וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבנו: גלקסי A5 החדש - מרגיש יותר יקר ממה שהוא עולה

15.2.2017 / 8:34

המפרט של A5 הוא הגדרה כמעט מילונית למכשיר ביניים איכותי. הוא מציע ביצועים טובים, עמידות מסוימת למים, גוף איכותי, מסך שמספק צבעים טובים, מצלמה בת שנתיים שעדיין נחשבת לאחת הטובות בשוק, תמיכה בטעינה מהירה, ואפילו מקבלים מטען מהיר בערכה. השלם גדול מסך חלקיו

מערכת וואלה!

כבר כמה שנים שסמסונג מככבת בשוק הפרימיום אבל מדשדשת בקטגוריית מכשירי הביניים ומטה. ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית השקיעה עד היום בעיקר בסדרת מכשירי הדגל המוצלחת S וסדרת הפאבלטים Note אבל מכשיריה בסדרת A והסדרה הזולה J, עד היום היו יקרים מדי ביחס למפרט ולחוויית המשתמש שהם הציעו.

השנה השיקה החברה שני מכשירים חדשים בסדרה A, שמגיעים עם תג מחיר בינוני ופשרה מינימלית בכל הקשור למפרט ולחומרה. בישראל מפורסמת הסדרה החדשה בליווי הסיסמה "יותר ממה שאתם צריכים", אבל מה זה בכלל אומר יותר ממה שאנחנו צריכים? לקחנו את הדגם עם המסך הקטן יותר, A5, לסקירה והופתענו לטובה. סדרת המכשירים כוללת עמידות למים, מצלמת 16 מגה-פיקסל עם אותו החיישן בדיוק כמו בגלקסי S6, וחריץ הרחבה לזיכרון. לא היינו אומרים שזה יותר ממה שאנחנו צריכים, אבל זה קרוב מאוד למה שצריך המשתמש הסביר והממוצע.

גלקסי A5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
זכוכית גורילה משוריינת מקדימה ומאחורה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

במראהו, גלקסי A5 מזכיר לנו מאוד את גלקסי S6. יש שיגדירו אותו אפילו כגרסה מעודכנת למכשיר הדגל בן השנתיים אבל יש לציין כי למרות הדמיון, המכשיר החדש נראה הרבה יותר טוב. עדשת המצלמה האחורית שטוחה ולא בולטת כלל, הקצוות של המכשיר מעוגלים והמסגרת מתכתית. גבו מצופה זכוכית גורילה משוריינת, מה שהופך אותו אולי למכשיר היוקרתי והנעים ביותר למגע שיצא לאחרונה, בסכום של פחות מ-2,000 שקלים. בארץ יימכר המכשיר בצבעים: שחור ,זהב, אפרסק ותכלת.

בשונה ממכשירי גלקסי אחרים עד כה, הרמקול ממוקם בצדו הימני של ה-A5, מעל כפתור הכיבוי. לשמחתנו גם כשאחזנו במכשיר, לא הצלחנו להסתיר את הרמקול - בעיה ידועה במכשירים בהם הרמקול ממוקם בתחתית הסמארטפון. בצדו השמאלי של המכשיר נמצאים לחצני הווליום ובתחתית כניסת USB מסוג C. זה הופך את שני המכשירים החדשים בסדרה לראשונים של סמסונג עם החיבור החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גלקסי A5. מייקי לוי, וואלה! כיף
הרכבה באיכות גבוהה מאוד./וואלה! כיף, מייקי לוי

מסך

ל-A5 מסך בגודל 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD מסוג Super Amoled, משוריין בציפוי זכוכית גורילה שנועד להגן מפני נפילות ומכות. פאנל המסך Super Amoled ידוע באיכותו והוא מספק צבעים חיים ועשירים. הבחנו בהבדל משמעותי בין חיות הצבעים העזים בגלקסי S7 לעומת המסך הזה אבל עדיין מדובר בתצוגה איכותית מאוד. בהירות המסך מצוינת ומאפשרת לעבוד עם הסמארטפון ללא שום בעיה ישירות תחת קרני השמש. בדומה ליצרניות אחרות, בסמסונג שילבו בממשק אפשרות להתאמת גווני הצבעים לפי העדפה האישית ואם אתם אוהבים גוונים יותר עזים, תמצאו את האפשרות הזאת כשימושית מאוד. סוג הפאנל Super Amoled נחשב לאחד הטובים שקיימים בשוק ולפחות מבחינת המסך, לא נראה שסמסונג התפשרה כדי להוריד את המחיר של המכשיר.

גלקסי A5. מייקי לוי, וואלה! כיף
המכשיר הראשון של סמסונג עם USB מסוג C./וואלה! כיף, מייקי לוי

חומרה

בלב המכשיר מותקנת ערכת השבבים Exynos 7880 מתוצרת עצמית של סמסונג. מדובר במעבד 8 ליבות במהירות של 1.9 גיגה-הרץ. המעבד הושק בחודש דצמבר 2016, כך שמדובר בערכת שבבים חדישה המספקת, יחד עם 3 גיגה זיכרון RAM שיש במכשיר, חווית שימוש טובה. מדובר במפרט מינימלי לשימוש בינוני-כבד ולא נתקלנו עדיין באפליקציה שגרמה ל-A5 לגמגם. גם במצב של עבודה על כמה אפליקציות במקביל לא נתקלנו בהאטה או עיכובים בטעינה. המכשיר גם מוגן בפני מים ואבק בתקן IP58, כלומר חצי שעה במים מתוקים עד לעומק של מטר וחצי.

למכשיר זיכרון פנימי לאחסון בנפח של 32 גיגה-בייט עם חריץ הרחבה לכרטיס מיקרו-SD. קורא טביעות האצבע, הממוקם בחזית, מאוד מדויק ומהיר. את הסמארטפון מפעילה סוללה בנפח 3,000 מיליאמפר-שעה, שמחזיקה יותר מיום שלם של עבודה ושמחנו לגלות שהמכשיר תומך בטעינה מהירה ולראשונה גם צורף לערכה מטען התומך בטכנולוגיה הזו, כך שלא תצטרכו לרכוש אחד בכמה מאות שקלים בנפרד.

גלקסי A5. מייקי לוי, וואלה! כיף
מצלמה בת שנתיים אבל עדיין אחת הטובות בשוק./וואלה! כיף, מייקי לוי

ממשק

גלקסי A5 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת 6.0.1 מרשמלו המיושנת. מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0 נוגט שוחררה בחודש ספטמבר האחרון ולטעמנו, היה להם מספיק זמן להטמיע אותה ב-A5, במיוחד כשבעוד 4 חודשים בלבד יכריזו על מערכת ההפעלה הבאה, אנדרואיד 8. לא ברור מתי אם בכלל המכשיר יזכה לעדכון של אנדרואיד 7.0, וזה מאוד מאכזב. למרבה המזל, זה החלק הכי מאכזב במכשיר - ועם זה אפשר לחיות.

מערכת ההפעלה מגיעה עם הממשק המוכר של סמסונג, TouchWiz. הממשק מציע כמה פיצ'רים מועילים כמו תיקיות מאובטחות והוא אינו כולל יותר מדי אפליקציות מיותרות, המגיעות מותקנות מראש. כמו כן החברה מתגאה בפיצ'ר, סמסונג Knox, המספק יכולות אבטחה משודרגות כמו התיקיות המאובטחות או דרישת סיסמה בעת הפעלת המכשיר עוד לפני שהממשק עולה. עוד בתפריט ההגדרות ניתן למצוא את סעיף "תחזוקת המכשיר" - פיצ'ר שבודק האם כל האפליקציות במכשיר תקינות, מנקה זיכרון מטמון ואפילו כולל אנטי-וירוס של חברת אינטל, הפועל ברקע מבלי לפגוע בביצועי המכשיר.

גלקסי A5. מייקי לוי, וואלה! כיף
ממשק מעט מיושן אבל עם כמה פיצ'רים מאוד מגניבים./וואלה! כיף, מייקי לוי

מצלמה

ממשק המצלמה מציע למשתמשים החובבים והמקצועיים מצב מתקדם המאפשר שינוי אורך חשיפה, מהירות צמצם ועוד. סמסונג שידרגה את הממשק בצורה פשוטה ויעילה להפליא והפכה את מקש הצילום למקש צף, כך שאם אתם צריכים להחזיק את המכשיר בזווית מסוימת, תוכלו לגרור את לחצן הצילום ברחבי המסך בצורה שנוחה לכם (בדומה למקש הבית הווירטואלי באייפונים).

ל-A5 מצלמת 16 מגה-פיקסל עם אותו החיישן כמו בגלקסי S6. החיישן אמנם בן שנתיים אבל הוא ממשיך לקבל ציונים גבוהים. לדוגמה לפי אתר DXOMARK הוא קיבל ציון של 86 נקודות כמו G5 שך LG ואייפון 7. המצלמה האחורית מפיקה תמונות מצוינות והפוקוס מהיר, גם בעת צילום תמונות מאקרו. התמונות שצילמנו יצאו חדות, מפורטות והצבעים היו מדויקים. גם המצלמה הקדמית עושה עבודה נפלאה והתמונות יוצאות מדויקות במיוחד ביחס למצלמות סלפי. המצלמה האחורית מתפקדת בצורה מעולה בתנאי תאורה קשים, בהתאם למוניטין של סמסונג, אבל המצלמה הקדמית מתקשה לשמור על איכות גבוהה בתנאים פחות אידיאליים; אפילו בתאורה משרדית התמונה עלולה לצאת מרוחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשביל 1,999 שקלים מדובר בעסקה משתלמת./מערכת וואלה!, צילום מסך

השורה התחתונה

עד השנה, נדמה היה שסמסונג לא ממש מעוניינת לככב בשוק מכשירי הביניים ומשקיעה את מרב משאביה במכשירי פרימיום, אבל גם ענקית טכנולוגיה כמו סמסונג לא יכולה להתעלם מהעובדה שקטגוריית הביניים רותחת והשיקה את גלקסי A5 ו-A7. גלקסי A5 הושק תחת הכותרת "יותר ממה שאתם צריכים", אבל אחרי שבילינו עם המכשיר הגענו למסקנה שהוא בדיוק מה שצריך - אבל ממש לא יותר מזה. המפרט של A5 הוא הגדרה כמעט מילונית למכשיר ביניים איכותי. הוא מציע ביצועים טובים, עמידות מסוימת למים, גוף איכותי, מסך שמספק צבעים טובים, מצלמה בת שנתיים שעדיין נחשבת לאחת הטובות בשוק, תמיכה בטעינה מהירה, ואפילו מקבלים מטען מהיר בערכה. ה-A5 ממחיש בצורה טובה כיצד השלם יכול להיות גדול מסך חלקיו, ובסכום של 1,999 שקלים ביבוא רשמי תקבלו תמורה מלאה, אם לא יותר, לכסף שלכם ותקבלו בתקופת ההשקה גם כרטיס זיכרון 64 גיגה במתנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully