וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרקוני הקומודו -37 שנים להקמת הפארק הלאומי קומודו

6.3.2017 / 8:49

הגוגל של דודל מוקדש היום לאחד משבעת פלאי עולם הטבע: הפארק הלאומי קומודו שבאינדונזיה, בו גרים דרקוני הקומודו (הנקראים גם לטאות כוח ענק). מה אתם באמת יודעים עליהם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעם בכמה זמן צריך דרקון לבקר אצל רופא השיניים? מסתבר שלא כל כך הרבה פעמים – כמו הכרישים, השיניים של דרקוני הקומודו (הנקראים גם לטאות כוח ענק) מתחלפות. וזו רק עובדה מפתיעה אחת על לטאות הענק האלה.

עוד דודלים של גוגל

התגלית של נאס"א - גילתה מערכת שמש עם כוכבי לכת הדומים לכדור הארץ
אלטה ג'ייקובס: רופאה, ממציאה ולוחמת למען הפמניזם

הדודל של גוגל מוקדש היום (שני) לציון 37 שנים להקמת הפארק הלאומי קומודו – שנבחר ב-2011 לאחד משבעת פלאי עלולם הטבע. הפארק הלאומי הזה שוכן בסמוך לאיי סונדה הקטנים שבאינדונזיה. הוא כולל בשטחו את האיים קומודו, רינצ'א ופאדאר, מספר איים קטנים יותר, ובסך הכל הוא משתרע על פני שטח של 1,817 קילומטרים רבועים, מהם 603 קמ"ר ביבשה. הפארק הוקם ב-1980 על מנת להגן על אוכלוסיית דרקוני הקומודו המקומית. לאחר מכן שונה ייעודו כך שיגן על מינים נוספים של בעלי חיים החיים בתחומיו, כולל מינים ימיים.

לטאה מסוג "דרקון קומודו", האי קומודו, אינדונזיה. Dita Alangkara, AP
חמוד, לא? דרקון קומודו/AP, Dita Alangkara

הדודל מורכב כחידון טריוויה של חמש שאלות של "נכון או לא נכון" עם עובדות מרתקות ומפתיעות על הלטאות הללו (שהן קרובות משפחה של הנחשים). אבל מעבר להן, בפארק יש גם 72 מינים של ציפורים, בהן הקקדו צהוב הציצית הקטן ואייל טימור – חטיף אהוב על הלטאות הטורפות. מי הים בפארק מאחרים גם צבי ים, דולפינים, לווייתנים ומאות מיני דגים.

בגבולות הפארק מתגוררים כ-4,000 תושבים. ב-1991 הכריז אונסק"ו על הפארק ועל סביבתו כאתר מורשת עולמית (לפני כן, ב-1977, הכיר הארגון באי קומודו כשמורה ביוספרית). ובשנת 2011, לאחר תהליך בחירה שנמשך ארבע שנים, נבחר הפארק לאחד משבעת פלאי עולם הטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully