וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מדליות הזהב באולימפיאדה ביפן יוכנו מסמארטפונים ממוחזרים

6.2.2017 / 8:43

על מנת לעמוד ביעד שאפתני זה נדרש איסוף של לא פחות משמונה טונות מתכת, כלומר מיליוני מכשירי סמארטפון. על מנת שהאיסוף יתנהל באופן היעיל והמהיר ביותר, נחתם הסכם שיתוף פעולה עם רשת הסלולר הגדולה ביפן

סימון ביילס עם מדליית זהב, ריו 2016. רויטרס
סימון ביילס עם מדליית זהב בריו 2016./רויטרס

הוועדה המארגנת של אירועי אולימפיאדת טוקיו 2020 הודיעה כי מדליות המתכת בהן יזכו האלופים בתחרויות השונות יהיו עשויות מסמארטפונים וגאדג'טים ממוחזרים אחרים. כוונתם של המארגנים היא לשלב מתכות ממוחזרות בכל אחת מ-5,000 המדליות שיחולקו במהלך האולימפיאדה, כשמדליות הזהב יותכו במלואן ממתכת ממוחזרת בלבד. בשאר המדליות ישולבו חומרים ממוחזרים בריכוזים שונים, בהתאם לכמות שתיאסף בפועל במהלך השנים הקרובות.

על מנת לעמוד ביעד שאפתני זה נדרש איסוף של לא פחות משמונה טונות מתכת, כלומר מיליוני מכשירי סמארטפון. על מנת שהאיסוף יתנהל באופן היעיל והמהיר ביותר, נחתם הסכם שיתוף פעולה עם רשת הסלולר NTT Docomo, הגדולה ביפן, שתחל באיסוף מכשירי סמארטפון משומשים באלפי סניפיה. גם רשות הניקיון היפנית שותפה בפרויקט, כך שייתכן שגם גאדג'טים שיושלכו לפחי מחזור רגילים יזכו להפוך לחלק מההיסטוריה הספורטיבית של העולם.

מארגני האולימפיאדה טוענים כי זו תהיה למעשה הפעם הראשונה בה יוכנו מדליות אולימפיות ממכשירי אלקטרוניקה משומשים, וזה יהיה חידוש הולם לאולימפיאדה הנערכת במדינה שמאופיינת בקדמה הטכנולוגית שלה. כעת נותר להמתין ולראות האם הציבור היפני ותיירים המבקרים במדינה ישתפו פעולה ויתרמו את מכשיריהם הישנים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

סמארטפונים. ShutterStock
מתחילים לאסוף טונות של מכשירים כבר עכשיו./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully