שעשויים להיראות מוזרים למשתמשים חדשים. מה שעושה את המצב לגרוע עוד יותר הוא שמשום מה, בוחרת אפל שלא להדפיס על גבי המקלדת עצמה את אותם הסמלים המופיעים על מסך המחשב, כך שלעתים קשה להבין על מה בדיוק אמורים ללחוץ.

זה די פשוט ברגע שמתרגלים: הסמל ⌘ מתייחס לכפתור ה-Command, ומופיע גם על המקלדת עצמה. הוא משמש כמקש Ctrl במקלדות ווינדוס. למשל Command-X
לחיתוך טקסט או מדיה, Command-C להעתקה ו-Command-V להדבקה.

הסמל ⌥ מייצג את כפתור האפשרויות או Alt, הקיים גם במקלדות של מחשבי חלונות. הסמל ⌃ מייצג את הכפתור Control, ואילו חץ הנראה כך ⇧ מתייחס לכפתור ה-Shift. די בסמלים הללו כדי להבין את רוב קיצורי הדרך שבתפריטי התוכנות.

הסמלים ⇞ ו-⇟ מתייחסים לכפתורים "עמוד למעלה" ו-"עמוד למטה", ואילו חצים אלכסוניים (↖ ו-↘) מתייחסים לכפתור Home ו-End המקפיצים אתכם לתחילתו ולסופו של המסך עליו אתם עובדים באותו רגע. כעת כל מה שנותר הוא לעבור על הפקודות השונות המופיעות בתפריט העליון, ולראות איזה מהסמלים הללו מופיע לצדן, זהו קיצור הדרך שבו תוכלו להשתמש על מנת להפעיל פקודה זו בקלות דרך המקלדת.

בעמוד הזה, באתר הרשמי של אפל, ניתן ללמוד את כל קיצורי הדרך למי שמתנסה לראשונה בעבודה עם מקלדת של החברה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully