וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה סימנים שיעידו שהמחשב שלכם נדבק בווירוס

אילן גלר

13.3.2017 / 9:31

לא רק במחשב: וירוסים יכולים ללכוד היום גם את הסמארטפונים שלכם. איך אתם יודעים אם "נדבקתם"? הנה כמה סימנים שאם תאתרו אותם במהרה, אולי תספיקו גם להבריא את המחשב

מערכת וואלה!

כל מחשב המחובר לרשת חשוף לתוכנות מזיקות שעשויות לעקוב אחר הרגלי הגלישה שלכם, להציג בפניכם פרסומות, ובמקרה הגרוע ביותר אף לנעול את כל תוכן המחשב ולדרוש כופר תמורת שחרורו. למרבה המזל, ישנם לא מעט סימנים מוקדמים שיכולים לרמוז לכם על נוכחותו של גורם זר במערכת שלכם – הנה שבעה סימנים שבהחלט כדאי לשים לב אליהם.

וירוס תרמוסטט. מערכת וואלה!
לא נעים בכלל, אבל יש דרכים לזהות/מערכת וואלה!

1. פרסומות קופצות

אם אתם רואים פרסומות על מסך המחשב גם כאשר אינכם גולשים באתרים המציגים אותן, ייתכן שבמחשבכם הותקנה תוכנת פרסום זדונית (Adware).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

2. האנטי-וירוס שלכם הושבת

אם שמתם לב לפתע שתוכנות האבטחה המותקנות במחשב שלכם אינן פועלות למרות שלא שיניתם דבר בהגדרות, בהחלט עשוי להתעורר חשד כי הווירוס הוא זה שדאג לכבות אותן כדי שלא יפריעו לפעולתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכנות רוגלה מציפות אתכם בפרסומות, גם כשאתם לא ממש גולשים באתר המוכוונים לכך/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. אייקונים ותוכנות שאינכם מכירים

הבחנתם באייקונים חדשים על מסך העבודה שאינכם מזהים? ייתכן שאלו תוכנות שהתקינו את עצמן - מה שמעלה את הסיכוי שלפחות חלקן מסוכנות.

4. הדפדפן יוצא משליטה

האם במשך רגעים מסוימים נדמה לכם שרוח רפאים נכנסה בדפדפן האינטרנט שלכם? אם הוא איננו מגיב להוראותיכם ומתפקד באופן מוזר, ייתכן בהחלט כי תוכנה זדונית היא שהשתלטה עליו מרחוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין לדפדפן סיבה להשתגע, אלא אם.../מערכת וואלה!, צילום מסך

5. חברים מתלוננים שאתם שולחים להם דואר זבל

אם חברים או קולגות לעבודה התלוננו בפניכם כי קיבלו פרסומות במייל מהכתובת שלכם, ייתכן שמדובר בוירוס ש-"חטף" את חשבון המייל ורשימת אנשי הקשר שלכם, ומומלץ לשנות סיסמא באופן מידי.

6. המחשב עובד לאט מהרגיל

אם המחשב מגיב באיטיות או דורש דקות ארוכות לצורך הפעלתו, ייתכן שמדובר בתוכנה זדונית המנצלת אותו לצרכיה - כגון מתקפה על שרתי אינטרנט מרוחקים ללא ידיעתכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכירים את הלינק הזה? אז אם זה נשלח מכם, אתם נגועים/מערכת וואלה!, צילום מסך

7. הרשת עמוסה כל היום

אם חיבור האינטרנט שלכם איטי מהרגיל, בהחלט ראוי לחשוד האם זה לא קורה בגלל תוכנה זדונית העסוקה בהעתקת קבצים ומידע מהמחשב שלכם. מומלץ בהחלט לבדוק אילו תוכנות פועלות ברקע, או אפילו להתקשר לספק האינטרנט ולשאול אם בזמן האחרון חבילת האינטרנט שלכם פעילה יותר מהרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully