וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחפנים המיניאטוריים האלה יחליפו את הדבורים אם הן ייכחדו

אילן גלר

16.2.2017 / 8:07

כמובן שמדובר עדיין בפתרון יקר ומורכב בהרבה מהצלת אוכלוסיית הדבורים, שכבר עושה את העבודה הזו מאות אלפי שנים, אבל לפחות מישהו חושב על תכנית חלופית

צילום מסך

אוכלוסיית הדבורים ברחבי העולם נמצאת כבר לא מעט שנים בצניחה מעוררת חרדה בקרב מדענים, החוששים מקריסה של שרשרת המזון. בחודש האחרון אף התווסף החרק המפוספס, לראשונה בהיסטוריה, לרשימת המינים בסכנת הכחדה. להיעלמותן של הדבורים עשויה להיות השלכה הרסנית על החקלאות, שכן מיני גידולים רבים נשענים על הפריה הנעשית בעזרת הדבורים המרחפות בין הפרחים.

רחפן מאבק פרחים. צילום מסך
עדיין לא מתקרב ליעילות של הדבורים, אבל טוב שיש תכנית ב'./צילום מסך

בעוד שחוקרי טבע ברחבי העולם מחפשים פתרונות שיאפשרו להציל את הדבורים מהיכחדות, במכון לחקר טכנולוגיות תעשייתיות מתקדמות בטוקיו כבר חושבים על תחליף ממוחשב. חוקרים במכון הצליחו לפתח דבק המשולב בשערות סוס, ומציג תכונות הדומות לאלו של גוף הדבורה: הדבק הזה חזק בדיוק במידה הנכונה בכדי להיצמד לאבקני הפרח, ולשחרר אותם בפרח אחר. אחד היתרונות של הדבק הזה הוא שהוא מוסיף להיות יעיל ודביק גם שמונה שנים לאחר ייצורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדבק הזה מחקה את פעולת ההאבקה של הדבורים./מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שכל הניסויים שנערכו עד כה בחומר המהפכני בוצעו בעזרת חרקים, חוקרי המכון סבורים כי ניתן יהיה להצמיד את הדבק לרחפנים זעירים שיעשו את העבודה באופן אוטומטי, ואינם נמצאים בסכנת הכחדה. כמובן שמדובר עדיין בפתרון יקר ומורכב בהרבה מהצלת אוכלוסיית הדבורים, שכבר עושה את העבודה הזו מאות אלפי שנים, אבל לפחות מישהו חושב על תכנית חלופית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

צפו בסרטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully