וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסטים שהרגיזו או העציבו אתכם מופיעים יותר בפיד מפוסטים שנתתם להם לייק

אילן גלר

7.3.2017 / 8:10

בפייסבוק סבורים כי אם השקעתם את המאמץ הנוסף בכדי לבחור תגובה רגשית במקום הלייק הרגיל, כנראה שהנושא הרבה יותר קרוב ללבכם ועל כן יקודם גבוה יותר בפיד. זה אמנם ירגיז אתכם אבל זה טוב למפרסמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה פייסבוק מעדיפה רגש על לייק? יש לזה סיבה טובה./מערכת וואלה!, צילום מסך

כולנו יודעים שפייסבוק מפעילה אלגוריתמים מתוחכמים כדי לסנן ולתעדף תכנים בפיד של כל אחד מאיתנו, אבל מה גורם לפוסטים מסוגים מסוימים להופיע יותר או פחות? דרך אחת בה פייסבוק בוחרת מה יופיע בראש הפיד שלנו היא בעזרת האלגוריתם שמנתח את הלייקים שלכם. מתברר שברשת החברתית חושבים כי לייק שווה פחות מתגובות רגשיות אחרות כמו "אהבתי", "התעצבנתי" או "עצוב לי", שהתווספו לרשת החברתית לפני כשנה.

בפייסבוק סבורים כי אם השקעתם את המאמץ הנוסף בכדי לבחור תגובה רגשית ספציפית במקום הלייק הרגיל, כנראה שהנושא אליו הגבתם הרבה יותר קרוב ללבכם ועל כן יקודם גבוה יותר בפיד. למרבה האירוניה, זה אומר שתוכן שאהבתם וסימנתם בלייק ייקבר במהרה, בעוד שתוכן שעיצבן או העציב אתכם עשוי להופיע שוב ושוב מפני שפייסבוק מעניקה משקל רב יותר לתגובתכם.

למרות שהחברה אינה מודה בכך באופן רשמי, אפשר בהחלט לראות את האינטרס המסחרי בקידום תכנים שלאו דווקא אהבתם, אך השפיעו עליכם באופן קיצוני. בפייסבוק יעדיפו לראות אתכם ממשיכים להתעצבן, נכנסים לוויכוחים ומגיבים בהתלהבות, על פני תגובה אדישה יותר לתוכן שאומנם נהניתם לקרוא, אך לא הפך אתכם למשתמשים אדוקים יותר ברשת החברתית.

בשפה המקצועית קוראים לתחום מידת מעורבות הגולשים (Engagement) והיא מדד מעולה מבחינת מפרסמים למידת ההשפעה של התוכן. ככל שהגולש מעורב יותר כך הוא מושקע יותר רגשית בנושא וכך קל יותר לנהל איתו דיאלוג ולנסות לשכנע אותו לתמוך במטרה, ואז לרכוש מוצר או שירות מסוימים מתוך הזדהות רגשית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לייק נותנים ברגע אבל כדי לבחור רגש צריך להשקיע זמן ומחשבה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully