וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים נגד הפרסומת של סטודיו סי: "סקסיסטי, טראנסופובי, מזעזע, מביך!"

5.3.2017 / 12:22

יותר ממאה שיתופים ביקורתיים ומאות תגובות זועמות מלווים את סרטון הפרסומת החדש של רשת מכוני הכושר לנשים, בכיכובה של אורנה דץ. הגולשים זועמים על הייצוג הסטריאוטיפי של טראנסג'נדריות וקוראים להחרים את המקום. הרשת התנצלה רשמית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרבית הגולשים לא קיבלו את הפרסומת בהומור./מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת מכוני הכושר "סטודיו C" מגדירה עצמה כ-"רשת נשית לעיצוב, חיטוב, כושר והרזיה, המציעה מגוון חוגים ופעילויות ללקוחותיה. על מנת לתת מענה לכל אישה, בכל גיל". בפרסומת שהעלתה הרשת לעמוד הפייסבוק הרשמי שלה לפני שלושה ימים הוצגה רקדנית טראנסג'נדרית שליוותה את השחקנית אורנה דץ למכון.

במהרה הובהר לחברתה של דץ כי היא אינה יכולה להיכנס למקום להתאמן מאחר והיא אינה מוגדרת אישה ובמקום לשעשע את הגולשים רבים נעלבו מהפרסומת שנגעה באחד הנושאים הרגישים ביותר בקרב קהילת הלהט"ב. הגולשים והגולשות מיהרו להתלונן בתגובות ואף הביעו את דעתם נגד הפרסומת בשיתופים רבים.

התגובות הנעלבות הרבות לא הביאו את מפעילי עמוד הפייסבוק של סטודיו C להגיב והתסכול המשיך לשלוט בתגובות ובשיתופים.

"מזעזע. דיווחתי לפייסבוק על הסרטון כפוגעני על בסיס ג'נדר - מציעה לכולם לעשות את אותו הדבר", כתבה אחת הגולשות. "דוחה אתם צריכים להתבייש בעצמכם שאתם ממשיכים להריץ את זה אחרי שהסבירו לכם פעם אחר פעם כמה מבייש מה שאתם עושים. מקווה שכולם ידווחו", כתב אחר.

חלק מהגולשים תייגו את אורנה דץ בתקווה שהיא תביע מחאה נגד הפרסומת בכיכובה, שמקודמת תחת הכותרת: "איך אורנה דץ שומרת על גזרה חטובה?".

במאי הסרטון הגיב לאחד הגולשים שהביע מחאה וכתב לו כי: "יש כאן בריף מאוד פשוט. יש כאן סטודיו שהוא רק לנשים, מה שגורם לגבר להתחפש לאישה (כן, להתחפש) על מנת להצליח להתגנב למכון. איפה ההשפלה? איפה הבדיחה? אשמח להסבר מנומק ולא לצווחות גוועלד היסטריות".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מבחר תגובות:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגולשים מזועזעים וכועסים./מערכת וואלה!, צילום מסך

האגודה למען הלהט"ב מסרה בתגובה לסרטון כי: "טרנסופוביה היא אחד האתגרים הקשים עימם מתמודדים טראנסג'נדרים וטראנסג'נדריות במציאות היום יומית. עצוב לנו שגוף מסחרי כמו סטודיו C ומשרד הפרסום שלו בחרו לפעול בצורה כה מפלה וכה פוגענית על מנת לקדם את האינטרסים המסחריים שלהם על חשבון אוכלוסייה שנאבקת לקיומה כל יום ביומו. לאחר ניסיונות סדורים מול סטודיו סי הובהר לנו כי כרגע הסרטונים הפוגעניים אינם עתידים לרדת מהרשת. מתוך כך, האגודה למען הלהט"ב רואה בהתנהלות זו פגיעה חמורה בקהילה, בוחנת אופציות לתגובה משפטית וקוראת לציבור להשמיע את קולם בערוצים השונים. רק אנשים, רק תוצאות".

מסטודיו סי נמסר בתגובה לכתבה כי "קמפיין הדיגיטל של הרשת כולל סדרה של סרטונים הומוריסטיים, כאשר קו העלילה המחבר ביניהם הוא ניסיונותיו של משה אשכנזי, בתפקיד עצמו, להתאמן ברשת המיועדת כל כולה לנשים בלבד. הפקידה מזהה אותו כמשה אשכנזי. כדרך האירוניה, הוא מנסה להתגנב לרשת במגוון תחבולות. תכלית הסרטונים היא המחשת ייעודה של הרשת ככזאת המותאמת לנשים, באופן היתולי מובהק. הרשת מתנצלת באם נפגעו רגשות הציבור מהסרטונים ומצהירה כי לא היה בכוונתה להעביר מסר מסוג זה, לא במישרין ולא בעקיפין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully