וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דור 4 היה לסמארטפונים - דור 5 מבשר על עידן המכונות"

22.2.2017 / 9:55

"דור 5 צפוי לחולל מהפיכת מידע ברכבים אוטונומיים, מכונות תעשייתיות, בתי חולים, מוצרים חכמים ועוד. עולם המובייל הוא הרבה מעבר לסמארטפונים", אומרים באינטל עם השקת המודם הראשון של החברה לדור 5 במהירות של יותר מ-1 גיגה-ביט לשנייה

רובוט חכם. ShutterStock
"עד שנת 2020 ומפעלים חכמים יפיקו מיליון גיגהבייט ביום"./ShutterStock

ימים ספורים לפני תערוכת ברצלונה הודיעה השבוע אינטל על השקת מודם ראשון בטכנולוגיית הדור החמישי – 5G - שיאפשר העברת נתונים במהירות של יותר מ-1 גיגה-ביט לשנייה. לדברי החברה, "מודם המסוגל להעביר נתונים במהירות כזו צפוי להאיץ את הפיתוח של מכונות אוטונומיות, בתים ובניינים חכמים, מערכות לערים חכמות, יישומי ענן מתקדמים ושימושים תעשייתיים שונים במערכות תשתית בריאות ועוד".

לדברי מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ': "דור 4 היה לסמארטפונים - דור 5 מבשר על עידן המכונות. זוהי קריאת השכמה. הגיע העת להניח את הסמארטפון בצד ולהבין שהדור החמישי יחולל את המהפכה התעשייתית הרביעית".

המודם Intel XMM 7560 מיוצר בטכנולוגיית ייצור 14 ננו-מטר. זוהי גם הפעם הראשונה שאינטל מייצרת מודם בעצמה במפעליה מאחר ועד כה המודמים יוצרו על ידי חברות אחרות. המודם יתמוך ב-35 תדרי LTE (דור רביעי) וצפוי להיות זמין במהלך המחצית השנייה של השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איישה אוונס, סגנית נשיא ומנהלת של קבוצת התקשורת וההתקנים של אינטל מחזיקה מודם מדגם XMM 7360./מערכת וואלה!, צילום מסך

איישה אוונס, סגנית נשיא אינטל ומנהלת קבוצת התקשורת וההתקנים של אינטל אמרה כי "דור 2 הציג לעולם את התקשורת הסלולרית, דור 3 חשף לראשונה את מהפיכה האפליקציות והמידע, דור 4 סיפק מהירויות אינטרנט מהירות לסמארטפונים ודור 5 צפוי לחולל מהפיכת מידע ברכבים אוטונומיים, מכונות תעשייתיות, בתי חולים, מוצרים חכמים ועוד. עולם המובייל הוא הרבה מעבר לסמארטפונים".

לפי הנתונים שחושפת אינטל, כמות מכשירי החשמל החכמים שיחוברו לאינטרנט עד שנת 2020 צפויה להגיע ל-50 מיליארד ו-47 אחוזים מהתקשורת תהיה בין מכונות למכונות ולא בין בני אדם. לפי החישוב של אינטל, בשנת 2020 משתמש אינטרנט ממוצע יצרוך או יפיק 1.5 גיגהבייט של מידע ליום: רכב אוטונומי יפיק 4,000 גיגהבייט ליום, מטוסים חכמים יפיקו 20 אלף גיגהבייט ליום ומפעלים חכמים יפיקו מיליון גיגהבייט ביום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully