וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה נראית פריקה של 104 לוויינים בגודל קרטון חלב בחלל

אילן גלר

19.2.2017 / 9:27

לפי סרטון המצלמה, שהוצבה על הטיל עצמו בעת השיגור, זה נראה כאילו מישהו שכח לחבר את כל הברגים, אבל למעשה מה שרואים זה את הלוויינים הזעירים משוחררים למסלול זה אחר זה, במרווחי זמן של כ-20 שניות ביניהם, במה שהפך לפריקה הגדולה ביותר של לוויינים במכה אחת עד היום

צילום מסך

בשבוע שעבר שיגרה ישראל לחלל שני לוויינים במסגרת שיגור של סוכנות החלל ההודית. הטיל הצליח לשאת בהצלחה למסלול סביב כדור הארץ 104 לוויינים קטנים, בגודל של כקרטון חלב. מתוך 104 הלוויינים אותם נשא הטיל, 88 יוצרו על ידי החברה האמריקנית Planet.

כפי שתוכלו לראות בסרטון שצולם על ידי מצלמה שהוצבה על הטיל עצמו, הלוויינים הזעירים שוחררו למסלול זה אחר זה, במרווחי זמן של כ-20 שניות ביניהם, במה שהפך לפריקה הגדולה ביותר של לוויינים במכה אחת עד היום.

כל אחד מהלוויינים של Planet חמוש במצלמה באיכות HD, המיועדת לתיעוד של פני כדור הארץ. בעוד שכל אחד מהלוויינים הללו בנפרד אינו יכול להתחרות באיכות הצילום של כלים גדולים ומשוכללים יותר, צירוף כל הלוויינים יחדיו יוצר תמונות ברזולוציה ואיכות מדהימה.

פריקה של לוויינים בחלל. צילום מסך
ממשיכים למלא את השמיים בטכנולוגיה./צילום מסך

ב-Planet טוענים כי עם השלמת מיקומם של הלוויינים החדשים במסלולם סביב כדור הארץ, תהליך שצפוי להימשך כמה חודשים, תחזיק החברה ברשת לווייני הצילום הגדולה ביותר שאי-פעם נוהלה על ידי גורם מסחרי אחד. הרשת הזו, כך לטענת Planet, מסוגלת לצלם בכל רגע נתון כל מקום על פני כוכב הלכת שלנו.

אחד מלוויינים ששוגרו הוא גם הלוויין המחקרי הראשון של ישראל, תוצרת התעשייה האווירית, שפותח בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הלוויין צויד במצלמות לניתור שינויי אקלים והשליטה בו נעשית מתחנת מחקר באוניברסיטה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully