וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפונים של מייזו: אילו דגמים שווים את הכסף, ואילו משתלמים פחות?

31.1.2017 / 9:30

בשבועות הקרובים נסייע לכם להכיר טוב יותר את הסמארטפונים הסיניים שנמכרים בישראל, ובעיקר את החברות שמייצרות אותן ואת המאפיינים של כל חברה. היצרנית הראשונה שכדאי לכם להכיר היא מייזו, שמתחרה בישראל על תואר הסינית המשתלמת ביותר

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: מייזו MX6 - מהמכשירים היותר מומלצים של החברה)

השוק הישראלי מוצף בסמארטפונים סיניים באיכויות משתנות. היצרניות הגדולות הצליחו לחדור לשווקים המערביים בעולם, בהם גם ישראל, ומציעות מכשירים במחירים נמוכים יחסית. בסדרת הכתבות הזו ננסה לאמוד על איכותן של היצרניות ולהפריד את הסמארטפונים המומלצים שלהן מאלו שעדיף לשמור מהם מרחק. היצרנית הסינית הראשונה שנעסוק בה היא חברת מייזו, שהוקמה בשנת 2003 ובתחילת דרכה ייצרה נגני MP3 ו-MP4.

בשנת 2008, כששוק הנגנים הניידים החל לדעוך, מייזו פנתה לייצר ולפתח טלפונים חכמים. החברה מצאה חן בעיני ענקית הקמעונאות, עליבאבא, שהשקיעה בה סכום של 590 מיליון דולרים ורק בשנה האחרונה דיווחה על מכירת 22 מיליון סמארטפונים - צמיחה של שני מיליון דולרים לעומת שנת 2015. בישראל חלק ממכשירי החברה זכו לפופולריות במכירות הודות למחירים הנוחים-יחסית, החומרה המתקדמת ואיכות ההרכבה הגבוהה-יחסית של הסמארטפונים. כעת מתמודדת מייזו עם המתחרה הסינית, שיאומי, שמאיימת לעקוף אותה בפופולריות בישראל. מכשירי מייזו יובאו לישראל על ידי באג באופן כמעט בלעדי, אך לאחרונה הם משווקים על ידי יבואנים פרלליים (מקבילים), שמייבאים את המכשיר במחירים לא נמוכים בהרבה ומנסים לרכוב על ההצלחה של המותג.

מייזו MX6. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המכשיר הכי מומלץ של החברה בישראל - מייזו MX6./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

הסמארטפונים של מייזו נמכרים בישראל כבר משנת 2013 והם מגיעים בטווחי מחירי שמתחילים ב-699 שקלים ומאמירים עד ל-1,800 שקלים. בכל המכשירים של החברה (גם הזולים ביותר) ניתן למצוא בדרך כלל מפרט לא רע ואיכות חומרים גבוהה במיוחד ביחס למחיר. בכל אחד מהסאמרטפונים הללו משולב גם כפתור ה-mTouch, קורא טביעות אצבע מהיר ומדויק שמשמש גם ככפתור חזרה למסך הקודם (כפתור בית משולב עם כפתור חזרה וחיישן טביעות אצבע). הכפתור הזה אמנם דורש הסתגלות קלה אך במהרה הוא הופך לנוח ויעיל, ונותן אופי ייחודי לסמארטפונים של מייזו.

מאידך, המכשירים של החברה לא מגיעים עם מערכת ההפעלה העדכנית ביותר, ולרוב מייזו גם לא ממש טורחת לעדכן אותה כך שעדיין ניתן לקנות סמארטפונים עם אנדרואיד 5.1. בחברה מתרצים את האדישות בכך שאין צורך למהר מאחר וממשק Flyme OS הייחודי של החברה מביא את הפיצ'רים של הגרסאות המתקדמות גם על בסיס גרסת אנדרואיד מיושנת. אם תשאלו אותנו, אין תחליף לגרסה מעודכנת, הן מבחינת פיצ'רים והן מבחינת עדכוני האבטחה. בנוסף, נראה שממשק Flyme OS עדיין לא אפוי לחלוטין כמו שצריך, לדוגמה - בהפעלה הראשונית תיאלצו להתקין את חנות האפליקציות של גוגל, דרך חנות האפליקציות של מייזו, כדי שתוכלו להתחיל להוריד אפליקציות, שזה מאוד מוזר ולא שגרתי.

מייזו M3 S. אלון רזניק,
מחירו נמוך אבל בחיפוש מהיר ניתן למצוא מכשירים אחרים משתלמים הרבה יותר. מייזו M3 S./אלון רזניק

מה שווה לקנות ומה לא?

העובדה שהמכשירים של מייזו נמכרים בטווח מחירים רחב, לא מעידה דווקא שהסמארטפונים ב-699 שקלים באמת משתלמים, במיוחד כשחברות אחרות מנסות להתחרות על תואר המותג הזול עם מכשירים משתלמים הרבה יותר, מבחינת התמורה לכסף. עם זאת, יש כמה סמארטפונים של מייזו הנמכרים בארץ, שבהחלט שווים את הכסף כמו Pro 6 לדוגמה, שניתן להשיג ב-1,699 שקלים וגם MX6, מכשיר הדגל שאהבנו.

מייזו 6 פרו הבכיר של החברה הוא מכשיר אטרקטיבי במיוחד שמגיע עם מארז אלומיניום, מסך 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD ופאנל מסוג Amoled, מעבד מתוצרת MediaTek בעל 10 ליבות, 4 גיגה זיכרון RAM, מעבד שמע מתקדם לחובבי האודיו, טעינה מהירה וכל מה שסמארטפון פרימיום יכול לספק לכם - במחיר של 1,699 שקלים בלבד.

מכשיר משתלם הרבה יותר הוא מכשיר הדגל מייזו MX6 שמגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD עם ציפוי זכוכית 2.5D. המכשיר מזכיר במיוחד את האייפון של אפל ולמרות שהחברה לא ממש ניסתה לחדש או לרגש את הקונים המכשיר מספיק מהנה לשימוש כדי להפוך לרכישה הכי משתלמת מבית מייזו. ל-MX6 מצלמת 12 מגה-פיקסל עם פיקסלים בגודל של 1.25 מיקרון וחיישן מדגם IMX386 של סוני - חיישן מעולה המפיק תמונות טובות ביום ובמיוחד בלילה. הבעיה של המצלמה במכשיר היא בתמונות המאקרו, שפשוט לא טובות, וגם בצילומי וידאו אי-אפשר לסמוך על מייצב תמונה אופטי. למכשיר מעבד 10 ליבות של חברת MediaTek, שמאפשר עבודה חלקה, 4 גיגה זיכרון RAM ותמיכה בטכנולוגיית טעינה מהירה. כמו בשאר המכשירים של החברה, גם כאן ניתן למצוא שימוש במארז אלומיניום, שמעניק תחושה מצוינת ביד, וקורא טביעות אצבע משוכלל ויעיל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסמארטפון השני הכי משתלם של החברה. מייזו פרו 6./מערכת וואלה!, צילום מסך

עד לשנה שעברה, מייזו בהחלט הובילה את התחרות בשוק מכשירי הביניים אך כיום הפער הצטמצם משמעותית בעקבות חדירת היבאונים המקבילים (פרללים) והעובדה שבאג לא מעדכנת את המחירים, גם חצי שנה לאחר השקת המכשירים. סמארטפונים רבים אחרים הופכים לאטרקטיביים יותר מבחינת תג המחיר ככל שהזמן חולף. כאמור, המכשירים של מייזו בשוק הביניים טובים, אבל המחיר לא תמיד תחרותי כמו במקרה של m3S המגיע עם מעבד מתוצרת MediaTek, 3 גיגה זיכרון RAM ומערכת ההפעלה אנדרואיד 5.1. למכשיר מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציה של HD בלבד ומחירו 849 שקלים. על פניו מדובר בסכום לא גבוה שאמור להפוך את העסקה למשתלמת, אך בחיפוש מהיר ניתן למצוא מכשירים אחרים משתלמים הרבה יותר, במחירים זהים עם חומרה ומערכת הפעלה מעודכנים יותר.

עוד מכשיר, פחות משתלם, לדוגמה הוא מייזו M3 Note שמגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD, מעבד מתוצרת MediaTek שהושק בסוף שנת 2015, זיכרון RAM בנפח 2 גיגה בלבד וגרסת אנדרואיד מיושנת (5.1). מחירו של הסמארטפון הוא 799 שקלים וגם כאן, מדובר במחיר גבוה ביחס לתמורה שהוא נותן, בעיקר ביחס למכשירים זולים של יצרניות אחרות.

השורה התחתונה היא שהמכשירים של מייזו משתלמים בחלק מהמקרים, אך בשוק כה תחרותי ומרובה מתחרים, עדיף שהאחראים בבאג יעדכנו את המחירים לעתים קרובות יותר כדי להגדיל את האטרקטיביות של המכשירים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully