וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפונים של וואווי: אילו שווים את הכסף ומאילו להתרחק?

21.2.2017 / 9:05

מכל היצרניות הסיניות שמכשיריהן מיובאים לישראל, הפופולרית והאיכותית ביותר היא וואווי. מכשיריה אמנם מעט ממוקמים מבחינת המחיר בקטגוריית הביניים אבל הם מציעים חוויית פרימיום לכל דבר. אבל יש לוואווי גם כמה מכשירים שצריך להיזהר מהם

עומרי וייס

(בסרטון: אנבוקסינג של וואווי P9)

בשנתיים האחרונות, ענקית האלקטרוניקה הסינית וואווי, ניסתה לשנות את המשוואה: סמארטפון סיני = זול. מאמציה היו מוצלחים וכיום משתמשים רבים לא חוששים לרכוש מכשיר סיני, בעלות נמוכה, עם פשרה מסוימת. שוק הביניים החל לרתוח ומאז וואווי השיקה כבר לא מעט מכשירי פרימיום ומכשירי ביניים איכותיים מאוד.

בשבועות האחרונים הכרנו את המכשירים של מייזו, ZTE ונוביה אבל מה שמשותף לכל הסיניות, למעט וואווי וחברת וואן פלוס, זה שהם פונים לשוק המכשירים הזולים. וואווי מרשה לעצמה לשווק את עצמה כיצרנית איכותית כמו סמסונג, LG ואפל וזה גם בא לידי ביטוי בסדרות הסמארטפונים שלה.

וואווי מעסיקה יותר מ-170,000 עובדים ובשנת 2015 היא דיווחה על הכנסות של 60.8 מיליארד דולרים עם רווח של 5.7 מיליארד דולרים. וואווי היא חברה פרטית ותיקה שהוקמה בשנת 1987. עובדי החברה מחזיקים ברוב המניות שלה (98.56 אחוזים) ואילו רן ג'נפגיי, מייסד ומנכ"ל החברה מחזיק בשאר המניות. גם שמה של חברת וואווי נקשר בעבר בטענה לפרשיות ריגול וגם עליה הוטלו הגבלים בארה"ב. עם זאת, לאחרונה החברה השיקה בארה"ב לראשונה את הוואווי הראשון שלה (שלא תחת מותג Honor) - וואווי Mate 9.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת P9 של וואווי - P9, P9 לייט ו-P9 פלוס./מערכת וואלה!, צילום מסך

לוואווי, כאמור, יש עוד מותג סלולר צעיר שמציע מכשירים כמעט זהים לחלוטין למקבילים שלהם תחת המיתוג "וואווי". מכשירי הונור נמכרים בעולם המערבי ולוואלה! TECH נודע כי המותג צפוי להגיע לישראל ממש בקרוב. מכשירי הונור מציעים סמארטפונים עם מפרטים לא רעים בכלל לצד מחירים נמוכים במיוחד.

לפי מסמך של מחלקת המדינה האמריקנית שהודלף באתר וויקיליקס, וואווי היא חברה צבאית סינית; יש לה מספר יחידה צבאית והיא מבצעת משימות צבאיות. אבל זה לא המיסתורין היחידי שאופף את החברה. בשנת 2009 הקימה וואווי מרכז מחקר ופיתוח בישראל תחת השם "טוגה נטוורקס". פעילות טוגה נמצא תחת מעטה חשאיות ומפתחים שם טכנולוגיית תקשורת ואחסון ענן. עד לשנה שעברה, החברה בישראל לא קישרה את עצמה לוואווי בצורה גלויה. כמו כן, במהלך השנה האחרונה גם השקיעה טוגה בשמה של וואווי בסטארט-אפ ישראלי ונראה שמלבד מכירת סמארטפונים, היא גם מנסה להשתלב בתעשיית ההיי-טק המקומית, שהסינים מעריכים כל כך.

הסמארטפונים של וואווי מיובאים לישראל על ידי "אלפא טלקום" החל משנת 2015. מכשיר הדגל הנוכחי שלה, P9, הושק אצלנו בקמפיין מאסיבי שכלל פרסומות אבל גם סבסוד של עלויות המכס והמע"מ. זה אפשר למכור את המכשיר בסכום של 2,600 שקלים ולהציע מכשיר ברמה גבוהה מאוד בסכום של מכשיר ביניים. המאמצים של וואווי הניבו תוצאות ולאחרונה דיווחה החברה על נתח שוק של 9 אחוזים משוק המובייל בארץ בתוך שנתיים.

וואווי מייט 9. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
וואווי מייט 9 - לא יגיע בשלב הזה לישראל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

כאמור, החברה נמצאת בארץ כבר שנתיים אך תחילה המכשירים שהביאה, כמו ה-P7, לא היו אטרקטיביים במיוחד והדיפו ניחוח סיני עז. עם זאת לפני שנה החליטה החברה, בצעד אסטרטגי שהשתלם לה, לחבור אל ענקית הצילום "לייקה". ביחד הם פיתחו את החיישנים החדשים שהפכו לגולת הכותרת של המכשירים. מכשירי וואווי מצוידים בערכת שבבים המיוצרת על ידי החברה, קורא טביעות אצבע מהיר ומדויק ומסכים מעולים - שזה רוב מה שכולנו צריכים בסמארטפון פרימיום, עם תג מחיר נמוך באופן יחסי. בעוד כשבועיים תשיק וואווי את P10 בתערוכת המובייל בברצלונה, וגם הוא צפוי להציע מפרט מפנק במחיר נוח.

מכשיר הדגל האחרון של וואווי (P9) היה הראשון שהביא להמונים את הבוקה - מצב צילום בו מתמקדים באובייקט והרקע מטושטש, אפשרות שהייתה שמורה בעיקר למצלמות DSLR מתקדמות.

וואווי מייצרת לבד את ערכות השבבים שלה, הנקראות Hilsilcon, ונחשבות לאיכותיות ומהירות. לאחרונה הכריזה החברה על ערכת השבבים, Kirin 960, שלטענתה היא מהירה יותר מערכת השבבים סנאפדרגון 821 של קוולקום ומשולבת במכשירי דגל רבים, כמו LG G6 שיושק באותו היום בברצלונה. וואווי מציידת את מכשיריה בממשק Emotion UI שאמנם דורש הסתגלות מסוימת אבל מציע לא מעט פיצ'רים. יש משתמשים המתלוננים על עומס האפליקציות של וואווי המותקנות מראש במכשיריה אבל זו מחלה שיצרניות סיניות רבות לוקות בה. הממשק כולל אפליקציות בריאות שמודדות את הצעדים, ניהול הטלפון, אפליקציות פתקים, מחשבון ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וואווי מייט 8 - פאבלט ותיק אבל עדיין מומלץ./מערכת וואלה!, צילום מסך

מה שווה ומה לא?

כמו כל יצרנית סמארטפונים, גם לוואווי יש מכשירים משתלמים יותר ומשתלמים פחות. מאחר ומכשירי הדגל של החברה מוצעים במחיר של קטגוריית הביניים, קל להכריז על החברה כמלכת הקטגוריה, אבל המכשירים האלה מתאימים יותר לקטגוריית הפרימיום מבחינת המפרט. בקטגוריית המכשירים הזולים וואווי מדשדשת עם P9 Lite המשווק בסכום שמתחיל ב-1,145 שקלים. המחיר הזה מוגזם למכשיר שמציע מפרט שניתן להשיג אצל המתחרות בסכומים נמוכים מאלף שקלים. מכשיר נוסף, שלא מומלץ במיוחד, הוא הנובה, שהושק בעולם בספטמבר ובארץ ממש לאחרונה. ה-Nova הושק תחת המיתוג "סמארטפון הסלפי של ישראל" בסכום של 1,849 שקלים, ולמרות שהמחיר שלו הספיק כבר לרדת ל-1,510שקלים, עדיין מדובר במכשיר שחלק ממתחריו מתחת לאלף שקלים עולים עליו.

הקטגוריה, בה וואווי שוחה בטבעיות, היא קו התפר שבין מכשירי הביניים למכשירי הפרימיום. P9 הוא סמארטפון פרימיום להמונים ששווה כל שקל. עם מסך איכותי בגודל 5.2 משוריין בזכוכית גורילה 4 אינץ' ברזולוציית Full HD, מעבד Kirin 955 מתוצרת החברה שעושה עבודה נפלאה לצד 3 גיגה זיכרון RAM, מערך צילום כפול בגב המכשיר עם חיישן 12 מגה-פיקסל וסוללה בנפח של 3,000 מיליאמפר-שעה.

וואווי P9 דני רופ.
וואווי P9 - הבחירה שלנו. קומפקטי, משתלם ועונה על כל צורך.

הסוללה תחזיק מעמד יום עבודה אינטנסיבי או יום וחצי של שימוש סביר, המצלמה מפיקה צבעים חדים וחיים והכול בסכום של 2,350 שקלים בלבד ביבוא רשמי הכולל 3 שנות אחריות. אחרי ההשקה של P10 עשויה לחול ירידה נוספת במחיר כך ששווה להמתין עד לסוף החודש. החברה הכריזה לאחרונה כי P9 יזכה לקבל עדכון לאנדרואיד 7.0 נוגט, מה שהופך אותו לעוד יותר שווה.

מכשיר מומלץ נוסף של החברה הוא Mate 8, שאמנם הושק לפני יותר משנה, אך נחשב לאחד הפאבלטים הטובים. כיום ניתן להשיגו ב-2,019 שקלים בלבד ביבוא רשמי. הפאבלט של וואווי יספק לכם יותר מיומיים של עבודה אינטנסיבית כך שאם אתם מחפשים מכשיר שלא יזיע תחת לחץ זה הסמארטפון בשבילכם. למייט 8 מסך בגודל 6 אינץ' ברזולוציית Full HD עם ציפוי זכוכית גורילה 4, ערכת השבבים Kirin 950 עם 3 גיגה זיכרון RAM ומצלמה עם חיישן אחד של 16 מגה-פיקסל. על הנייר המפרט לא נשמע מרשים, אבל חוויית השימוש מעידה שבמקרה הזה השלם גדול מסך חלקיו.

יורשו של מייט 8, מייט 9, הוא פאבלט איכותי מאוד אבל הוא לא יושק בארץ רשמית, נכון לעכשיו. כמו כן, מכשיר מייט S שממשיך להימכר ולהופיע בזאפ הוא מכשיר מיושן מאוד ומומלץ להתעלם ממנו כשמחפשים מכשיר חדש.

מכשיר מומלץ נוסף של וואווי הוא P9 פלוס, הפאבלט שמגיע עם אותו המפרט בדיוק כמו ה-P9 למעט שדרוג זיכרון ל-4 גיגה RAM ומסך שמזהה את עוצמת הלחיצה בדומה ל-Force Touch של אפל. את הפאבלט של וואווי ניתן למצוא במחיר התחלתי של 2,600 שקלים.

המכשיר האחרון, שאנחנו לא ממליצים עליו, הוא Y6 II שעולה 1,050 שקלים. הוא מגיע עם מסך 5.5 אינץ' ברזולוציית HD בלבד, מעבד מתומן ליבות מתוצרת החברה ו-2 גיגה זיכרון RAM. הפעם וואווי לא הבריקה, הן מבחינת המחיר והן מבחינת החומרה ובסכום הזה תמצאו מכשירי ביניים משתלמים הרבה יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully