וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר צנח: 5 סמארטפונים שעולים היום פחות ולגמרי שווים את הכסף

13.2.2017 / 10:21

מחירם של המכשירים ברשימה הזו משתנה מאוד אבל מה שמשותף לכולם היא העובדה שהם הושקו עם תג מחיר גבוה בהרבה. אם תרצו להתחדש במכשיר שנותן תמורה מעולה לכסף, שווה לשקול גם כאלה שהושקו כבר לפני כמה חודשים או אפילו לפני שנה

צילום: אורן דותן

(בסרטון: השקת גלקסי S7 בתערוכת MWC בברצלונה)

כבר סיפרנו לכם שבחודש פברואר לרוב מורגשת ירידת מחירים של לא מעט מכשירים, בזכות תערוכת המובייל MWC המתקיימת בברצלונה ובה משיקות יצרניות רבות מכשירי דגל חדשים. בסוף החודש נראה שם את LG G6, וואווי P10 ועוד מכשירים חדשים מבית שיאומי, נוקיה המתחדשת, בלקברי (המתחדשת גם) ואחרים. חודש לאחר מכן תשיג סמסונג את גלקסי S8 באירוע נפרד. וזה אומר שיהיה מלאי גדול של מכשירים שונים שירצו להיפטר ממנו.

רגע לפני שאנחנו טסים לבדוק את כל המכשירים החדשים בברצלונה, בדקנו אילו מכשירים שכבר נמכרים בישראל הפכו למשתלמים יותר.

סמארטפונים בתצוגה. ShutterStock
המכשיר הכי משתלם לקנות עכשיו זה המכשיר שכולם דיברנו עליו לפני חצי שנה או שנה./ShutterStock

המכשיר הראשון שמחירו ירד והפך למשתלם הרבה יותר ממה שהוא היה לפני הוא הוא Mi5 של שיאומי. בקרוב הוא יחגוג יומולדת שנה וזה אומר השקה של דור המשך אבל הדגם הנוכחי ממש לא סיים את חייו. תוחלת חיים ממוצעת של סמארטפון היא כשנתיים ואין שום סיבה לזנוח מכשיר שהושק רק לפני שנה. בטח כשמדובר באחד המסמארטפונים המשתלמים ביותר שניתן למצוא כיום בשוק. ל-MI5 מסגרת מתכתית נעימה למגע, שמרגישה מאד איכותית אך למרבה הצער חלקו האחורי מרגיש כמו פלסטיק זול. מתחת למסך משוריין בגודל 5.15 אינץ' עם ציפוי זכוכית גורילה 4ממוקם קורא טביעות אצבע מהיר, אך מה שמיוחד במכשיר הוא הביצועים שלו ביחס למחיר. בלבו של ה-Mi5 פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 820 עם 4 גיגה זיכרון RAM, יש לו מצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 4 מגה פיקסל של שני מיקרון (פיקסלים כפולים), שהפיקה תמונות מעולות בצילום לילה. מחירו של המכשיר בארץ משתנה בין החנויות בהפרש גדול, אבל ניתן להשיג אותו במחיר של 1,150 שקלים בלבד, מה שהופך אותו למכשיר הדגל הזול ביותר.

שיאומי Mi5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שיאומי Mi5 - מכשיר הדגל של היצרנית הסינית./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מכשיר נוסף, שמחירו ירד, וכעת הוא משתלם יותר הוא Z11 mini של נוביה המצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 617 (שעושה עבודה מעולה), 3 גיגה זיכרון RAM ו-32 גיגה זיכרון לאחסון פנימי לצד אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס מיקרו-SD. אהבנו במיוחד את המסך בגודל 5.0 אינץ' שמגיע עם זכוכית גורילה 3.0 משוריינת. איכות המסך, אגב, הפתיעה אותנו לטובה. למכשיר עיצוב פשוט אך ייחודי ומדובר באחד מהסמארטפונים הקומפקטיים והמשתלמים ביותר שניתן למצוא כיום. יש גם אכזבות עם המכשיר הזה, כמו איכות הצילום והסוללה, שלא עלתה על הציפיות, אבל בסופו של דבר מדובר בעסקה שלא תאכזב. מחירו של המכשיר עודכן ל-999 שקלים בלבד. משתלם עבור מי שלא רוצה להשקיע אך כן מעוניין ב סמארטפון עם מפרט שנותן תמורה מלאה למחיר.

נוביה Z11 מיני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
תמורה טובה בפחות מאלף שקלים. נוביה Z11 מיני./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

בחודש ספטמבר 2016 השיקה LG את הפאבלט השני בסדר החדשה שלה, V20. דור ההמשך ל-V10 נראה טוב יותר ומציע מפרט מעולה אבל בעיקר הוא מכשיר שמתקן רבות מהטעויות שעשתה ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית בשנתיים האחרונות. בנוסף למסך הראשי, בגודל 5.7 אינץ' וברזולוציית QHD, למכשיר מסך משני בגודל 2.1 אינץ', הדולק תמיד ומציג התראות חשובות וגישה מהירה לקיצורי דרך. הסמארטפון מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 820, יש לו 4 גיגה זיכרון RAM - שילוב שמבטיח עמידה בכל עומס, אך מה שמייחד את ה-V20 מתחת למכסה המנוע הוא מעבד השמע, שמשדרג את איכות הסאונד באוזניות וברמקולים בצורה משמעותית. בגב המכשיר מערך צילום כפול, עם מצלמה של 8 מגה-פיקסל בזווית רחבה של 135 מעלות ומצלמת 16 מגה-פיקסל בזווית של 75 מעלות. בחלקו הקדמי ניתן למצוא מצלמת 8 מגה-פיקסל עם זווית רחבה. ב-LG סוף סוף למדו מהטעויות של ה-G5 והתאוששו עם מכשיר איכותי ומהנה, שהוא גם אחד המכשירים הבודדים כיום שניתן לשלוף מהם את הסוללה. את ה-V20 ניתן למצוא ביבוא רשמי במחיר של 2,850 שקלים שזה 550 שקלים פחות ממחירו המקורי. אחרי עדכון המחיר, מדובר במכשיר פרימיום לכל עניין במחיר קצת גבוה יותר ממכשיר ביניים.

V20. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
פאבלט מתקדם שמחזיר את האמון בחברה. LG V20./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מכשיר נוסף של LG, שסבל ממוניטין לא מוצלח במיוחד, הוא G5 - מכשיר הדגל הנוכחי של החברה ניסה להביא את חזון המודולריות להמונים אך נכשל במכירות. ב-G6 החברה צפויה לוותר על הקונספט אבל המכשיר עצמו, גם אם מתעלמים מכל המודולים שאמורים להוסיף לו, עדיין מציע מפרט מתקדם במיוחד. עם תג מחיר גבוה, רבים העדיפו את המתחרים אבל בסכום של מכשיר ביניים, מדובר בעסקה משתלמת מאוד.

G5 חמוש במעבד סנאפדראגון 820 של קוולקום, מסך 5.3 אינץ' ברזולוציית QHD, יש לו 4 גיגה זיכרון RAM (כמו ל-V20) ומערך צילום הכולל עדשה רחבה של 8 מגה-פיקסל ועדשה רגילה של 16 מגה-פיקסל, לצד מצלמה קדמית של 8 מגה-פיקסל. כמו כן יש לו 32 גיגה זיכרון פנימי עם אפשרות הרחבה. ה-V20 וה-G5 הם המכשירים הבודדים ברשימה שמגיעים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0 נוגט העדכנית ביותר מבית גוגל, מה שהופך אותם גם לעדכניים מבחינת הממשק. את כל זה מפעילה סוללה בנפח 2,800 מיליאמפר-שעה. המכשיר הושק בחודש אפריל בישראל עם תג מחיר של 3,450 שקלים אך כיום ניתן למצוא אותו במחיר של 2,150 שקלים עם אחריות של היבואן הרשמי.

LG G5. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
LG G5 - גם בלי החזון המודולרי עדיין מדובר במכשיר עם חומרה חזקה מאוד./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

הסמארטפון האחרון שמחירו התעדכן, והפך אותו למשתלם יותר, הוא המכשיר הפרימיום הפופולרי ביותר - גלקסי S7 של סמסונג. המכשיר זכה להצלחה מסחררת ברחבי העולם בזכות שורה של מאפיינים שנותנים נוק-אאוט למתחרים. המכשיר עמיד למים בתקן המחמיר ביותר IP68, הוא מגיע בגרסה רגילה עם מסך ברזולוציית QHD מסוג SuperAmoled המציג צבעים עזים וחזקים בגודל 5.1 אינץ' או 5.5 אינץ' עם קצוות מעוקלים. יש לו ערכת שבבים של החברה ו-4 גיגה זיכרון RAM, שמתמודדים עם כל עומס ללא בעיה. המכשיר חזק ומהנה לשימוש אבל הפיצ'ר המוצלח ביותר שלו זה מערך הצילום. ל-S7 מצלמה אחורית של 12 מגה-פיקסל וקדמית של 5 מגה-פיקסל בטכנולוגיית הפיקסל הכפול עם מפתח צמצם נמוך, שמסוגלות לצלם בצורה יוצאת דופן גם בתנאי תאורה גרועים במיוחד. החברה צפויה להשיק את הדור החדש בחודש הבא כך שתוכלו ליהנות מחודש עם המכשיר הטוב בשוק. ניתן למצוא אותו באינטרנט במחיר התחלתי של 2,450 שקלים ביבוא מקביל ו-2,729 שקלים ביבוא רשמי, זאת לעומת תג המחיר של 3,299 שקלים שהוצמד לו ביום ההשקה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

סמסונג גלקסי S7. ShutterStock
סמסונג גלקסי S7 - עדיין המלך./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully