וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקיצה בעשרים שניות: לא תאמינו כמה קל לשכפל את כרטיס העובד והאשראי שלכם

16.2.2017 / 9:28

שכפול כרטיס כניסה ניתן לבצע בקלות בעזרת מכשירים ניידים שעולים ברשת כ-200 שקלים. לאחר מכן, צריך רק כמה שניות עם הכרטיס כדי לטעון את הפרטים שלו לתוך המתקן הפשוט ובשתי לחיצות ניתן להעביר את המידע לתג ריק שמגיע כלול במחיר

וואלה! TECH

אם יש ברשותכם כרטיס אשראי המאפשר לשלם בנגיעה באמצעות טכנולוגיית NFC (כמו בסופר פארם) או שאתם נכנסים למשרד באמצעות כרטיס עובד מגנטי (RFID) אתם נמצאים בסכנה של גניבת פרטים יותר גדולה ממה שנדמה לכם.

הטכנולוגיה הנפוצה ביותר לכרטיסים, המאפשרים כניסה לבניינים, לעבודה או אפילו לחדר הכושר שלכם היא RFID - תיוג אלקטרוני באמצעות גלי רדיו, כך שעל השבב שבכרטיס או בתג מאוחסנים פרטי הזיהוי שלכם הנקראים בהצמדה למכשיר ייעודי. במקרה הנפוץ ביותר אלו יהיו קוראי כרטיסים שיוצבו בכניסה ומאפשרים לרשום את הכניסה והיציאה שלכם.

שכפול כרטיס כניסה ניתן לבצע בקלות בעזרת מכשירים ניידים שעולים ברשת כ-200 שקלים. לאחר מכן, צריך רק כמה שניות עם הכרטיס כדי לטעון את הפרטים שלו לתוך המתקן הפשוט ובשתי לחיצות כפתור (יש למתקנים הפשוטים רק שני כפתורים) ניתן להעביר את המידע לתג ריק שמגיע כלול במחיר. על התג הזה אפשר לכתוב כמה שרוצים ולמעשה להשתמש בו בתור כל כרטיס שתרצו לשכפל.

שכפול כרטיס RFID. ShutterStock
הכרטיסים האלה נטולי כל הגנה./ShutterStock

טכנולוגיית התשלום הנפוצה היא NFC - תקשורת טווח אפס שניתן לקרוא כמעט מכל סמארטפון שיצא בשנה אחרונה. המטרה היא שלא תצטרכו להשתמש בכרטיסי אשראי יותר ותוכלו לשלם עם הסמארטפון: אפל Pay, סמסונג Pay וכו', אבל זה גם אומר שעם אפליקציה חינמית שניתן להוריד מחנות האפליקציות של גוגל אפשר לקרוא כל כרטיס עם שבב NFC, אפילו דרך הארנק (אם הוא לא נפוח מדי).

בכרטיסי אשראי עם NFC, האפליקציה תספק לכם את כל המידע על הכרטיס למעט ספרות הביטחון בגב הכרטיס (CVV). אם שילמתם באמצעות NFC, האפליקציה גם תספק את כל היסטוריית התשלומים של הכרטיס.

למרות שהטכנולוגיות הללו אמורות להגן על מידע חשוב, הן ממש לא מאובטחות כמו שאתם חושבים ואם לא תשמרו היטב על הכרטיסים שלכם, צריך רק כמה שניות וציוד זול במיוחד כדי לשכפל את המידע שלכם מבלי שתדעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קורא כרטיסים פריצה. מערכת וואלה!
האפליקציה משכפלת הכול חוץ משלוש הספרות בגב כרטיס האשראי./מערכת וואלה!

"היום כולם משתמשים בכרטיסים השומרים מידע מסוים שאפשר לקרוא באמצעות גלים אלקטרומגנטיים", מסביר לנו שי כתיב, מרצה במכללת נס IT, המתמחה בהכשרה והסמכה טכנולוגית וניהולית. אם זה NFC שנמצא בכרטיס אשראי שמאפשר לשלם באמצעות נגיעה או כרטיסי RFID שמשמשים כניסה למקומות עבודה. כמו כל דבר, יש גם בזה כמה בעיות אבטחה שצריך לפתור".

מה עושים כדי להיות כמה שיותר מוגנים?
יש ארנקים ותיקים מיוחדים, כמו הארנקים של SECRID או תיקים של TUMI שבהם נמצא תא מיוחד שברגע שאתם מכניסים את הכרטיסים פנימה לא ניתן לקרוא אותם. אבל הטיפ הטוב ביותר הוא לשמור על המידע הפרטי והחשוב שלכם קרוב אליכם ולא להפקיר את הכרטיסים שלכם על שולחן בבית קפה, על ספסל בגינה או בכל מקום אחר שנדמה לכם שאתם בטוחים בו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully