וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עקבתם אחרי ההשקות? אלה הסמארטפונים החדשים השווים

מייקי לוי ואורן דותן

5.3.2017 / 10:49

LG G6, וואווי P10, נוקיה 6, סוני אקספריה XZ פרימיום ועוד - תערוכת המובייל בברצלונה הייתה עמוסה בהשקות. כדי שלא תישארו מחוץ לעניינים, אלה הסמארטפונים שידברו עליהם סביבכם בזמן הקרוב

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: הצצה ראשונה ל-LG G6)

תערוכת המובייל הגדולה של ברצלונה, MWC 2017, הייתה תערוכה עמוסה ויצרניות סמארטפונים רבות מכל העולם הגיעו להציג את החידושים שלהן. שוחחנו עם חברת טלקום גדולה מאלג'יריה שמייצרת מכשיר פרימיום לצפון אפריקה, חברות יפניות שמשלבות סמארטפונים עם פאנל מקשים טיפש, חברות בריטיות שמכשיריהן לא יגיעו כנראה לעולם לישראל והמון "יצרניות מדבקה" סיניות. בימים הראשונים של התערוכה היו כמה השקות גדולות, הרלוונטיות בעיקר לשוק הישראלי.

אחרי שסיכמנו את הטרנדים החמים שראינו בתערוכה, הגיע הזמן לעשות סדר למי שלא ממש הצליח לעקוב אחרי כל ההשקות והדיווחים. קודם כל, יש לציין כי לסמסונג הייתה נוכחות מכובדת בתערוכה אך השנה החברה בחרה שלא להשיק במהלך האירוע את מכשיר הדגל החדש של מסדרת S, ורק הודיעה כי השקת גלקסי S8 תתקיים בתאריך 29 במרץ. לאפל לא הייתה נוכחות כלל בתערוכה, כהרגלה, והשקת האייפון הבא תתקיים ככל הנראה כרגיל בקליפורניה בסתיו. כעת אפשר לגשת למכשירים השווים, שכן הושקו בברצלונה השבוע, וככל הנראה תשמעו את השמות שלהם לא מעט בתקופה הקרובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מוצלחים יותר, חלק מוצלחים פחות./מערכת וואלה!, צילום מסך

ההבטחה הגדולה - LG G6

ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית עברה שנה לא קלה במכירות של מכשיר הדגל הקודם, LG G5; כפי שכתבנו פעמים רבות, המשתמשים לא ממש התחברו לחזון המודולרי ולסגנון של המכשיר שניסה לחדש אבל בעיקר ספג ביקורת. המפרט היה מעולה אבל משהו בחבילה כולה לא היה אטרקטיבי כמו מכשיר הדגל של המתחרה הקוריאנית, סמסונג גלקסי S7. תקלת הבוטלופ במכשיר ה-G4 הביאה משתמשים רבים, בעיקר בישראל, לאבד את אמונם בחברה וכעת יודעים ב-LG שאין להם מקום לטעויות - לא לחזור על טעויות שהחברה עשתה בעבר ולא לחזור על טעויות שהמתחרות עשו. בשיחה עם בכיר ב-LG ישראל הובהר לוואלה! TECH שמבחינת החברה, ה-G6 הוא בבחינת להיות או לחדול - והם מאמינים שהוא יוכיח למשתמשים שאפשר לבטוח שוב בחברה, שהביאה לפני שלוש שנים את ה-G3 והוכיחה שאפשר להציב תחרות לסמסונג ואפילו לנצח.

ה-G6 לא דומה לאף מכשיר ש-LG ייצרה בעבר. הוא מרגיש מהודק הרבה יותר מכל מכשיריה עד היום, מאחר וזה המכשיר הראשון שמגיע ללא סוללה נשלפת. בתמורה לוויתור על האפשרות להחליף סוללה יהנו המשתמשים מחסינות בפני מים ואבק, וגם במכשיר חזק יותר (זכוכית גורילה מקדימה ומאחורה) ונעים הרבה יותר למגע. במכשיר הזה הציגה החברה לראשונה מסך בגודל 5.7 אינץ' ביחס של 18:9 (2 ל-1). המסך החדש מכסה 80 אחוזים מחזית המכשיר, כך שבסופו של דבר גודל הסמארטפון לא עולה על סמארטפון עם מסך בגודל 5.2 אינץ' (כמו ה-G5). למסך רזולוציית QHD בטכנולוגיית FullVision ותמיכה ב-HDR10, כך שהמכשיר מציע חווית צפייה קולנועית במסך קטן. מבחינת כוח העיבוד, ה-G6 מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 821 של קוולקום, 4 גיגה זיכרון RAM וחריץ הרחבה microSD. מהבחינה הזו אין מה לחשוש - הוא לא יגמגם לא משנה כמה תעמיסו עליו. למכשיר מערך צילום משולש ומוכר ממכשירי LG הקודמים: מצלמת 5 מגה פיקסל קדמית עם זווית רחבה של 100 מעלות , ומערך אחורי כפול עם חיישן 13 מגה פיקסל ועדשה רחבה בזווית 125 מעלות, ועוד עדשה נוספת בזווית סטנדרטית. ל-G6 סוללת 3,300 מיליאמפר-שעה, שאינה ניתנת כאמור לפירוק על ידי המשתמש, ועמידות בפני מים ואבק בתקן IP68 , מה שאומר שניתן לשהות עם המכשיר בעומק של עד 1.5 מטרים למשך חצי שעה. המכשיר מגיע עם אנדרואיד 7.0 והעוזרת הדיגיטלית החכמה של גוגל. בחברה כבר מסרו כי ישראל תהיה המדינה הראשונה שתתחיל למכור אותו אחרי דרום קוריאה, מה שאומר שהמכשירים הראשונים יגיעו לחנויות לקראת סוף חודש מרץ הנוכחי. מחירו בארץ עוד לא פורסם אך לדברי LG ישראל הם יעשו כל מאמץ להביא את המחיר "התחרותי ביותר". מניסיון זה ככל הנראה יהיה בטווח של 3,200-3,500 שקלים.

[לפרטים נוספים על המכשיר]

LG G6. מייקי לוי, צילום מסך
LG שוב הולכת על כל הקופה - הפעם בלי גימיקים מיותרים, עם מפרט מתקדם ודגש על מולטימדיה. G6./צילום מסך, מייקי לוי

זבוב במשקל כבד - וואווי P10

בחודש אפריל, בשנה שעברה, חשפה ענקית הסלולר הסינית את מכשיר הדגל החדש, P9, והצליחה להפתיע את המשתמשים עם מכשיר משובח, מפרט מושקע במקומות הנכונים, ומחיר של סמארטפון ביניים. מחירו בישראל בעת ההשקה היה כאלף שקלים פחות מגלקסי S7, והוא סיפק חוויית שימוש שלא נפלה בהרבה מהמתחרה. מערך הצילום הכפול שפותח בשיתוף עם מותג המצלמות "לייקה" הפך את ה-P9 ללאטרקטיבי מאוד. בוואווי הבינו שלא מחליפים מוצר מנצח ובמקום להציג חזון חדש, החברה שכפלה את העיצוב (למעט הוספת צבעים חדשים וגב יהלום בחלק מהגרסאות) והציגה את P10 עם המפרט המשודרג. למכשיר מסך בגודל 5.1 אינץ' ברזולוציית Full HD, משוריין עם ציפוי זכוכית גורילה 5. הוא מצויד בערכת השבבים Kirin 960, המיוצרת על ידי וואווי (אותה ניתן למצוא גם במכשיר Mate 9), זיכרון עבודה בנפח 4 גיגה RAM ומערך הצילום הכפול, של לייקה: חיישן 12 מגה-פיקסל מונוכרומי (שחור-לבן) וחיישן 20 מגה-פיקסל צבעוני (RGB). החיישנים שופרו במכשיר הזה, אבל לא במידה שמשפרת משמעותית את חוויית הצילום לעומת ה-P9. השינוי היחידי בעיצוב של המכשיר היה העברת חיישן טביעות האצבע מגב המכשיר לחלקו התחתון, מתחת למסך. המכשיר מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0 העדכנית, לצד הממשק המוכר של החברה בגרסה החדשה EMUI 5.1. את כל זה מפעילה סוללה בנפח 3,200 מיליאמפר-שעה התומכת בטכנולוגיית ההטענה המהירה SuperCharge. המכשיר צפוי להגיע לישראל לקראת סוף חודש אפריל ובניגוד למתחרות רבות, הערכה כוללת את המטען המהיר ומגן פלסטיק שקוף בנוסף למדבקת מסך מזכוכית. אם היבואנית, אלפא טלקום, תשחזר את המהלך השיווקי של ה-P9, ותסבסד את המס על המכשיר בישראל, מחירו צפוי לעמוד על כ-2,500-2,700 שקלים.

[לפרטים נוספים על המכשיר]

וואווי P10. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
וואווי P10 - עיצוב דומה ל-P9 ומפרט משודרג./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

הצצה לעתיד - סוני אקספריה XZ פרימיום

חברת סוני לא ויתרה על ההזדמנות לפנות לעיתונאי טכנולוגיה מכל העולם בתערוכה והציגה את הסמארטפון העוצמתי ביותר, שלא יגיע לחנויות בחודשים הקרובים. כדי לרכוש אחד תיאלצו לחכות עד סוף חודש מאי, ועוד רחוק לנחש כמה זמן יחלוף לפני שהוא יגיע לישראל. ההערכה שלנו היא שבארץ הוא יימכר בסביבות חודש יולי והלאה. לאקספריה XZ פרימיום מסך בגודל 5.46 אינץ' ברזולוציית 4K HDR עם ציפוי זכוכית משוריין מסוג גורילה 5. בפנים תמצאו את ערכת השבבים סנאפדרגון 835 המתקדמת ביותר, 4 גיגה זיכרון RAM ומצלמה משוכללת שלא נראה עד כה במכשירי סמארטפון. המצלמה מסוגלת לצלם בהילוך איטי פי ארבעה מכל סמארטפון אחר בשוק, בקצב של עד 960 פריימים לשניה (אירועים שעין אדם לא מבחינה בהם). למצלמה האחורית חיישן 19 מגה-פיקסל, למצלמה הקדמית חיישן 13 מגה-פיקסל וכל המכשיר עמיד בפני מים ואבק בתקן IP68, המחמיר ביותר. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 7.1 המעודכנת ואת הכל מפעילה סוללה בנפח 3,230 מיליאמפר-שעה. למרות העיצוב הכללי המלבני הקבוע של סוני, המכשיר הזה מגיע בצבע כרום בוהק והוא נעים מאוד למגע ביד. זה ללא ספק המכשיר המתקדם ביותר שסוני הציגה עד כה, ואולי גם המכשיר המתקדם ביותר בעולם, אבל עד שהוא ייצא נספיק לראות כבר את גלקסי S8 של סמסונג (שיגיע גם עם אותו שבב) ואולי עוד כמה מכשירים נוספים.

[לפרטים נוספים על המכשיר]

סוני אקספריה XZ. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
סוני אקספריה XZ פרימיום - משוכלל מאוד אבל עדיין לא ממש קיים./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

הקאמבק של השנה - בלקברי KeyOne

בשנים האחרונות לא ממש היה ברור מה קורה עם חברת הסלולר הקנדית, ששמה היא מזוהה בשנות האלפיים עם סמארטפונים לאנשי עסקים. מסכי המגע החליפו את המקלדות והחברה שקעה. עד שבשנה שעברה החליטה בלקבי לעבור לאנדרואיד, העבירה את השליטה על ענייני החומרה ליצרנית הסינית, TCL, והתמקדה בפיתוח תוכנה לסמארטפונים. למכשיר הדגל החדש שלה קוראת בלקברי KeyOne, ולטענת החברה הוא מכשיר האנדרואיד המאובטח ביותר שיש כיום בעולם. את התואר הזה מעניקות לעצמן לא מעט חברות אבל אף חברה לא יכולה לקחת לבלקברי את סימן ההיכר שלה - מקלדת QWERTY פיזית מלאה. מעל למקלדת נמצא מסך בגודל 4.5 אינץ', משוריין עם ציפוי זכוכית גורילה 4, ביחס של 3:2. לדברי החברה, המקלדת הווירטואלית במסכי מגע תופסת יותר מקום ודווקא במסך שלהם ניתן להשתמש בצורה אידיאלית. למכשיר ערכת השבבים סנאפדרגון 625 בלבד, 3 גיגה זיכרון RAM, מצלמת 12 מגה-פיקסל אחורית עם חיישן IMX378 של סוני, הכולל פיקסלים מוגדלים של 1.55 מיקרון, ומצלמה קדמית של 8 מגה-פיקסל המצלמת בזווית רחבה של 84 מעלות. המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0 נוגט העדכנית ויחל להימכר בחודש אפריל במחיר של 599 אירו באירופה ו-550 דולרים בארה"ב. הוא לא מציע את כוח העיבוד המתקדם ביותר, או אפילו לא בעשירייה הראשונה, אבל מי שמתגעגע למקלדת פיזית איכותית ימצא בו לא מעט עניין.

[לפרטים נוספים על המכשיר]

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מוותרים על המקלדת - בלקברי KeyOne./מערכת וואלה!, צילום מסך

הקאמבק של השנה 2 - נוקיה 6

נוקיה השיקה כמה מכשירי אנדרואיד חדשים, בייצור של HMD הסינית, בניסיון לחזור למשחק אבל רק הבכיר מבין מכשיריה החדשים באמת בולט בצורה חיובית. המכשיר המתקדם ביותר שהשיקה נוקיה לשוק העולמי, הושק כבר בסין לפני כמה חודשים והפך ללהיט במהירות שיא. יותר מ-100,000 מכשירים הוזמנו בתוך פחות מדקה לאחר שהחלה ההזמנה המוקדמת ברשת ועם נתון פתיחה כזה, נוקיה קיוותה שלפחות נוקיה 6 יצליח להשתחל באלגנטיות לקטגוריית הביניים ולהציב תחרות למכשירים אחרים בקבוצת המשקל שלו. נוקיה 6 הוא מכשיר ביניים המצויד במסך בגודל 5.5 אינץ', מעבד סנאפדרגון 430 של קוולקום ו-4 גיגה זיכרון RAM. הוא מבוסס על גרסה עדכנית ונקייה של מערכת ההפעלה אנדרואיד 7, ללא ממשק ייחודי של החברה או אפליקציות מובנות נוספות, וסוללה בנפח 3,000 מיליאמפר-שעה. המכשיר מציע 64 גיגה לאחסון פנימי, מצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 8 מגה פיקסל. מחירו עומד על 245 דולרים והוא נראה לא רע בכלל. תוסיפו לזה את הלוגו המוכר של "נוקיה" ותקבלו מכשיר אטרקטיבי שמסוגל גם ללחוץ על בלוטת הנוסטלגיה.

[לפרטים נוספים על המכשיר]

נוקיה 6. מערכת וואלה! NEWS
נוקיה 6 - מתמקם בנוחות בשוק הביניים./מערכת וואלה! NEWS

מכשיר הגימיק התורן - נוקיה 3310

שלושה מכשירי אנדרואיד השיקה נוקיה במסיבת העיתונאים שלה אבל התור האמיתי השתרך מעל טלפון טיפש חדש עם שם מוכר. נוקיה 3310 המיתולוגי זכה לכאורה לקאמבק אבל בפועל לא קיים דמיון רב במיוחד במראה של ה-3310 החדש ל-3310 המקורי. הקווים שלו עוגלו, המסך הוגדל והרזולוציה השתפרה פלאים. משחק הסנייק המיתולוגי עבר מתיחת פנים כה גדולה שכבר לא ניתן לזהות בו שמץ מהמשחק המקורי. וגם נוספו כמה פיצ'רים כמו מסך צבעוני, מצלמת 2 מגה פיקסל ואפילו חריץ להרחבת הזיכרון. הוא מצויד בסוללה בנפח של 1,200 מיליאמפר-שעה ומסוגל לספק 22 שעות שיחה, 51 שעות ניגון מוזיקה ו-774 שעות במצב המתנה. מחירו של המכשיר עומד על 59 אירו. הרבה באזז בשביל טלפון טיפש שמציע כל מה שטלפונים טפשים אחרים מציעים כבר שנים. חוץ מהשם, אין פה ממש חוויה נוסטלגית אבל את הבאזז שלהם הם הרוויחו כבר מהכרזה.

[לפרטים נוספים על המכשיר]

נוקיה 3310 המחודש. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
נוקיה 3310 החדש לצד המקורי - גימיק חמוד, אבל לא באמת קאמבק של המכשיר הוותיק./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

המאכזבים - נוקיה 3 ו-5 / Moto G

מלבד מכשיר הגימיק החמוד (שגם מאכזב), נוקיה, יצרנית הסלולר הפינית שירדה מגדולתה מאז שנות האלפיים, השיקה שלושה מכשירי אנדרואיד חדשים, בטווח מחירים זול ובינוני. נוקיה 6 - הבכיר מבין השלושה - הוא מכשיר בינוני וסביר במחיר טוב אבל שני המכשירים האחרים לא בדיוק מציעים מפרט טוב יותר מכל מכשיר סיני שתמצאו ב-700-800 שקלים ברשת. המכשירים שלה אמנם נראים לא רע אבל הם לא באמת מציעים אקסטרה מעבר לעובדה שהם תחת המותג הוותיק "נוקיה". לנוקיה 3 (עולה פחות מ-150 דולרים) מסך בגודל 5 אינץ', 2 גיגה זיכרון RAM ו-16 גיגה לאחסון פנימי, סוללה בנפח 2,650 מיליאמפר-שעה ומותקנת עליו גרסה נקייה של אנדרואיד 7. לנוקיה 5 מסך בגודל 5.2 אינץ', זיכרון עבודה בנפח 2 גיגה RAM, מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל וקדמית של 8 מגה פיקסל. יש לו סוללה בנפח 3,000 מיליאמפר-שעה, 16 גיגה לאחסון פנימי ומחירו בעולם כ-200 דולרים.

מוטורולה מציגה מדי שנה את סדרת Moto G, שמבטיחים להיות מכשירי ביניים במחירים אטרקטיבים. עד לפני כמה שנים, מדובר היה במכשירים באמת אטרקטיביים שהציעו איכות חומרים גבוהה במחיר זול, אך כעת אנחנו חיים בעידן בו המכשירים הסינים הפכו לפופולריים במיוחד בזכות מחירם הנמוך משמעותית, כך שהתחרות על קטגוריית הזולים והבינוניים אכזרית מתמיד. Moto G בדור החמישי לא סיפק את מה שרצינו ולמרות שהחברה השיקה גם את Moto G Plus, המכשירים עדיין מגיעים עם מפרט פשוט למדי. ל-Moto G מסך בגודל 5.0 אינץ' ברזולוציית Full HD עם ציפוי זכוכית גורילה 3, ערכת השבבים סנאפדרגון 430 בלבד ו-2 או 3 גיגה זיכרון RAM. מערך הצילום כולל מצלמת 13 מגה-פיקסל אחורית ומצלמה קדמית של 5 מגה-פיקסל. לראשונה בסדרת ה-G המכשיר גם כולל קורא טביעות אצבע בחלקו הקדמי. זה מפרט יחסית חלש ולא אטרקטיבי, גם במחיר של 199 אירו (לגרסה הפשוטה).

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully