וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט בצורת צואת חיות: בשביל מה זה טוב?

אילן גלר

28.2.2017 / 1:26

בערוץ השידור האמריקאי PBS חיפשו פיתרון לבהלה של חיות הבר מצורותיהן של המצלמות, ומצאו את הפיתרון האולטימטיבי: רובוט בצורת צואה שהשתלב היטב במראה הכללי וכבר הניב תוצאות מרשימות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיפור מסריח. רובוט הצואה משקיף על פיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמה רובוטית היא דרך מצוינת ללכוד רגעים אינטימיים ומדהימים בחייהם של בעלי חיים בטבע. הרובוט מסוגל להתקרב לחיות מסוכנות, לארוב להן במשך שעות ולעיתים אף ימים שלמים ללא תנועה, ולצלם תמונות איכותיות במיוחד. הבעיה היא שמדובר בכלי מסורבל, רעשני, ובעיקר זר מאוד לסביבת המחיה הטבעית – חיות שיבחינו בו עשויות לברוח, או לחדול מלהתנהג באופן רגיל.

זו בדיוק הבעיה שאותה ניסו לפתור עורכי תכנית הטלוויזיה "מרגל בטבע" (Spy In The Wild) של ערוץ השידור הציבורי האמריקני (PBS). הפתרון? "תחפושת" של... ערימת צואה. העיצוב הריאליסטי מצליח לשטות לא רק בנו אלא בחיות הפרא עצמן, שמוסיפות להתנהג בטבעיות גם בזמן שהרובוט נמצא מטרים ספורים מהן. הוא איננו זז כלל במהלך הצילומים, ורק לאחר שהחיות הלכו למקום אחר חוזר הרובוט אל מפעיליו.

התוצאה היא תיעוד של סצנות דרמטיות שלא היינו זוכים לראות בשום דרך אחרת. בסרטון שאותו פרסם הערוץ, לדוגמה, נראה גור פילים המאבד את אמא ונתקל במבטים מאיימים מצד יתר הפילים, עד האיחוד המשפחתי המרגש. בשביל רגעים כאלו, לגמרי שווה להתחפש לערימת קקי מהבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully