וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנדים הבולטים שתראו בסמארטפונים השנה

אחרי שהשתתפנו בכל ההשקות השוות והתרוצצנו בין כל הביתנים בתערוכת המובייל הגדולה בברצלונה, הגענו למסקנה שזה הכיוון שתעשיית המובייל הולכת אליו: מסכים גדולים ומשוכללים יותר, סוללות טובות יותר, צבעים מוזרים יותר והתמקדות בפנאי על חשבון עבודה

צלמים זמניים מורשים

בוידאו: הפיתוח הישראלי שישנה לכם את החיים

תערוכת המובייל של ברצלונה ננעלה וגם השנה זכינו לראות לאיזה כיוון מובילות יצרניות הסמארטפונים הגדולות את השוק. ניתן היה לשים לב בבירור שהשנה מכשירי הדגל התמקדו יותר בשימושי פנאי כמו יצירה ועריכה של סרטונים, משחקי מובייל וצפייה בתכני וידאו. היה דגש רב על בטיחות הסוללה, בעקבות פרשת הנוט 7 וחששות הצרכנים, וגם על הארכת זמן השימוש במכשיר בין טעינות. הוצגו טכנולוגיות חדשות אבל בעיקר ראינו שדרוגים של הטכנולוגיה הקיימת וקיבלנו הצצה לאיך תיראה השנה הקרובה בעולם הסלולר. אחרי שביקרנו בכל האולמות, הצצנו בכל הביתנים וסיקרנו את כל ההשקות המעניינות, הגענו למסקנה שאלו חמשת הטרנדים הבולטים בסמארטפונים שראינו ועוד נראה בעתיד הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם ניסו להפיק לקחים. נוט 7/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצבע חוזר לסמארטפונים

אחרי תקופה יחסית ארוכה של גוונים שונים של שחור ולבן, ראינו בתערוכת המובייל הגדולה של ברצלונה, MWC 2017, הרבה כרום בוהק, זהב וגם ירוק, ורוד וכחול. וואווי P10, למשל, יוצע למכירה בצבעים: ירוק עדין, ורוד-זהוב, שחור, ושני גוונים של לבן (בוהק ומט). אבל הענקית הסינית עוד עדינה. שמות הצבעים של המכשירים ממשיכים להפוך למצחיקים יותר וברורים פחות. מכשיר סוני אקספריה XZ פרימיום החדש, שייצא לשוק במחצית השנה, יגיע בצבעי: "כרום מואר" ו-"שחור מעמקים". מכשיר פרימיום הנוסף של החברה, אקספריה XZs, יהיה זמין למכירה בצבעי "כחול קרח" ו-"כסוף חמים". G6, מכשיר הדגל המדובר של LG יגיע בצבעים: "פלטינום קפוא", "לבן מיסטי" ו-"שחור אסטראלי", וכנראה שעוד נמשיך לשמוע על צבעים חדשים מדי השקה של מכשיר חדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נוקיה 3310 המחודש. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גם הדבר השובבי הזה היה שם - בצבע. נוקיה 3310/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

המסכים גדלו אבל המכשירים לא

למרות הרצון הקבוע להגדיל את המסך, יצרניות הסלולר לא שכחו שסמארטפון חייב להיות זמין לשימוש עם יד אחת בלבד. לכן אחד הטרנדים הבולטים השנה הם מסכים המכסים שטח פנים גדול יותר מחזית הסמארטפונים; זה הביא לטרנד נוסף של שוליים דקים ככל הניתן. השוליים הדקים הם הכרח אם לא רוצים להגדיל את ממדי המכשיר עצמו אבל גם הצהרה טכנולוגית ועיצובית.

האבולוציה של הטלפונים הסלולריים - ממכשירי הדור הראשון המגושמים ועד הסמארטפונים החלקלקים של היום - מראה שהמסך ממשיך לגדול ולהשתכלל כל הזמן, מהצגים הדקים המפוקסלים בירוק ושחור של פעם עד מסך 4K HDR בגודל 5.5 אינץ', שהציגה סוני במכשיר האקספריה XZ פרימיום החדש שלה.

המובילה את הטרנד הזה בתערוכה היא חברת LG שהציגה את מכשיר הדגל החדש שלה G6. לסמארטפון מסך בגודל 5.7 אינץ' וגובהו 148.9 מילימטרים; לדגם הקודם, G5, מסך בגודל 5.3 אינץ' וגובהו 149.4 מילימטרים. זה אומר שהחברה הצליחה לדחוס מסך הרבה יותר גדול במכשיר כמעט באותו הגודל. בחודש שעבר הציגה שיאומי את המכשיר Mi Mix, נטול השוליים כמעט, וגם סמסונג צפויה להשיק בסוף החודש הנוכחי את גלקסי S8 עם מסך גדול ושוליים דקים. השמועה אומרת שגם האייפון הבא יהיה בעל מסך שמכסה את רב חזית המכשיר, וכשכל הענקיות צועדות בתלם הזה, ניתן להניח שהיצרניות האחרות יעקבו אחריהן במהרה.

מכשיר הדגל LG G6. מערכת וואלה! NEWS
דחסה יותר לאותו מסך. LG G/מערכת וואלה! NEWS

בטיחות הסוללה

אחרי הכוויה שחטפה סמסונג מפרשת נוט 7 המתפוצץ, היה ברור שתעשיית המובייל חייבת להתייחס לחששות של המשתמשים; וכמובן שעוזרת העובדה שאפשר גם על הדרך להתנגח ביריבה הקוריאנית, שמובילה את שוק האנדרואיד בעולם. חברת LG שמה דגש מיוחד על כך ב-G6 וחשפה שבמכשיר הדגל החדש שלה היא שילבה צינורית קירור המצננת את ערכת השבב הכוללת את המעבד, המעבד הגרפי, המודם ורכיבים נוספים.

בנוסף, הרכיבים הנוטים להתחמם הורחקו זה מזה כמה שאפשר בתוך המכשיר. וואווי שילבה במכשיר הדגל החדש שלה, P10, את מנגנון ההגנה Super Safe 5 gate המנטר בזמן אמת את המתח, הזרם והטמפרטורה של הסוללה כדי למנוע ממנה להתחמם מדי או להתפוצץ.

וואווי P10. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
החלקים שנוטים להתחמם הורחקו זה מזה. וואווי P10/מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

טעינה מהירה / ניצול חכם של הסוללה

החומרה התקדמה כל כך בשנתיים האחרונות שאפשר להשיג סמארטפונים, שיספקו כל משתמש כמעט, בפחות מאלף שקלים. נותרה רק נקודת תורפה אחת - הסוללה. כדי להאריך את זמן השימוש בין טעינות החלו היצרניות לפני כמה שנים להגדיל את נפח הסוללות שהותקנו במכשירים, אבל סוללה בקיבולת גדולה יותר אומרת גם מכשיר כבד יותר וזמן טעינה ארוך יותר.

הפיתרון של יצרניות הסמארטפונים בעולם היה כפול - שיפור הממשק, כך שינצל בצורה חכמה יותר את הסוללה ופיתוח טכנולוגיות טעינה מהירה. ב-G6 שילבה LG סוללה בנפח מכובד של 3,300 מיליאמפר-שעה וטעינה מהירה בטכנולוגיית Quick Charge 3.0 של קוולקום, וואווי שילבה ב-P10 סוללה בנפח 3,200 מיליאמפר-שעה התומכת בטכנולוגיית הטעינה המהירה, SuperCharge, שוואווי הציגה בחודש נובמבר במינכן; במכשיר הדגל המשוכלל שלה, אקספריה XZ פרימיום, שילבה סוני סוללה בנפח 3,230 מיליאמפר-שעה והמכשיר תומך גם בטכנולוגיית Quick Charge 3.0 של קוולקום.

ענקית הסלולר הסינית, מייזו, ניצלה את התערוכה כדי לחשוף את הדור השלישי של טכנולוגיית הטעינה המהירה שלה, Super mCharge. הטכנולוגיה החדשה של מייזו מסוגלת לטעון מכשיר מ-0 ל-100 אחוזי סוללה (בנפח 3,000 מיליאמפר-שעה) בעשרים דקות בלבד מבלי לחמם את הסוללה לטמפרטורה הגבוהה מ-39 מעלות צלזיוס.

מייזו טוענת מכשירים מ-0 ל-100 אחוז ב-20 דקות. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הלכו רחוק עם הקטע. מייזו/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

התמקדות במולטימדיה

כאמור, החומרה הבסיסית של הסמארטפונים הגיעה לרמה כזו שבסכומים נמוכים ניתן למצוא מכשירים שיתמודדו עם הצרכים של המשתמש הממוצע, אז יצרניות הסלולר נאלצו למצוא אפיק חדש להשקיע בו כדי לייחד את עצמן. התשובה שלהן הייתה שיפור יכולות המולטימדיה של הסמארטפונים ושילוב מערכות שמע מתקדמות, מסכים משוכללים וחדים במיוחד, ומצלמות ברמה הגבוהה ביותר שניתן להגיע אליה במכשירי הפרימיום.

במקרה של סוני, למשל, המסך בגודל 5.5 אינץ' זכה בשדרוג לאיכות 4K HDR, שכמעט ולא ניתן ליהנות ממנה באמת בגודל כזה. עם זאת, מדובר בהצהרה ברורה - המסך יציג את הצבעים החיים ביותר בחדות הגבוהה ביותר, גם אם לא תשימו לב להבדל ממסכים ברזולוציית 2K. גם LG שילבה במכשיר הדגל החדש, G6, מסך גדול מסוג QHD בטכנולוגיית FullVision, המכסה כמעט את כל חזית הסמארטפון. זה הסמארטפון הראשון עם יחס מסך 18:9, מה שאומר שניתן לחלק את המסך לשני ריבועים שווים והחברה השקיעה מאמצים רבים בפיתוח ממשק מצלמה מותאם, המנצל את יחס המסך הזה.

G6 הוא גם הסמרטפון הראשון שמציע צפייה בתקן Dolby Vision ותומך בתקן HDR10. חברת וואווי הקדישה חלק ניכר ממסיבת העיתונאים שלה כדי לדבר על הצבעים החיים במכשיר הדגל החדש והכריזה כי גרסה אחת של ה-P10 תגיע עם מסך באיכות 2K ובהירות של 500 ניטים.

סוני אקספריה XZ. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
שיפור איכות משמעותי. אקספריה XZ/מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully