וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק שוב משנה את הפיד: אלה הפיצ'רים החדשים שיגיעו בקרוב

שלומי בלבול

9.3.2017 / 7:36

הרשת החברתית רוצה לספק לנו כל מה שאנחנו צריכים על מנת שלא נצא ממנה. בקרוב נזכה לניוז פיד נוסף, שדרוג לצ'אט, המלצות לאטרקציות בחו"ל וגם צעד נוסף בדרך לפיתוחו של הדיסלייק בפייסבוק

צילום מסך

(בסרטון: החידוש הגדול האחרון במסנג'ר - שיחות וידאו)

תנו לי דיסלייק

אחרי שנים של בקשות מצד הקהל והתעלמות מופגנת של פייסבוק, ברשת החברתית החלו בסדרת ניסויים שבוחנת הוספה של כפתור "דיסלייק" (ההיפך מלייק) - אבל לא לפיד. למעשה כנראה שלעולם לא נראה בימיו של צוקרברג כפתור כזה מתחת לפוסטים אבל לפחות נזכה לראות את היד ההפוכה בשירות המסנג'ר של הרשת החברתית בקרוב יחד עם כל שאר האימוג'ים.

לדברי צוקרברג דיסלייק יוצר אנטיגוניזם ומעודד שליליות בעוד שפייסבוק מנסה לעודד את גולשיה להתנהג בצורה אחראית ולא לעלוב אחד בשני. זה כמובן לא משנה את העובדה שפייסבוק מלאה בהסתה ונאצות אבל באופן רשמי, הרשת החברתית לא מעודדת את זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיסלייק? ממש לא בטוח שכך זה ייראה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיד אחד זה לחלשים

אם אתם חשים לעתים שפיד אחד פשוט לא מספיק, פייסבוק כבר הכינה לנו פיד נוסף - הפעם עם תכנים שאולי יעניינו אותנו. החברה החלה בסדרת ניסויים, גם בישראל, בגרסת המובייל במסגרתם הוסיפה פייסבוק פיד חדש בשם "אקספלור". בהתאם לשמו, יציע לכם הפיצ'ר לחקור עמודים חדשים הדומים לאלו שעשיתם להם לייק או שעברתם דרכם בעבר, וכנראה גם כאלה שפייסבוק מזהה שעשויים לעניין אתכם. מדיווחים ברשת עולה כי הפיד השני מכיל בעיקר תכני וידאו, בהתאם למגמה של פייסבוק לקדם צפייה בפיד. לעיתים, מעל כל וידאו כזה, יצוין מספר החברים שלכם שצפו בו. מדובר בפיצ'ר שנמצא עדיין בשלבי ניסוי אז משתמשים מסוימים רואים אותו אחרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנו הציעו לחקור את הספארי. פיד "אקספלור" הצמוד לפיד הרגיל בגרסת הסמארטפון./מערכת וואלה!, צילום מסך

רגשונים - גם במסנג'ר

פייסבוק השיקה לפני קצת יותר משנה את הרגשונים (כפתור הלייק שהורחב גם לאוהב, צוחק, כועס, נדהם ועצוב) ועכשיו היא שוקלת להוסיף אותם גם למסנג'ר. בחברה אישרו כי הם עורכים ניסויים במטרה לבחון את אופן קבלת הכפתורים הפופולריים על ידי המשתמשים. עוד ציינו כי כרגע מדובר בסדרת ניסויים קטנה מאוד ונראה שייקח עוד לא מעט זמן עד שנוכל להביע רגשות גם במסנג'ר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וואו! זה גם במסנג'ר. הרגשונים עם אופציה לדיסלייק/מערכת וואלה!, צילום מסך

TripAdvisor, מאחוריך

בלי ששמנו לב, פייסבוק הוסיפה לאפליקציית האייפון שלה לשונית שנקראת CITY GUIDES (מדריכי ערים) - שנכון לכתיבת שורות אלו, מופיעה, אך לא ממש פעילה, במכשירי אייפון שבדקנו. מי שכן זוכה להשתתף בניסוי, צפוי לקבל המלצות למקומות בילוי בערים ברחבי העולם, שמבוססות על אתרים, מקומות ואטרקציות בהם ביקרו משתמשי פייסבוק כשהיו באזור. על פי דיווחים ברשת, פייסבוק גם תציע לכם מקומות שאתם עשויים לאהוב בהתאם להעדפותיכם, כפי שהיא מזהה אותן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מה שהחברים שלכם אהבו במקום. City Guides/מערכת וואלה!, צילום מסך

לידיעת טראמפ: פייק ניוז? לא אצלנו

עקב ריבוי חסר תקדים של פוסטים המתחזים לחדשותיים בפיד, שגררו גם לא מעט ביקורת על הפלטפורמה הפרוצה, השיקה פייסבוק תיוג חדש בשם disputed (במחלוקת). התיוג יוצמד לכל אייטם שפייסבוק תנטר כחשוד ב"פייק ניוז". העמוד המפיץ ייענש בהקטנת החשיפה ולינק לכתבה בנושא, מאתר חדשות אמין, יוצמד לפוסט. לאחר הבחירות האחרונות בארה"ב הואשמה הרשת החברתית כי אפשרה פרסום חדשות מזויפות שנטען כי פגעו בעיקר במועמדת הילרי קלינטון. התיוג החדש אמור לספק מענה לטענות האלו ובחברה בוודאי מקווים שיצמצם את הביקורת ואת כמות החשיפה לפייק ניוז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתה פייק ניוז. תיוג ה-disputed/מערכת וואלה!, צילום מסך

התפריטים שיחליפו את הצ'טבוטים

בשנה האחרונה נוספו למסנג'ר של פייסבוק אלפי צ'טבוטים של חברות מסחריות שונות ושירותים מגוונים, אבל אם יצא לכם לשוחח עם בוט בוודאי שמתם לב שהשיחה לא ממש מתקדמת בחופשיות, מאחר והוא כל הזמן מתקן אתכם ודורש להשתמש בביטויים שהוא מכיר. כעת פייסבוק עובדת על שדרוג שיציג את כל אפשרויות השיחה עם הבוט עוד לפני השיחה. זה אולי יפגום בתחושת הבינה המלאכותית אבל השיחה אמורה לזרום הרבה יותר בקלילות ולהידמות יותר לתפריט שבסופו תקבלו לינק שיוביל אתכם ליעדכם.

פרסמתם פוסט מדכא? פייסבוק תאתר אתכם

פייסבוק החלה להשתמש במערכת אינטליגנציה מלאכותית שתפקידה לאתר פוסטים שמשדרים מצוקה או מבטאים נטיות אובדניות ברשת. האלגוריתם יסרוק את הפוסטים ויבחן את התגובות של החברים וכשהמערכת תזהה אדם בסיכון, היא תשלח הודעה לפייסבוק שתנסה למצוא עזרה מתאימה למשתמש.

בשיחות עם עיתונאים מבהירים בכל הזדמנות בכירי פייסבוק העולמית כי הם עובדים עם רשויות מקומיות בכל מדינה כדי למנוע פגיעה במשתמשים וזעקות מקוונות לעזרה נמצאות בעדיפות מאוד גבוהה אצלם.

פייסבוק גם הוסיפה לפונקציית הלייב שלה אופציה שמאפשרת לחברים לדווח על סכנת התאבדות, זאת לאחר כמה מקרי מוות ששודרו בשידור חי באמצעות הפיצ'ר החדש-יחסית הזה שפייסבוק רוצה לקדם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully