וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מה הסיבות שהופכות גולש רגיל (כמוכם) לטרול אינטרנט?

אילן גלר

23.3.2017 / 8:47

החוקרים באוניברסיטאות האמריקניות סטנפורד וקורנל גילו כי בהינתן תנאים מסוימים, כל אחד מאתנו הופך מיד לטרול אינטרנט מרגיז במיוחד. לפעמים אנחנו תוהים, האם מחקרים מסוג זה הם דרכם של אנשי האקדמיה להטריל את כל השאר?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה יכול להיות כל אחד - גם אתם./מערכת וואלה!, צילום מסך

נהוג לחשוב שטרולים באינטרנט - אותם טיפוסים שמרבים להגיב באופן מעליב ומזלזל בדיונים בפורומים, בכתבות וברשתות חברתיות כדי לעצבן בכוונה את שאר המשתתפים בדיון - הם אנשים מגעילים ואנטי-חברתיים באופן כללי, אלא שמחקר משותף של האוניברסיטאות האמריקניות סטנפורד וקורנל חושף כי המציאות רחוקה מכך: למעשה, בהינתן תנאים מסוימים, כל אחד מאתנו הופך מיד לטרול אינטרנט מרגיז במיוחד.

התנאים שהגיעו אליהם החוקרים הם שילוב בין תגובות קודמות בדיון, המובילות לטון צורם ומעליב, ובין מצב רוח אישי שאיננו קשור כלל לנעשה באינטרנט. למעשה, המחקר מעיד על כך שרוב התגובות המעצבנות עולות לרשת בשעות הערב של ימי ראשון ושני, כלומר מוצאי שבת וראשון בערב בישראל (ספציפית בשעות 22:00 עד 3:00 לפנות בוקר). לפי המחקר אלו שעות מעצבנות במיוחד לעובדים שכירים.

טרול אינטרנט. ShutterStock
הכי קשה במוצאי שבת./ShutterStock

עוד גורס המחקר כי מספיק טרול אחד כדי לדרדר את השיחה בצורה קיצונית. החוקרים מצאו שברגע שהשיחה מתחילה להידרדר להשמצות הנטייה של משתתפים שעד כה שמרו על איפוק היא לשחרר את הרסן. "לפי המחקר שלנו טרול הוא לא אדם מסוים אלא מצב זמני של גולש", כתבו החוקרים.

לפי מסקנות המחקר, עושה רושם כי המדיניות של רשתות חברתיות כדוגמת טוויטר או Reddit להרחיק את הטרולים הכבדים מהרשת עשויה להיות לא אפקטיבית, שכן למעשה כל אחד מאתנו עלול להפוך לטרול בכל רגע. במקום זאת, מוטב לפתח כלים הבוחנים את התוכן עצמו באמצעות ניתוח ממוחשב ומסמנים אותו כפוגעני, או להוסיף שלבים לתהליך פרסום התגובה, ובכך אולי לעודד את הגולשים לחשוב מעט יותר לפני הפרסום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully