וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפונים של שיאומי: אילו דגמים שווים את הכסף, וממה חובה להתרחק?

15.3.2017 / 8:31

ענקית הטכנולוגיה הסינית מייצרת הכול, משואבי אבק רובוטיים לעפרונות, אבל בארץ היא בעיקר מוכרת כיצרנית סמארטפונים זולים עם מפרט מתקדם יחסית. יש שלושה דגמים ששווים את הכסף והרבה שכדי לברוח מהם - כך לא תפלו בפח

וואלה! כיף

(בסרטון: שיאומי רדמי נוט 4)

שיאומי הוקמה רק בשנת 2010 אבל למרות שהיא יצרנית הסלולר הגדולה הצעירה ביותר בסין היא עושה כאב ראש לא קטן למתחרות הוותיקות יותר. בשנים האחרונות החברה זוכה לפופולריות רבה בקטגוריית מכשירי הביניים ובעיקר בקטגוריית המכשירים הזולים. לאחרונה הודיעה החברה על כניסה לתחום יצור המעבדים והכריזה על ערכת שבבים חדשה מתוצרתה. שיאומי מעסיקה יותר מ-8,000 עובדים בסין, במלזיה ובסינגפור, והיא מתרחבת בקצב שיא למדינות כמו הודו, אינדונזיה, הפיליפינים וברזיל. ההערכה כיום היא ששווי השוק שלה עומד על יותר מ-46 מיליארד דולרים.

שיאומי מייצרת כמעט כל מה שתוכלו לדמיין וברשת ניתן למצוא אפילו עפרונות מתוצרתה. אין כמעט תחום בו החברה לא משקיעה ובין מוצרי החברה אפשר למצוא מערכות אבטחה ביתיות, שואבי אבק רובוטיים, נורות חכמות, שעונים חכמים וכמובן שגם סמארטפונים. כמו יצרניות רבות מסין, גם שיאומי מצאה עצמה בלב פרשיות ריגול בהן נטען כי החברה עוקבת אחר המשתמשים. באוקטובר 2016, למשל, התגלה כי החברה מתקינה דלת אחורית בכל מכשיריה ובחודש מרץ 2015 נמצא כי מכשירי mi4 LTE יוצאוים מהמפעל עם רוגלות. בישראל המותג נמכר בצורה רשמית על ידי היבאונית המילטון, המציעה גם חמש שנות אחריות. לצערנו, במקרים רבים, המחיר הרשמי גבוה כמעט פי שניים מהמחיר שמציעים יבואנים מקבילים.

הסמארטפונים של שיאומי מאופיינים בחומרה לא רעה, ולעתים קרובות גם משתלמת במיוחד, ואיכות הרכבה בהתאם למחיר. מכשירי הביניים שלה מציעים חוויית שימוש טובה בפחות מאלף שקלים ולרוב מכשיריה מבוססים על מערכת הפעלה מיושנת (אנדרואיד 6.0) עם ממשק MIUI ייעודי של החברה, שמפצה על הפער. הממשק של שיאומי מהודק ועבר שיפורים רבים מהגרסאות הקודמות. כיום הוא נראה הרבה יותר בשל ומציע לא מעט פיצ'רים ואפליקציות שלא תמצאו אצל המתחרים.

שיאומי Mi5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שיאומי Mi5 - הפתיע אותנו לטובה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מה שווה ומה לא?

לחברה יש כמה מכשירים מומלצים במיוחד, המציעים מפרט חזק בזול וגם כמה מכשירים שעדיף לא להתפתות ולרכוש אותם, למרות מחירם הנמוך. ההמלצה הראשונה שלנו היא לשיאומי Mi 5 שניתן לרכוש באינטרנט בסכום של 1,154 שקלים בלבד; בייבוא רשמי המחיר של המכשיר כפול אך בסכום של קצת יותר מאלף שקלים תקבלו את מכשיר הדגל של החברה משנה שעברה. Mi 5 הוא מכשיר ביניים עם מפרט של מכשיר פרימיום לכל דבר; הוא מצויד במסך 5.15 אינץ' ברזולוציית Full HD, ערכת השבבים סנאפדרגון 820, זיכרון עבודה בנפח 3 גיגה RAM, מצלמת 16 מגה-פיקסל אחורית ומצלמה קדמית של 4 מגה-פיקסל עם פיקסלים בגודל של 2 מיקרון, לצילום בחושך. סקרנו בעבר את המכשיר והוא ללא ספק מכשיר אטרקטיבי במיוחד. הוא מגיע עם זיכרון לאחסון בנפח של 32 גיגה ותמורת 100 שקלים נוספים, תוכלו לרכוש אותו עם 64 גיגה לאחסון פנימי.

שני מכשירים מומלצים נוספים הם הפאבלטים, רדמי נוט 4 ואחיו הגדול שהושק ממש לאחרונה בישראל, רדמי נוט 4X. רדמי נוט 4 זוכה לפופולריות רבה בשוק המכשירים הזולים. בייבוא מקביל ניתן למצוא אותו תמורת 860 שקלים בלבד והוא מצויד במסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD, ערכת השבבים Helio X20 של MediaTek שנחשבת לעדכנית ויחסית מתקדמת, 3 גיגה זיכרון RAM, מצלמה אחורית 13 מגה-פיקסל ומצלמה קדמית 5 מגה-פיקסל. כמו כן למכשיר זיכרון פנימי של 64 גיגה עם אפשרות הרחבה. גם אותו סקרנו ובעבור המחיר של 860 שקלים, זהו סמארטפון הביניים המשתלם ביותר שניתן למצוא כיום. לרדמי נוט 4X יש מפרט דומה למעט חיישן מצלמה משודרג וערכת שבב סנאפדרגון 625 של קוולקום. מחירו בייבוא רשמי עומד על 1,299 שקלים והוא מגיע עם אחריות יצרן של חמש שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רדמי נוט 4 ורדמי נוט 4X - דומים אבל שונים. שניהם מומלצים./מערכת וואלה!, צילום מסך

למעט המכשירים המומלצים האלה, ברשת ניתן למצוא לא מעט דגמים ישנים של שיאומי הנמכרים במחירים זולים לכאורה אבל ממש לא משתלמים. שיאומי Mi Note, לדוגמה, החל להימכר בשנת 2015 ועולה כיום 890 שקלים. שיאומי Mi 4c גם הוא החל להימכר בשנת 2015 ונמכר ב-999 שקלים, שיאומי Redmi 3X עולה 790 שקלים, שיאומי Mi4i עולה 1,099 שקלים ושיאומי רדמי 2 עולה 729 שקלים. למעשה, מדובר במכשירים ישנים שחנויות פרטיות פשוט מנסות להיפטר מהם. חלקן מנצלות את חוסר הידע של הלקוחות ועושות שימוש במותג שיאומי כדי למכור מכשירים לא איכותיים במחיר מופקע.

מכשיר גימיק שמומלץ לקהל מאוד מסוים של משתמשים, וממש לא מומלץ לכל השאר, הוא שיאומי Mi Max - הסמארטפון עם המסך הכי גדול בארץ. תוכלו למצוא אותו בסכום של 1,048-1,499 שקלים והוא מגיע עם מסך 6.44 אינץ' FULL HD, מוגן על ידי Gorilla Glass 3 למניעת נזקים ושריטות. המפרט שלו סטנדרטי למדי וכולל מעבד סנאפדרגון 650, זיכרון עבודה של 3 גיגה RAM ו-32 גיגה לאחסון. הוא מצויד במעבד גרפי Adreno 510, שישאיר אתכם בעניינים גם במשחקים כבדים אבל הפיצ'ר העיקרי במכשיר, כאמור, הוא המסך הגדול ובסופו של דבר הוא זה שייקבע האם תרכשו אותו או לא. כמכשיר מולטימדיה הוא עושה עבודה לא רעה בכלל, עומד בעומס ומחזיק מעמד יום שלם בקלות. שאר המפרט שלו סטנדרטי לגמרי כך שהשאלה היחידה היא האם תרצו לנהל שיחות עם מסך 6.44 אינץ' דבוק לכם ללחי?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

כתבות נוספות בסדרה:
הסמארטפונים של וואווי: אילו שווים את הכסף ומאילו להתרחק?
הסמארטפונים של מייזו: אילו דגמים שווים את הכסף, ואילו משתלמים פחות?
הסמארטפונים של ZTE ונוביה: אילו דגמים שווים את הכסף, וממה חובה להתרחק?

שיאומי Mi Max. אורן דותן, מערכת וואלה!
שיאומי Mi Max - מתאים לקהל מאוד ספציפי./מערכת וואלה!, אורן דותן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully