וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב תעבורת האינטרנט בעולם היא לא של בני אדם

אילן גלר

21.2.2017 / 8:56

בשנת 2016, תעבורת הבוטים "הרעים" שמנצלים את המידע לרעה נותרה יציבה, בעוד שתעבורת הבוטים "הטובים" שמשפרים את חוויית הגלישה גדלה באופן משמעותי

אילוסטרציה. ShutterStock
מתברר שיש עלייה בכמות הבוטים הטובים לעומת הכמות הקבועה של הבוטים הרעים./ShutterStock

רשת האינטרנט נוצרה במקור על מנת לחבר בין אנשים; תחילה בין קציני הצבא וחוקרים באוניברסיטה ולאחר מכן כלל הציבור, אך תוצאות מחקר שפורסם לאחרונה חושפות כי כיום יותר ממחצית התעבורה ברשת מבוצעת למעשה על ידי "בוטים" - תוכנות מחשב אוטומטיות שמטרתן לסרוק מידע לצרכים שונים ולאגור אותו ביעילות.

החדשות הטובות בנושא זה הן שבשנת 2016, תעבורת הבוטים "הרעים" נותרה יציבה, בעוד שתעבורת הבוטים "הטובים" גדלה באופן משמעותי. מה ההבדל? בוטים רעים, לפי הגדרת עורכי המחקר, הן תוכנות מחשב שמטרתן איסוף מידע לצורכי ריגול תעשייתי, גניבת תוכן, הפצת חדשות מזויפות, הפלת שרתים או שיבוש מערכות מידע. הבוטים הללו עולים לתעשיית הטכנולוגיה סכום בלתי נתפס של 7 מיליארד דולרים בשנה.

הבוטים הטובים, לעומת זאת, הן תוכנות שהופכות את חווית הגלישה שלנו לנעימה ומהירה יותר. לדוגמא, מנוע החיפוש גוגל מפעיל בוט הסורק את אתרי האינטרנט, ממפה אותם ומאפשר איתור כמעט מידי של מידע רלוונטי. ללא בוטים מסוג זה, חיפוש מידע ברשת היה תהליך ארוך ומסורבל הרבה יותר, תשאלו את אלו שנאלצו להשתמש באינטרנט בימי אלטה ויסטה לפני גוגל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully