וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף פייסבוק עובדת על כפתור דיסלייק - אבל יש קאץ'

אילן גלר

6.3.2017 / 8:35

לאחר שהפיצ'ר החדש נחשף על ידי כמה משתמשים, שזכו להתנסות בו, אישרו בפייסבוק את כל הפרטים לצד הבהרה כי בחברה עדיין לא הוחלט האם התכונה הזו תגיע בסופו של דבר לכולם. בינתיים מדובר בניסוי והוא עשוי להימשך חודשים רבים

דיסלייק. ShutterStock
כי הרי בלי כפתור דיסלייק לא נראה שנאה בפיד, נכון פייסבוק?/ShutterStock

לפני כשנה וחצי החלו לצוץ שמועות כי פייסבוק שוקלת להוסיף כפתור דיסלייק (ההיפך מלייק) לסרגל התגובות מתחת לפוסטים אלא שאז התברר כי הרשת החברתית עבדה על פרצופי הרגשות (Reactions), שכבר התרגלנו אליהם (כעס, שמחה, הלם וכו'). במשך שנים העדיפה פייסבוק להתעלם מדרישת הקהל לכפתור כזה אך כעת נראה שפייסבוק סוף-סוף תשלב כפתור דיסלייק רשמי.

מה הקאץ'? הכפתור לא ישולב בפיד החדשות בפייסבוק אלא באפליקציית המסנג'ר של הרשת החברתית. בשלב הזה מדובר בניסוי שהופץ לחלק קטן מהמשתמשים, ומאפשר להגיב להודעות בצ'אט קבוצתי באמצעות אימוג'י. רוב האפשרויות דומות מאוד לאלו שבתגובות לפוסטים ברשת החברתית, אך התוספת הבולטת היא אייקון היד הפונה כלפי מטה (דיסלייק) להודעה שלא אהבתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה זה נראה כרגע במסנג'ר./מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שהפיצ'ר החדש נחשף על ידי כמה משתמשים, שזכו להתנסות בו, אישרו בפייסבוק את כל הפרטים לצד הבהרה כי בחברה עדיין לא הוחלט האם התכונה הזו תגיע בסופו של דבר לכולם. בינתיים מדובר בניסוי והוא עשוי להימשך חודשים רבים בטרם יתרצו אנשי החברה כי מדובר בחידוש מוצלח. כזכור, גם לפני השקת הרגשות בפיד

התנגדותה של פייסבוק עד היום לכפתור הדיסלייק נובעת מרצון החברה לשמור על הפיד שלה אופטימי ולא לעורר אנטגוניזם כלפי משתמשים או דעות מסוימות. המציאות כמובן מוכיחה שהסתה, שנאה, אנטגוניזם, קללות ואלימות הן חלק בלתי נפרד מהפיד, אבל ניתן לפייסבוק זמן להתחבט בשאלה האם דיסלייק ירדד את השיח.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully