וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרואיד 8: הפיצ'רים החדשים שיהיו בסמארטפונים החדשים

אילן גלר

14.3.2017 / 8:07

קצב האימוץ של עדכוני אנדרואיד איטי ביותר אבל אם תרכשו סמארטפון חדש לקראת סוף השנה, כנראה שהוא כבר יגיע עם הגרסה הבאה של אנדרואיד. בחודשיים הקרובים יהיו עוד הרבה הדלפות אבל כעת ידוע על שלושה פיצ'רים חדשים שכנראה נראה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילו פיצ'רים חדשים נראה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שהגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה אנדרואיד 7 נוגט מותקנת כיום על 2.8 אחוזים בלבד מכל מכשירי האנדרואיד בעולם, בגוגל כבר עובדים על העדכון הבא, שייחשף כנראה במהלך כנס המפתחים של החברה בחודש מאי הקרוב. שם רשמי של ממתק המתחיל באות "או" (O) עדיין אין לגרסה הזו, אך ברשת כבר מופצות שמועות לגבי חלק מהתכונות החדשות שיכללו בה.

חשוב להבהיר שאת הפיצ'רים האלה נראה במכשירים החדשים שיצאו עם אנדרואיד 8 במהלך המחצית השנייה של השנה ובתחילת שנה הבאה, אבל ייקח זמן רב עד שנהנה מהם במכשירים שלנו, גם אם רכשנו סמארטפון חדש לאחרונה. קצב האימוץ של עדכוני אנדרואיד איטי במיוחד בעולם ולצורך הדגמה אפשר לראות שרק 31 אחוזים מכל מכשירי האנדרואיד בעולם מריצים את אנדרואיד 6 מרשמלו, שהושקה באוקטובר 2015.

אדם מחזיק סמארטפון בבית קפה. ShutterStock
יהיה קל יותר לגלוש בלינקים ולהעתיק טקסט בין אפליקציות./ShutterStock

כנראה שלקראת ההשקה יהיו עוד הרבה הדלפות אבל כרגע ידוע על שלושה פיצ'רים חדשים ומסקרנים. הפיצ'ר הראשון הוא Copy Less, שיהיה שדרוג אוטומטי של מנגנון העתק/הדבק. הגרסה הבאה של אנדרואיד תוכל לעקוב אחרי טקסטים שאתם מקלידים, וכשמערכת ההפעלה תחשוב שכתבתם משהו שאולי תרצו להדביק לאחר מכן באפליקציה אחרת, תבוצע העתקה כזו באופן אוטומטי. לא ברור כיצד תכונה שכזו תימנע מלדרוס מידע קודם שאינכם מעוניינים למחוק, אך היא בהחלט עשויה להיות מועילה בסיטואציות מסוימות.

חידוש נוסף הוא האפשרות ללחוץ על כתובת המופיעה בשיחה, ולראות מיד אפשרויות ניווט לאותה כתובת. המטרה של הפיצ'ר הזה היא להקל על מעבר בין אפליקציות ולאפשר גלישה מהירה יותר.

תכונה נוספת שכנראה תהיה בסמארטפונים, שייצאו בעוד כמה חודשים, היא תמיכה במחוות אצבע (Finger Gestures) להפעלת אפליקציות, לדוגמה כתיבת האות C איפשהו על המסך לצורך הפעלת המצלמה. חלק מיצרני המכשירים, כמו וואווי ו-HTC כבר כוללות תכונה כזו בממשקים הייחודיים שלהן, אך כעת היא תיתמך גם במערכת ההפעלה הבסיסית עצמה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully