וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקרנו בתחרות הגיימינג Intel Extreme Masters בפולין

מדי שנה אנחנו רואים כמה תחום ה- eSportצומח ומתפתח, ואין מקום טוב יותר לשים לב לשינויים מטורניר הגיימינג הגדול בעולם, שנערך בקטוביץ. לטורניר מגיעים מדי שנה השחקנים והשחקניות הטובים ביותר כדי לזכות בפרסים בגובה 650 אלף דולרים

עריכת וידאו: עומרי מלכה

יום שבת, 9:00 בבוקר והשמש סוף סוף מתחילה מבין העננים המכסים את העיר קטוביץ שבפולין, אך את בני הנוער והקהל המבוגר שעומדים בתור להיכנס לאולם הענק בו מתקיימת תחרות הגיימינג Intel Extreme Masters זה ממש לא מעניין; הם לא ינטשו את המקום שלהם כדי ללכת ליהנות מהחום. משעות הבוקר המוקדמות נאספו אלפי אנשים מחוץ להיכל הספורט הגדול "סופדק" והתורים שהשתרכו בחוץ לא היו מביישים המתנה לאייפון החדש. האלפים שלא הצליחו להשתחל פנימה המתינו ברחבה בחוץ מול מסך טלוויזיה גדול כדי לצפות בטורנירים. תחרות הגיימינג המקצועית נושאת פרסים ומתקיימת בקטוביץ ברצף משנת 2006. התחרות מושכת אליה את כל יצרניות הענק מתחום הגיימינג, את מפתחי המשחקים וכמובן אלפי גיימרים מושבעים.

תחום הגיימינג נמצא בעליה משמעותית בשנים האחרונות, ומבחינה עסקית מדובר על תעשייה גדולה כמעט כמו תעשיית הקולנוע. יצרניות החומרה והמחשבים מסביב לעולם לא מתעלמות מהטרנד ומהמשתמשים הדורשים ציוד מתקדם וייעודי ברמה גבוהה. בטורניר ניתן לראות נוכחות של כל היצרניות: HP עם המותג Omen, לנובו עם סדרת Alienware הוותיקה, לוג'יטק עם מקלדות וציוד מתקדם ועוד עשרות חברות נוספות. דור של בעיות קשב וריכוז? כנראה שעוד לא ראיתם את בני הנוער ובני העשרים שמרותקים למסכי המחשב, כשהם מרכיבים אוזניות ומרוכזים בשני מסכים לפחות.

תערוכת גיימינג של אינטל בפולין 2017. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המציאות המדומה הופכת לדומיננטית יותר בעולם הגיימינג./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

תחרות אינטל אקסטרים היא תחרות הגיימינג המקצועית (eSport) הוותיקה ביותר. התחרות נפתחה לראשונה בשנת 2006 ומאז מדי שנה בעקביות היא ממשיכה להתקיים בחסות החברה. עולם הגיימינג לא חדש לאינטל וכבר בשנת 2004 החלה לתת חסות לטורנירים מקוונים. לאירוע הראשון במינכן הגיעו 25 אנשים וצפו בשני אנשים משחקים ב-FIFA. כיום התחרות הבינלאומית מושכת אלפי מבקרים מכל העולם. בטורניר הזה עמד שווי הפרסים הכולל על 650,000 דולרים - 50 אלף דולרים לכל נבחרת מנצחת של חמישה גיימרים.

רבים מהגיימרים שהתמודדו בטורניר מתפרנסים מהעיסוק שלהם במשחקי מחשב, הקהל היה דרוך והענקת הפרסים לא הייתה מביישת אף אירוע גדול מכל תחום. בטורניר ניתן למצוא שלוש תחרויות: קאונטר סטרייק, סטאר קראפט וליג אוף לג'נד, כשבכל תחרות ניתן לזכות בפרסים בגובה מאות אלפי דולרים. משחקי המוקדמות נערכים על במה צנועה יחסית ואילו משחקי הגמר נערכים בהיכל הגדול, עם תאורה והגברה שהייתם מוצאים בהופעה בינלאומית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully