וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה המצלמה הכי טובה אי-פעם בסמארטפון, והיא ישראלית

הסוד טמון בסידור העדשות בתוך המכשיר; בעזרת הגדלת המרחק בין העדשות והוספת מראות בזווית של 90 מעלות (כמו בפריסקופ בצוללת) הצליחה Oppo הסינית בשיתוף עם חברה ישראלית לאפשר זום אופטי אמיתי מבלי לעוות את מראה הסמארטפון

צלמים זמניים מורשים

בהשקת אייפון 7 פלוס, האחרון והמתקדם ביותר מבין האייפונים עד כה, התגאתה ענקית הטכנולוגיה האמריקנית שיש למכשיר זום אופטי כפול שניים, בזכות מערך הצילום הכפול בגב המכשיר. סוף סוף זום אופטי אמיתי, ולא זום דיגיטלי, במכשיר סמארטפון. אלא שאתמול הגיעה המתחרה הסינית, אופו (Oppo ), והראתה לעולם שאפשר לעשות זום אמיתי בסמארטפון, ואפילו לא צריך עדשה טלסקופית שבולטת מגב המכשיר בשביל זה.

בשנת 2014 סמסונג השיקה את Galaxy K zoom, סמארטפון עם עדשה טלסקופית עם זום אופטי של עד פי 10 אבל זה היה בעיקר גימיק והעדשה בגב המכשיר הייתה גדולה ומגושמת, ונראתה כאילו נלקחה ממצלמת פוקט. גם לחברת אסוס היה ניסיון דומה בסוף שנת 2015, אז השיקה החברה את Zenfone Zoom, שהציע זום אופטי פי 3 אבל גם הגיע עם מערך צילום מגושם בגב המכשיר.

בסמארטפון הקונספט החדש שחשפה אופו, במסגרת תערוכת המובייל הגדולה בברצלונה, MWC 2017, הראתה החברה כי ב-Oppo 5X ניתן לבצע זום אופטי של עד פי 5 עם מצלמה מוטמעת לחלוטין במכשיר, שאינה בולטת לעין כלל (עוביו של המכשיר 5.7 מילימטרים בלבד). איך הם עשו את זה, ולמה אף אחד אחר לא עושה את זה גם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערך צילום משכנע. אופו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי המצלמה המשוכללת - והמקורית - עומדת חברה ישראלית בשם Core Photonic, שפיתחה את מערך הצילום המרשים הזה יחד עם אופו. השינוי הגדול טמון בסידור העדשות בתוך המכשיר. ברוב המכשירים יש שתי עדשות למיקוד, אחת רחבה ואחת צרה, המסודרות אחת על גבי השנייה באחת הפינות של גב המכשיר. במכשיר של אופו הגדילו את המרחק בין העדשות באמצעות סדרה של מראות המסודרות כמו בפריסקופ בצוללת, בזוויות של 90 מעלות, ורכיב המצלמה תופס כמחצית מראש המכשיר לרוחב. בנוסף יש במצלמה עוד 50 רכיבים נוספים שמונעים זעזועים ועיוותים, ויחד מאפשרים זום אופטי של פי חמישה, למרות שאין אף תנועה בעדשה.

מייצב התמונה האופטי מאפשר לצלם ביד אחת, בזום מקסימלי, מבלי שהתמונה תרעד. כאמור, בשלב זה מדובר במכשיר קונספט בלבד והצהרת יכולות של חברת Oppo, שרק לפני שנתיים חשפה באותה התערוכה טכנולוגיית טעינה מהירה חדשנית. החברה לא מסרה מתי המכשיר ייצא לשוק, אם בכלל, או שמדובר רק בהפגנת כוח וחזון לעתיד.

"אנחנו תוקעים יתד באדמה בכל מה קשור לטכנולוגיית צילום בסלולר", אמר סמנכ"ל חטיבת המובייל הבינלאומית ונשיא אופו בהודו. "ההבדלים במובייל לעומת המצלמות הדיגטליות נהיו קטנים יותר. המצלמה שלנו תציב שוב סטנדרט חדש שאחרים יקחו ממנו דוגמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully