וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפונים של ZTE ונוביה: אילו דגמים שווים את הכסף, וממה חובה להתרחק?

9.2.2017 / 8:18

המותג הסיני הוותיק ZTE מייצר הרבה יותר מסמארטפונים, וטוב שכך. המכשירים שלהם בארץ מיושנים ולא מרשימים במיוחד, וזה מבלי לציין את פרשיות הריגול שלהם. למרבה המזל, לחברת-הבת "נוביה" יש שני מכשירים שווים בישראל

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: נוביה Z11 מיני)

היצרניות הסיניות הגדולות הצליחו לחדור לשווקים המערביים בעולם, בהם גם ישראל, ומציעות מכשירים במחירים נמוכים יחסית, עם מפרט הנע בין משובח באופן מפתיע לעלוב בצורה מעוררת תמיהה. בסדרת הכתבות הזו ננסה לאמוד על איכותן של היצרניות ולהפריד את הסמארטפונים המומלצים שלהן מאלו שעדיף לשמור מהם מרחק. בשבוע שעבר סקרנו את חברת מייזו הסינית, והשבוע הגענו לוותיקה מבית היצרניות - ZTE.

חברת ZTE היא אחת מחברות הטלקום הסיניות הוותיקות. ההיסטוריה שלה ארוכה יותר מזו של מייזו ושיאומי ובישראל נמכרים שני מותגים שונים שלה. ZTE הוקמה בשנת 1985 על ידי חברות שהן בבעלות המדינה ומקושרות למשרד התעופה והחלל הסיני. החברה לא ייצרה סמארטפונים בתחילת דרכה והצעד הראשון שלה היה בפיתוח תשתיות טלקום כמו אנטנות ומתגי שליטה לחברות סלולר, ואחר כך עברה לייצר נתבים, מודמים וכיום גם את הסמארטפונים שאנחנו מכירים.

ZTE היא אחת מחברות הטכנולוגיה הסיניות החזקות ביותר ומלבד סין היא פועלת גם באינדונזיה, אוסטרליה, גרמניה, ארה"ב, הודו, הונג קונג, ברזיל, פקסיטן ומינאמר (בורמה). את כל הפעילות שלה היא עושה באמצעות חברות-בת ויש לכך סיבה טובה. כיום מניית החברה נסחרת בשווי שוק של 59 מיליארד דולרים ומכניסה מדי שנה מיליארדי דולרים.

ZTE אקסון מיני. צילום מסך
ZTE אקסון מיני - הושק בנובמבר 2015. לא מומלץ./צילום מסך

החברה אמנם מייצאת מערכות תשתית כמו מתגים ואנטנות לכל העולם אבל במדינות רבות, בהן ארה"ב, הנוכחות שלה לא תמיד מתקבלת בעין יפה, ובעיקר עם המון חשדות. כך מצאו עצמן בשנת 2012 חברת ZTE וגם חברת וואווי סופגות האשמות מהקונגרס האמריקני בטענה שבתוך ציוד התקשורת של שתי החברות קיימת אפשרות לרגל אחרי המשתמשים. במקרה אחר סוכנות הידיעות רויטרס חשפה כי ב-ZTE מכרו לכאורה לחברת הטלקום הגדולה באירן מערכת מעקב המסוגלת לנטר מכשירי סלולר, תעבורה באינטרנט וקווי טלפון. במקרה נוסף סמארטפונים של ZTE התגלו על ידי הרשויות באוסטרליה כנגועים בדלתות אחוריות ברמת החומרה, המאפשרות לפרוץ לכל המכשירים הסיניים שיובאו למדינה.

את חברת ZTE מייבאת באופן רשמי לארץ חברת יורוקום ותחילה נראה היה כי מדובר בהצלחה די גדולה. נמכרו כאן מכשירים במחירים אטרקטיביים מאוד אבל המכשירים החדשים והשווים הפסיקו להגיע וכיום ניתן למצוא בחנויות בעיקר מכשירים ישנים הכוללים מפרט לא עדכני, ומחיר יחסית גבוה. אבל ZTE ממש לא זנחה את עולם המובייל והקימה חברת-בת בשם נוביה, המייצרת סמארטפונים איכותיים, זולים ומוכרים. את המותג מפרסם בעולם כרסטיאנו רונלדו ומכשירי נוביה מוצגים בכל תערוכת סלולר גדולה בעולם.

הסמארטפונים של ZTE שניתן לרכוש בחנויות בישראל או באינטרנט ישנים מאוד וכמעט כולם יוצרו בין השנים 2014 ל-2015, כך שהחומרה שלהם די מיושנת. למרות המחיר, שלרגע נראה אטרקטיבי, זה לא מכשיר שתרצו לרכוש. עם זאת, המותג נוביה הרבה יותר אטרקטיבי ורלוונטי עבור הצרכנים בישראל מאחר והוא שם דגש על מחירים זולים וחומרה איכותית, ממש כמו המכשירים של שיאומי.

נוביה משווקת אצלנו על ידי באג כבר כמה חודשים ויש לומר שבהצלחה רבה. המכשירים מגיעים עם ממשק ייחודי שגרם לנו לתהות האם אנחנו מחזיקים ביד אייפון או אנדרואיד - וזה לא דבר חיובי. הממשק דומה להפליא לאייפון, בתפריט ההגדרות, בחייגן ובאנשי הקשר ונקודת השיא הייתה בממשק של המצלמה. עם זאת כן חשוב לציין את העיצוב הייחודי, והנעים לרוב, של המכשירים.

נוביה Z11 מיני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
נוביה Z11 מיני - עולה פחות מאלף שקלים. הרבה יותר משתלם./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מה מומלץ?

כאמור, המכשירים של ZTE, הנמכרים בישראל, ובעיקר המובילים שבהם: ZTE Blade S6 ו-ZTE Axon mini, שניהם הושקו בשנת 2015, והאחרים אפילו יותר ישנים. אנחנו לא ממליצים לרכוש אותם אך לאחרונה קיבלנו לבדיקה את Nubia Z11 mini, גרסת המיני של מכשיר הדגל, שמחירו עומד כעת על 999 שקלים. לפני כמה חודשים הכתרנו אותו לאחד המכשירים המשתלמים ביותר בארץ וכעת, אחרי ירידת המחיר, הוא משתלם אפילו יותר.

Z11 mini של נוביה מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 617 (שעושה עבודה מעולה), 3 גיגה זיכרון RAM ו-32 גיגה זיכרון לאחסון פנימי לצד אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס מיקרו-SD. אהבנו במיוחד את המסך בגודל 5.0 אינץ' שמגיע עם זכוכית גורילה 3.0 משוריינת ואיכות המסך הפתיעה אותנו לטובה. יש גם אכזבות עם המכשיר הזה, כמו איכות הצילום והסוללה, שלא עלתה על הציפיות, אבל בסופו של דבר מדובר בעסקה שלא תאכזב.

מכשיר הדגל של נוביה, Z11, הוא מכשיר פרימיום לכל דבר והמחיר שלו בהתאם אך עדיין אטרקטיבי. Z11 יעלה לכם 2,399 שקלים והוא כולל חומרה עדכנית: שבב סנאפדרגון 820 מתקדם (כמו בגלקסי S7), 6 גיגה זיכרון RAM, מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD, מצלמה אחורית של 16 מגה-פיקסל ומצלמה קדמית של 8 מגה-פיקסל. הוא מצויד בטכנולוגיית טעינה מהירה, סוללת 3,000 מיליאמפר-שעה, קורא טביעות אצבע ועוד. תמורת כמה שדורשים על המכשיר הזה, מדובר בחומרה מתקדמת מאוד במחיר משתלם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

נוביה Z11 מיני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
העתיקו את ממשק הצילום ישירות מאייפון מבלי להתבלבל. נוביה Z11 Mini./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully