וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות של טכנאי מחשבים גרמה לאמריקנים לחשוב שהם תחת מתקפת טילים

אילן גלר

20.2.2017 / 9:39

לפי הסברי חיל האוויר, ההודעה נשלחה לכל מערכות המחשב בבסיס בטעות, בזמן שאחד המתכנתים ניסה לבדוק האם מערכת ההתראות אותה בנה עובדת כהלכה. הוא התכוון לשלוח את הודעת האזהרה אך ורק לעצמו

חיל הים האיראני. Amir Kholousi, AP
ניסוי טילים של חיל הים האירני. אילוסטרציה./AP, Amir Kholousi

תקרית מביכה שהתרחשה בשבוע שעבר בבסיס של חיל האוויר האמריקני בגרמניה מזכירה לכולנו עד כמה המציאות שאנחנו חיים בה שברירית. במשך לא פחות משמונה דקות הופיעה על כל מסכי המחשבים בבסיס הודעת אזהרה חמורה על מתקפת טילים, עם הוראה לחפש מחסה באופן מידי. כמובן שבסיס "ספנגדלהם" לא היה בסכנה, ומתקפת הטילים לא הייתה ולא נבראה.

לפי הסברי חיל האוויר, ההודעה נשלחה לכל מערכות המחשב בבסיס בטעות, בזמן שאחד המתכנתים ניסה לבדוק האם מערכת ההתראות אותה בנה עובדת כהלכה. הוא התכוון לשלוח את הודעת האזהרה אך ורק לעצמו, אך משום מה היא שודרה לכל הרשת ונדרשו דקות ארוכות על מנת לבטל אותה. אנשי הבסיס טוענים כי ההודעה לא גרמה לפאניקה רבה, אלא בעיקר לסקרנות. מעטים מאנשי הצוות האמינו כי מתקפת טילים פתאומית היא אכן תרחיש אפשרי.

לפי דוברות חיל האוויר, למפקד הבסיס אין כוונה לפטר את המתכנת האחראי לתקלה והוא מעדיף להתייחס לתקרית כהזדמנות להפקת לקחים ולמידה מטעויות. "סביר להניח שהיינו יכולים לפתור את העניין הזה במבוכה מעטה, אבל את הנעשה אין להשיב" התייחס דובר הבסיס, רב סרן (מייג'ור) בריון מקגרי, לפרסום הוויראלי לו זכתה התקרית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שהופיעה בטעות במחשבי כל הבסיס. "חפשו מסתור"./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • תקלת מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully