וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זייף את עמוד הלהקה בוויקיפדיה - והתגנב לאזור ה-VIP

אילן גלר

20.2.2017 / 9:59

זה סיפור על חוסר האמינות של ויקיפדיה כמקור מידע, על הקלות שבה אנחנו מאמינים לכל מה שכל אחד יכול לכתוב שם, אבל בעיקר זה סיפור על נחישות ומקוריות ושימוש נבון בטכנולוגיה - גם אם לא הכי מוסרי

צילום מסך

אדם בויד, צעיר בריטי מהעיירה קרו (Crewe), רכש כרטיס להופעה של להקת הרוק The Sherlocks אך הגיע למופע באיחור ולכן נתקע בשורות האחרונות. הוא בקושי הצליח להבין מה מתרחש על הבמה אך במקום ובזמן שאחרים היו מתייאשים ומעלים מקסימום פוסט בפייסבוק על רוע מזלם, בויד החליט לגלוש במקום זאת לעמוד הוויקיפדיה של הלהקה באמצעות הסמארטפון שלו.

בויד הוסיף כמה מילים לביוגרפיה הרשמית של הלהקה ולפי ויקיפדיה בגרסה שלו, בויד הוא למעשה בן-דודו של סולן הלהקה, קיריאן קרוק, ואף היווה מקור השראה לאחד הלהיטים. לפי הפוסט שהעלה בויד לפייסבוק, זה עבד.

בויד טוען כי לאחר השינוי שעשה בעמוד הוויקיפדיה של הלהקה, הסכימו המאבטחים להכניס אותו לאזור ה-VIP מאחר והאמינו לו כי הוא בן משפחה. "הייתי שיכור לגמרי בזמן שערכתי את עמוד הוויקיפדיה", סיפר בפוסט. "הכניסו אותי לאזור ה-VIP בזכות זה! מטורף!".

קשה להוכיח האם סיפורו של בויד אכן מדויק, אך הוכחה אחת לאמתותו היא תמונה שנראה כי אכן צולמה מאזור ה-VIP. הוכחה נוספת היא רישום השינויים בעמוד הוויקיפדיה של The Sherlocks שאכן כולל התייחסות ביזארית לאדם בשם אדם בויד, ונוספה בשעות הערב ממכשיר נייד והוסרה ממנו למחרת על ידי אחד מעורכי האתר. גם אם מדובר בהטרלה, מדובר בזיוף מתוחכם ושנון במיוחד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתרברבות של בויד./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הערך המזויף./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההוכחה שהערך שונה בזמן שבויד טוען שהוא עשה זאת./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully