וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על סנאפצ'ט והרגשתם זקנים מדי לשאול

20.2.2017 / 8:58

כמה משתמשים יש לאפליקציה, מה אפשר לעשות איתה, איך מפעילים כל פיצ'ר, מה זה סיפור סנאפצ'ט, איך משתמשים בפילטרים ועוד - המדריך השלם לאפליקציה שהפכה לסימן ההיכר של הצעירים ברשת

צילום מסך

סנאפ (לשעבר Snapchat) היא אחת מאפליקציות המסרים הפופולריות בעולם אבל גם משתמשיה הקבועים לא מצליחים להכיר את כל הפינות החבויות באפליקציה. פיתרון אחד הוא לשאול חברים או לחקור את האפליקציה לעומק, או פשוט לצפות בסרטון באורך של כתשע דקות שהכינה החברה.

הסרטון אמנם מסייע להכיר כל פונקציה אפשרית באפליקציה אבל הוא בעיקר נועד להדגים את פעילות סנאפצ'ט למשקיעים טרם ההנפקה בבורסה. בשבועות האחרונים עומלים אנשי החברה על הגדלת הערך לפני היום הגורלי בבורסה.

אם עד עכשיו החברה הייתה שייכת לצעירים, אחרי ההנפקה היא כבר תתחיל לככב גם בעולם של הגדולים. השווי של סנאפ בהנפקה צפוי להיות ברף הנמוך, בשווי של 14-16 דולר למניה, לפי שווי של כ-22.2 מיליארד דולרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במרכז האפליקציה מסך הסלפי. מימין הסיפורים, משמאל החברים שלכם./מערכת וואלה!, צילום מסך

בקלות ניתן להגדיר את הסרטון כמדריך סנאפ הרשמי היעיל ביותר שהופץ עד היום, אבל לאפליקציות נוספות גם יש מה ללמוד ממנו. הקליפ מלווה את הצופה בניווט הבסיסי באפליקציה וממשיך לגעת בפיצ'רים המרכזיים והחשובים, וגם אלו שעשויים לשדרג את חוויית השימוש.

המדריך המצולם כולל שבעה סעיפים מרכזיים, בהם ממשק הצילום שעומד בלב השירות, כלים יצירתיים, הוספת חברים, סיפורים (Stories), זיכרונות ועוד.

סנאפצ'ט (Snapchat) היא אפליקציה לשיתוף תמונות וקטעי וידאו, המאפשרת להוסיף טקסט, סטיקרים וציורים ביד חופשית. מעלה התוכן קובע כמה זמן כל פריט מדיה יהיה זמין לצפייה ולאחר פרק זמן משתנה ההודעה נעלמת משרתי החברה. לפי נתוני החברה, שפורסמו השבוע, לאפליקציה יש 158 מיליון משתמשים פעילים. האפליקציה נחשבת ללהיט בקרב צעירים אך בשנה האחרונה הצטרפו לשירות לא מעט משתמשים מבוגרים יותר, שהפכו אותה למיינסטרים.

כמו במקרה של ווטסאפ, גם סנאפצ'ט עשתה את המעבר משירות הודעות מידיות לרשת חברתית בזכות פעילות הגולשים בקבוצות. בניגוד לעולמות של פייסבוק, טוויטר וגוגל, שם כל פוסט וציוץ נשמרים ברשת לנצח, סנאפצ'ט מציעה חוויה רגעית שלא ניתנת לשחזור (אלא אם כן הקלטתם את הסנאפ).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הדרכה סנאפצ'ט. צילום מסך
לאפליקציה 158 מיליון משתמשים פעילים./צילום מסך

עד לאחרונה רבים האמינו שסנאפצ'ט נוסדה על ידי אוון שפיגל ובובי מרפי, בעת לימודיהם באוניברסיטת סטנפורד, אך מסמכי ההנפקה של חברת Snap, חשפו סיפור שנותר סודי. מתברר כי הרעיון לפיתוחה של האפליקציה הגיע מאדם בשם רג'י בראון, שלמד יחד עם שפיגל ומרפי אולם כשהפכה האפליקציה מרעיון למוצר ששווה, לפחות על הנייר, מיליארדי דולרים, נדחק רג'י בראון החוצה ונותר ללא אף מניה במיזם שהוא אחראי במידה רבה ליצירתו.

בראון, שסיים את לימודיו בסטנפורד וחזר לבית הוריו, לא השלים עם הבגידה הזו ותבע את חלקו בחברת Snap. לפי מסמכי ההנפקה, בסופו של דבר הודו ספיגל ומרפי כי טענותיו של שותפם לשעבר אכן מוצדקות, ושילמו לו סכום של כ-158 מיליון דולרים בהסדר מחוץ לבית המשפט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין: מרפי, שפיגל ובראון./מערכת וואלה!, צילום מסך

איך משתמשים בסנאפצ'ט?

אחרי הורדת האפליקציה תתבקשו לאשר גישה מלאה להמון פיצ'רים בטלפון (רשימות חברים, מספר טלפון ועוד פרטים מזהים שגם הפעם יסייעו לכם להגיד שלום לפרטיות). אחרי שתסיימו את ההתקנה ותפתחו את האפליקציה תגיעו (כמו בכל הפעלה של סנאפצ'ט) למסך הסלפי (שמעיד גם על מהות האפליקציה).

הניווט באפליקציה אינטואיטיבי ומבוסס על חלונות הצמודים למסך הראשי מכל הכיוונים, כפי שמדגים ביעילות המדריך המצולם החדש של החברה. בחלקו העליון של המסך תמצאו שלושה לחצנים: השמאלי להפעלת וביטול הפלאש במצלמה, הימני לשינוי המצלמה (קדמית או אחורית). הכפתור האמצעי עם לוגו הרוח של האפליקציה יביא אתכם למסך ההגדרות. גם גרירה של המסך כלפי מטה תעלה את מסך ההגדרות.

במסך ההגדרות תוכלו להוסיף אנשי קשר, לצפות בתמונת הפרופיל שלכם (וגם לעדכן אותה) ולראות אילו אנשי קשר חדשים הוסיפו אתכם. בצד ימין למעלה תמצאו את לוגו גלגל השיניים המציע אפשרויות נוספות כמו פרטי הפרופיל המלאים שלכם, הגדרות פרטיות ואבטחה, ארגון התראות ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחיצה ארוכה על עצמכם תעלה את רשימת הפילטרים הזמינים. שימו לב שהם מתעדכנים לעתים לא רחוקות./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחלקו התחתון של מסך הבית יש גם שלושה לחצנים. הכפתור העגול הגדול באמצע משמש לצילום: לחיצה מהירה לתמונה ולחיצה ארוכה לסרטון. הכפתור בצד שמאל למטה יוביל אתכם לעמוד הנוטיפיקציות (התראות, הודעות מערכת) והכפתור הימני התחתון ייקח אתכם לאזור שאמור לעורר עניין בנוסף לחברים שלכם - הסיפורים (Stories).

אחרי צילום הסלפי הראשון שלכם יופיעו על המסך לחצנים חדשים: האיקס בפינה השמאלית העליונה לביטול הצילום, ה-T להוספת כיתוב והעיפרון להוספת ציור או סטיקר. כדי להפעיל פילטר על התמונה, ודאו שאתם במצב סלפי ולחצו על דמותכם במסך לחיצה ארוכה. לאחר זמן קצר תופיע בתחתית המסך רשימה של פילטרים, דפדפו ביניהם ובחרו את זה שמייצג אתכם הכי טוב.

בחלק התחתון תמצאו מימין את לחצן הטיימר, באמצעותו תקבעו תוך כמה שניות הסנאפ שלכם יהיה זמין לצפייה רציפה (לא אחרי כמה זמן הוא יוסר מהשרת). לידו לחצן הורדת הסנאפ לסמארטפון ובאמצע כפתור ההוספה לסיפור. סיפור הוא רצף סנאפים שאתם מפרסמים, הניתנים לצפייה על ידי חבריכם. הלחצן הימני ביותר יאפשר לכם לשלוח את הסנאפ לחבר ברשימת התפוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כדי לנווט בקלות בין הסיפורים לצ'אט, השתמשו בכפתורים בתחתית המסך. לחיצה ארוכה על כפתור הצילום יעבור לצילום וידאו./מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי ששלחתם סנאפ לחבר או חברה, תגיעו למסך היחיד שבראשו כתוב Snapchat. שם תוכלו לראות מי מהחברים ראה את הסנאפים שלכם ומי עדיין לא. אפשר לראות את הסנאפים האלה רק פעם אחת - קובייה ריקה משמעותה שהנמען כבר צפה בסנאפ.

אזור הסיפורים מכיל מותגים המקדמים את עסקיהם באמצעות האפליקציה וסיפורים שפרסמו חבריכם. לחיצה עליהם תציג את רצף הסנאפים שהם עמלו עליהם קשה כל כך וייעלמו בקרוב. ברגע שאתם לוחצים על אחד הסיפורים, ניתן לדפדף ביניהם במשיכה של האצבע שמאלה על המסך, או למטה אם רוצים לצפות ברצף הספציפי.

עכשיו אתם מוכנים להתחיל. אם תרצו שחבריכם יוסיפו אתכם במהרה, במקום לבקש מהם לאתר אתכם באפליקציה, תוכלו פשוט לשלוח אליהם קישור שיוביל לחשבונכם בשירות. מבנה הקישור קבוע וכתובתו www.snapchat.com/add/ ואז את שם המשתמש שלכם. לדוגמה: www.snapchat.com/add/ShekerKolshehoo..

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

>> עשרה טריקים שכל משתמש סנאפצ'ט חייב להכיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכלו לשלוח לינק לפרופיל שלכם לחברים, או לבקש שיחפשו אתכם באפליקציה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סנאפצ'ט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully